مردم به ضد امنیتی ها رای نمی دهند

در این میان سکوت چندروزه معاونت مطبوعاتی ارشاد در پی انتشار این متن موهن علیه سپاه پاسداران نیز قابل تامل است. معاونت مطبوعاتی ارشاد که چندی پیش نیز در سایت خود یعنی خبرآنلاین به سپاه پاسداران حمله کرده بود.

توهین روزنامه اصلاح طلب به سپاه؛ نتیجه نفوذ/ معاونت مطبوعاتی ارشاد تا کجا سکوت می کند؟

 به گزارش گلستان24، موضوع توهین روزنامه اصلاح طلب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقایسه ظالمانه و خصمانه رفتار اقتدار آمیز سپاه با تفنگداران آمریکایی ، با رفتار داعش در مقابل گروگان هایش،  فارغ از نوع نگرش ضد امنیتی این جریان، نشان از نفوذ گسترده دشمن درمطبوعات ایران دارد.

در این میان سکوت چندروزه معاونت مطبوعاتی ارشاد در پی انتشار این متن موهن علیه سپاه پاسداران نیز قابل تامل است.

توهین روزنامه قانون به سپاه

معاونت مطبوعاتی ارشاد که چندی پیش نیز در سایت خود یعنی خبرآنلاین به سپاه پاسداران حمله کرده بود.

پیرامون خط تضعیف سپاه و نیروهای مقاومت در کشور باید گفت، این موضوع یک جریان است که در حوزه های مختلف دشمنی خود را نشان داده است. از تضعیف خط مقاومت در سوریه توسط هاشمی رفسنجانی تا توهین روزنامه اصلاح طلب درباره شهادت سردار همدانی نشان داده است، که نفوذ در بخشی از اشخاص و مطبوعات نتیجه داده است.

در ماجرای اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و بازداشت ملوانان آمریکایی در حالی که جمله رسانه های غربی از این رخداد به عنوان اقتدار ایران یاد کردند و حتی رسانه های اسراییلی از آن به عنوان تحقیر قدرتمندترین ارتش دنیا توسط سپاه پاسداران تعبیر کرده و نوشتند: "این قایق‌های کوچک و تندرو سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران بودند که قایق‌های گشتی آمریکایی را متوقف کردند. آنها فرصت را برای تصویربرداری از ملوانان آمریکایی در حالتی تحقیرکننده از دست ندادند و خواستار عذرخواهی آمریکا به عنوان شرط آزادی این ملوانان شدند."، توهین روزنامه اصلاخح طلب قانون نشان می دهند در داخل کسانی هستند که تندتر از اسراییل سخن بگویند!

روزنامه اصلاح طلب قانون در شماره یکشنبه خود و گویی همنوا با داعش و نتانیاهو، با توهین به سپاه پاسداران می نویسد: نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشت گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است. ظواهر نشان می دهد که شرایط عمومی اقدامی با قصد به گریه انداختن آنان انجام نشده است. پس چرا؟ نوع برخورد و به زانو نشاندن آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر، برای آن جوان می توانست یاد آور شباهت صحنه با صحنه های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردن‌شان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند.

 

این روزنامه مطلب موهن خود را به اوج می رساند و می نویسد: متأسفانه آن فیلم تحقیر آمیز بیشتر حکایت از چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران هراسانه پیشین و نمایش های داعشی خود را در آستانه فنا می بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می افتد و طبیعتاً به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می گرید.

زمانی تامل درباره مطلب توهین آمیز روزنامه قانون تاسف بار تر می شود که بدانیم رهبر معظم انقلاب در سه مرحله رفتار اقتدار آمیز جوانان نیروی دریایی سپاه را تایید کرده اند و روزنامه قانون عملی که مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده را با رفتار داعش مقایسه می کند!

از این منظر آیا معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مسئول نیست تا نسبت به اظهارات سخیف روزنامه اصلاح طلب واکنش نشان دهد؟

به نظر می رسد رفتار دولت در موضوع ملوانان آمریکایی که شباهت فراوانی به رفتار دولت اصلاحات به موضوعات این چنینی دارد باعث شده تا پیاده نظام رسانه ای دولت اینگونه گستاخی از خود نشان دهد!  سکوت دولت و رییس جمهور در ماجرای ملوانان تامل برانگیز است.

در این میان اما برخی از مسئولان سپاه نسبت به این توهین سخیف واکنش نشان داده اند. فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار مطلبی در روزنامه قانون و نحوه انتقاد تأمل‌برانگیز این روزنامه از سپاه پاسداران در مواجهه با تفنگداران دریایی آمریکا گفت: این روزنامه کار بسیار اشتباهی انجام داده است و باید به خاطر این کارش توبه کند و امید است که ان‌شاءالله دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم. نام اسلام و انقلاب اسلامی در دنیا ماندگار است؛ لذا اگر دیگران از این موضوع نگران بوده و هراس دارند، این بستگی به میزان باطل بودن خودشان دارد. همواره وقتی حق جلوه می‌کند، باطل باید برود و چاره‌ای جز این نیست.

سردار نقدی همچنین درباره رفتار متناقض معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نسبت به رفتار متناقض درباره رسانه‌های منتقد و حامی دولت اظهار داشت: ظاهرا آنچه که ایراد دارد مطلب نوشتن علیه غرب است و بر اساس منطق برخی آقایان علیه حزب الله و جریان حزب الله ایرادی ندارد.

سردار علی فضلی نیز در حاشیه اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج کشور، در خصوص توهین یک روزنامه به دریاداران سپاه پاسداران، گفت: آنان شکر خورده‌اند که چنین حرفی زده‌اند. مگر می‌شود مجاهدین در راه خدا را کسی با داعش قیاس کند. چنین قیاسی بسیار غلط است، خودشان و اجدادشان داعشی هستند. اشتباه تاریخی انجام دادند و حتماً دیگر تکرار نمی‌شود.

رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه نیز با اشاره به اینکه سپاه در پخش واقعیت های ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی، اوج نجابت و جوانمردی را به خرج داده است گفت: باعث تاسف است که برخی با نادیده گرفتن تعرض به سرزمین ما، اصل قضیه را نادیده می گیرند. آمریکاییها وقتی در مهر ماه سال 66 و حین درگیری نظامی، شهید مهدوی ما را گرفتند، به بدن او میخ آهنی کوبیدند و رفتار وحشیانه ای با عزیزان ما انجام دادند. ایستادگی در برابر داعش به سبب مجاهدت و پایمردی قاسم سلیمانی ها و شهید همدانی ها حاصل شده است . اینگونه اظهار نظرها در خصوص محکومیت پخش تصاویر نظامیان بازداشت شده آمریکایی، مغایر با غرور ملی است.

سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار