اما و اگرها در حاشیه اعلام نتایج انتخابات شهر تهران

در حالیکه مطابق قانون انتخابات، مشاورین و معاونین استانداران برای کاندیداتوری، می بایست 6 قبل از ثبت نام می بایست از سمت خود استعفا دهند، محمدرضا نجفی نامزد مورد حمایت دولت و اصلاح طلبان که توانست با 1118119 رای را کسب نماید و با قرار گرفتن در ردیف ۲۸ تهران، آرای لازم برای ورود به مجلس شورای اسلامی دهم را پیدا کند، در مهلت قانونی استعفا نداده بود. فرافکنی رئیس ستاد انتخابات دولت روحانی در مواجهه با تخلف کاندیدای اصلاح طلب و حامی دولت برای عدم اجرای مرّ قانون/ محمدرضا نجفی 4 ماه قبل از انتخابات، معاون استانداری مرکزی بود

از رونمایی اولین تخلف 30 تایی های تهران تا منتخب ردیف 28 مجوز قانونی کاندیداتوری نداشت+عکس

به گزارش گلستان24، در حالیکه مطابق قانون انتخابات، مشاورین و معاونین استانداران برای کاندیداتوری، می بایست 6 قبل از ثبت نام می بایست از سمت خود استعفا دهند، محمدرضا نجفی نامزد مورد حمایت دولت و اصلاح طلبان که توانست با 1118119 رای را کسب نماید و با قرار گرفتن در ردیف ۲۸ تهران، آرای لازم برای ورود به مجلس شورای اسلامی دهم را پیدا کند، در مهلت قانونی استعفا نداده بود.

به گزارش رجانیوز؛ در ماده 29 قانون انتخابات در خصوص شرایط ثبت نام افراد به عنوان کاندیدا در انتخابات چنین آمده است:

اشخاص زیر به‌واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محرومند:

‌الف ــ اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء ‌نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

1 ــ رئیس جمهور و معاونین و مشاورین وی

...

18 ــ معاونین و مشاورین استانداران.

در همین رابطه محمدرضا نجفی در تاریخ 31 تیر 94، با حکم استاندار مرکزی به عنوان "سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی" منصوب شد.

 و بنا به قانون انتخابات می بایست حداکثر از 28 خرداد 94 هیچ سمتی را در قالب معاون یا مشاور استاندار را نداشته باشد در حالیکه از تاریخ حکم وی تا ثبت نام کاندیداها کمتر از 5 ماه می گذرد و وی حداقل تا 2 مهر امسال در این سمت اشتغال و فعالیت داشته است و با این سمت نامه نگاری اداری نیز داشته است ولی برای منحرف کردن عوامل اجرایی ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان، هیچ اشاره ای به مسئولیت خود در استانداری مرکزی نکرده و عناوین شغلی خود را عضو شورای پژوهشی مرکز مطالعات بهره وری دانشگاه تربیت مدرس، مدیرکل دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی کرده است. در حالیکه متن حکم استاندار مرکزی در سایت استانداری نیز درج شده بود.

در حالیکه مشغولیت دولتی محمدرضا نجفی پس از پایان مهلت قانونی مبرز است، محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور که ریاست ستاد مرکزی میرحسین موسوی را در سال 88 عهده دار بود در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی درباره عدم استعفای به موقع محمدرضا نجفی برای شرکت در انتخابات گفت:پستی به عنوان معاون اقتصادی در چارت استانداری‌ها در آن زمان و تاریخ نداشتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا وی با همین عنوان و پست نامه‌نگاری ادارای داشته، افزود: خیلی از جاها همچین کارهایی می‌کنند!

این صحبت های رئیس ستاد انتخابات دولت تدبیر و امید در حالی صورت می گیرد که خبرگزاری دولت با نجفی بعنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری استان مرکزی اول مرداد سال جاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – ایرنا مصاحبه داشته است. از سوی دیگر در وب سایت استانداری مرکزی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل ذکر شده است.

مصاحبه ایرنا با محمد رضا نجفی در سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و امور بین المل در اول مرداد

 


تارنمای استانداری مرکزی که عنوان معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل در آن ذکر شده است

همچنین در تارنمای استانداری های دیگر کشور نیز چنین معاونت هماهنگی امور اقتصادی آمده و این معاونت صرفا در استانداری مرکزی نیامده است و یا خبرهای مرتبط با چنین معاونتی بارها در خبرگزاری های  دولتی منتشر گردیده است و صرفا برای نادیده گرفتن قانون از سوی دولت یازدهم برای حمایت از حامیان خود؛ نمی توان منکر وجود چنین معاونتی در استانداری ها گردید.

توضیحات معاونت هماهنگی امور اقتصادی در تارنمای استانداری تهران

خبر مرتبط با معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری تهران در ایرنا

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این اقدام غیرقانونی نجفی واکنش نشان داده و گفت:

قانون صراحت دارد کسی که مسئولیتی دارد اگر می خواهد نماینده مجلس شود باید در وقت مقرر  از آن مسئولیت منفک شده از این رو این موضوع باید بررسی شود.

سرپرستی همان اقدامات معاونت را انجام می‌دهد. مهم شکل ظاهری نیست بلکه محتوا اهمیت دارد و کسی که مسئول است و امضا می‌کند مهم است و اختیارات و دستوراتی که می‌دهد و باید اجرایی اثرگذار است.

شورای نگهبان باید این موضوع را بررسی کند و اگر چنین موضوعی بوده حتما پیگیری شود چرا که قانون در این زمینه کاملا مشخص است.

سید باقر تقوی‌عراقی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز بر این تخلف انتخاباتی واکنش نشان داده و امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که اسناد تخلف نجفی منتخب مردم تهران به شورای نگهبان ارسال شد.

سید باقر تقوی‌عراقی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: محمدرضا نجفی در تابستان امسال سرپرستی معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی را بر عهده داشته و بعد از گذشت سه ماه بنا به دلایلی از ادامه کار در این حوزه منصرف شده و این مسئولیت را به فرد دیگری واگذار می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی اشخاص حقوقی که دارای مشاغل خاص در ادارات و ارگان‌های دولتی هستند، چنانچه قصد نامزدی در انتخابات را دارند باید دستکم 6 ماه قبل از نام نویسی از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند که متأسفانه قبول معاونت امور اقتصادی استانداری توسط آقای نجفی با توجه به اینکه وی قصد شرکت در انتخابات را داشت خلاف قانون بوده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه محمدرضا نجفی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به عنوان منتخب مردم در مجلس دهم انتخاب شده است، گفت: از آنجا که این نامزد منتخب دو ماه پس از مهلت قانونی استعفا، سرپرستی معاونت امور اقتصادی استانداری را عهده‌دار بوده و این مسئله بر خلاف قانون انتخابات است، هم‌اکنون مدارک و مستندات لازم در این زمینه به شورای نگهبان ارسال شده و در دست بررسی است.

به گفته وی مرجع تشخیص و تصمیم‌گیری در این زمینه شورای نگهبان است و به زودی نظر شورای نگهبان در این زمینه اعلام خواهد شد.

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار