دولت راستگویان! چه می کند؟

محمدرضا نجفی نامزد مورد حمایت دولتی‌ها و اصلاح طلبان (ردیف ۲۸ تهران) بنا به مستندات موجود در مهلت قانونی استعفا نداده و حتی با عنوان معاونت استانداری با خبرگزاری دولت گفت‌وگو کرده بود. وی هم حکم انتصاب دارد و هم در مهلت قانونی حکم صادر کرده است.

احتمال حذف یک نماینده جدید تهران به دلیل تخلف قانونی+سند

به گزارش گلستان24، بنا به تصریح ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشاورین و  معاونین استانداران نمی‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند مگر آنکه به‌تصریح قانون، 6 ماه قبل از انتخابات استعفا بدهند. محمدرضا نجفی نامزد مورد حمایت دولتی‌ها و اصلاح طلبان (ردیف 28 تهران) بنا به مستندات موجود در مهلت قانونی، استعفا نداده و حتی با عنوان معاونت استانداری با خبرگزاری دولت گفت‌وگو کرده بود. وی در مهلت قانونی حکم هم صادر کرده است. این آزمون دولت و وزارت کشور برای اجرای مرّ قانون درباره عدم استعفای یک نامزد دولتی در مهلت قانونی است.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره  عدم استعفای محمد رضا نجفی ابتدا مدعی شد «ما سمتی به‌عنوان معاونت اقتصادی در استانداری‌ها نداریم» که البته مستندات سرپرست معاونت اقتصادی استانداری استان مرکزی نجفی در ذیل ارایه شده است. اما مقیمی در عین حال وعده داده: «اگر مشکلی باشد به این موضوع نیز رسیدگی خواهیم کرد.» با توجه به اینکه وی نامزد دولتی‌ها بوده است، باید منتظر ماند و دید که آیا ستاد انتخابات کشور قانون را درباره دولتی‌ها اجرا خواهد کرد یا نه، مردم در این باره قضاوت خواهند کرد.


ماده  قانون انتخابات به‌شرح زیر است: ماده 29 ــ اشخاص زیر به‌واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محرومند:

‌الف ــ اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه [20] قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء ‌نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

1 ــ رئیس جمهور و معاونین و مشاورین وی

...

18 ــ معاونین و مشاورین استانداران.

محمدرضا نجفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری استان مرکزی در حالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده است که وی از سمت خود در پست معاونت استانداری استعفا نداده است.

تصویر حکم انتصاب محمدرضا نجفی:

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000477/nf00477609-3.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000477/nf00477609-1.jpg

 

نجفی حتی با عنوان معاونت استانداری با خبرگزاری دولت گفت‌وگو کرده بود

نجفی کمتر از 6 ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری با عنوان معاونت استانداری در حالی نامه نگاری رسمی می‌کند که نشانگر آن است که وی در موعد قانونی از سمت خود استعفا نداده است. در صورتی که استعفای وی انجام شده بود، نجفی به هیچ عنوان نمی‌توانست ذیل چنین نامه‌‌ای را امضا کند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000477/nf00477609-2.jpg

 

چارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل در استانداری مرکزی

حقو‌ق‌دانان معتقدند به‌دلیل عدم استعفای نجفی، ثبت‌‌‌نام وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مغایرت قانونی داشته است و وی نمی‌تواند به‌عنوان نماینده منتخب مردم تهران تلقی شود.

شورای نگهبان در حال بررسی اسناد موجود درباره تخلف محمدرضا نجفی است؛ رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفته است: اسناد مربوط به تخلف انتخاباتی محمدرضا نجفی به شورای نگهبان ارسال شده و در دست بررسی است و نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
منبع:تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار