شبکه‌های غیراخلاقی هم برای حمایت از اصلاح‌طلبان به خط شدند

شبکه های اجتماعی که به طور معمول با استفاده از محتوای غیراخلاقی به طور کلی به فعالیت می پردازند، در روزهای اخیر با تبلیغ لیست اصلاح طلبان، شاهدی بر سیاسی بودن ایده راه اندازی کانال های به اصطلاح fun در شبکه های اجتماعی هستند.

بررسی تدبیر رسانه‌های غربی برای انتخابات مجلس دهم ایران

در روزهای اخیر و با جدی شدن فضای تبلیغاتی برای انتخابات، اتفاقاتی رخ می دهد که شاید هرکدام بی سابقه و یا کم سابقه باشد. یکی از موارد قابل تامل، تبلیغات گشترده کانال های مبتذل برای لیست اصلاح طلبان است.

 به گزارش گلستان24، برخی از این کانال ها که به خاطر مدیریت در خارج کشور یا با عدم امکان ایجاد محدودیت و یا تساهل مسئولان ذیربط به فعالیت ادامه می دهند، در روزهای اخیر خط تخریبی بی بی سی علیه آیات ضدانگلیسی و نیز تبلیغ لیست اصلاح طلبان برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش گرفته اند. .

شبکه‌های غیراخلاقی

این شبکه های اجتماعی که به طور معمول با استفاده از محتوای غیراخلاقی به طور کلی به فعالیت می پردازند، در روزهای اخیر با تبلیغ لیست اصلاح طلبان، شاهدی بر سیاسی بودن ایده راه اندازی کانال های به اصطلاح fun در شبکه های اجتماعی هستند، به نحوی که می توان نتیجه گرفت که حتی توزیع کنندگان محتوای غیراخلاقی نیز همنوایی گسترده ای در سیاست به اصلاح‌طلبان دارند.

موضوعی که پیشتر نیز در خط تخریبی ضدانقلاب مکرر شاهدش بودیم. کانال ها و شبکه های اجتماعی که با انتشار مطالب و محتوای غیراخلاقی و مبتذل به فعالیت می پرداختند با ورود تامل برانگیز به مسائل سیاسی و اجتماعی سعی کرده اند جهت گیری مخاطبان را با نوعی اباحه گری و تساهل همراه سازند و یا از آن به نفع جریان ضدانقلاب و فشار به فضای سیاسی داخل کشور استفاده کنند.

به عنوان مثال درماجرای مهاباد هماهنگ شدن سریع ضدانقلاب برای اتخاذ رویکردی تخریبی علیه جمهوری اسلامی عجیب به نظر می رسید. هماهنگی که بعدتر ثابت شد که با حمایت آل سعود و سرویس های اطلاعاتی شکل گرفته است. اطلاعات آماری از حادثه مهاباد عجیب بود.

در ماجرای فاجعه منا و قربانی شدن 500حاجی ایرانی در منا، بازهم کانال های غیراخلاقی رفتاری را شکل دادند که به سیاست های خصمانه دشمن کمک می کرد.

موارد متعددی در اتفاقات در این چندسال رخ داده است که همنوایی و همراهی شبکه های غیراخلاقی با اصلاح طلبان و شبکه نفوذی و خط تخریبی شبکه های ضدانقلاب را ثابت می کند.

علاوه بر همه اینها حمایت بی بی سی و انگلستان از فهرستی در انتخابات آتی در اخبار رسانه های چندروز گذشته به موضوع اول بدل شده است. از طرفی اظهارات صریح نخست وزیر انگلیس در حمایت مستقیم از انگلیس نیز تاحدودی زوایای ماجرا را روشن کرده است. هاموند چندروز پیش به صراحت گفته است:  امید این است که ایران، همیشه، در جامعه بین‌المللی مسئولیت‌پذیرترین بازیگر خواهد بود بخصوص در منطقه. اما ما درباره ایران باید واقع‌نگر باشیم. این [کشور] نظامی با یک صدا نیست. صداهای مختلفی شنیده می‌شود. افراطی‌ها و اصلاح‌طلبان. ما باید امیدوار باشیم که اصلاح‌طلبانی که می‌خواهند ایران نقشی مثبت‌تر [در دنیا] ایفا کند، بحث را به نفع خود تمام کنند. اما این مسئله‌ یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و مسئله‌ای قطعی نیست که آنطور که امیدش را داریم رخ بدهد.

همچنین بی بی سی در گزارشی شفاف به مواضع دشمنانه خود علیه ایران پرداخته و از افرادی نام برده که در روزهای گذشته در افکار عمومی به "ضدانگلیسی" ها مشهور شده اند.

اما در ادامه گاردین نیز به موضوع انتخابات ایران پرداخته است و تلاش کرده است اهداف صریح بی بی سی علیه ایران را به خفا ببرد. پیاده نظام رسانه ای غرب که در انتخابات پیش رو ابتدا تلاش کرد تا مشارکت پایین را رقم بزند اما وقتی در ادامه این هدف را دست نیافتنی دید با برنامه ریزی بر روی کاندیداهایی که می تواند از آنها برای انتخابات بهره کشی کند، به تبلیغ آنان پرداخت و افراد ضدانگلیسی را مخالف تئوری خود معرفی کرد. این جریان البته در صورت عدم کسب نتیجه دلخواه حاصل نشد، عدم سلامت انتخابات را مطرح خواهد کرد.

با این همه هاشمی رفسنجانی و اعضای لیست اصلاح طلبان برای نمایندگی مجلس حتی در اعلام برائت از انگلیس نیز محتاطند.

اگرچه برخی کاندیداهای مجلس خبرگان اعلام کرده اند که بدون اجازه در فهرست هاشمی قرار  گرفته اند و از انگلیس اعلام برائت کرده اند، اما در مجلس شورای اسلامی نمایندگان اصلاح طلب از تبلیغات بی بی سی راضی نیز به نظر می رسند. چنانچه برخی از نزدیکان این جریان از جمله فرزندان هاشمی رفسنجانی اظهاراتی به نفع شبکه انگلیسی بر زبان اورده اند.

فائزه هاشمی دخترهاشمی رفسنجانی که به‌دلیل نقش آفرینی در فتنه 88 سابقه محکومیت و زندان دارد به حمایت از «بی‌بی‌سی» رسانه سلطنتی انگلیس پرداخت و در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه رسانه‌های خارجی همچون «بی‌بی‌سی» از اصلاح‌طلبان تمجید می‌کنند و چهره بسیار بدی از این رسانه‌‌ها در ذهن مردم وجود دارد، تحلیل شما از این حمایت‌ها چیست؟ و چرا اعلام برائتی از سوی اصلاح‌طلبان صورت نمی‌گیرد، گفته است: من این چیزی را که شما می‌گویید اصلاً ندیده‌ام، و اعلام برائت از چه‌چیزی باید صورت بگیرد؟ اینکه می‌گویید چهره بدی [از رسانه‌های بیگانه] وجود دارد را قبول ندارم.

همچنین دیگر دختر هاشمی رفسنجانی ، فاطمه هاشمی نیز به تطهیر بی بی سی پرداخته و مدعی شده است: چند روز است می‌گویند از لیست بی بی سی حمایت می‌کند، اینکه آن شبکه خبری را نقل می‌کند به معنی حمایت نیست.

او در جایی دیگر نیز طی اظهارات تامل برانگیز و تاسف باری گفته است: برخی جدیدا اظهار می‌کنند که بی‌بی سی از کاندیدای خاص حمایت می‌کند، مراقب باشید با این حرف‌ها گول نخورید و ما قبل از انقلاب اطلاعیه های حضرت امام را از رادیو بی بی سی و رادیو مسکو می شنیدیم.

به نظر می رسد جریان اصلاح طلب در انتخابات آتی از هر ابزاری برای حضور در مجلس استفاده می کند. هاشمی که تلاش داشت با وارد کردن بیت امام به انتخابات از ایشان سوء استفاده تبلیغاتی داشته باشد، پس از عدم احراز صلاحیت اعضای بیت امام به هر طریقی برای ورود اصلاح طلبان به مجلس و حذف آیات انقلابی از مجلس خبرگان رهبری تلاش می کند.

 حمیدرضا جلایی پور از چهره های شاخص اصلاح طلب، در هفته های قبل مطرح کرده بود که در دیداری که با هاشمی داشته ، تلاش او برای رای نیاوردن آیات مصباح، جنتی و یزدی را مشاهده کرده است. جلایی پور گفته بود: با آقای هاشمی صحبت کردم. همه انرژی اش را بر رای نیاوردن (آقایان) یزدی، جنتی و مصباح یزدی گذاشته است.

منبع: سراج 24

 

ارسال نظر

آخرین اخبار