لیست اصلاح طلبان که اکثریت آنها در دولت های سازندگی و اصلاحات زمام امور اقتصادی کشور را در دست داشتند، شکست سختی در انتخابات بخش خصوصی خوردند. ...

صنعتگران هم به اصلاح‌طلبان افراطی اعتماد نکردند،

به گزارش گلستان 24، انتخابات اتاق بازرگانی در حالی در روز گذشته انجام شد که لیست منتسب به طیف افراطی اصلاحطلبان و با میدان‌داری چهره های اقتصادی نزدیک به حزب منحله مشارکت و جریان کارگزارن سازندگی، شکست سختی خورد!

در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، اصلاح‌طلبان که با عنوان “خواستاران تحول در اتاق بازرگانی” شرکت کرده و اکثریت آنها در دولت های سازندگی و اصلاحات زمام امور اقتصادی کشور را در دست داشتند، فقط توانستند یک نماینده اختصاصی خود (محسن مهرعلیزاده – معاون سابق رئیس جمهور) را وارد پارلمان بخش خصوصی کنند.

شکست گروه مورد حمایت هاشمی و عارف!

این گروه که با نام “انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران” نیز فعال بود، در چند روز گذشته دیدارهای متعددی با اکبر هاشمی رفسنجانی، محمدرضا عارف و برخی دیگر از چهره های اصلاحطلب داشت و روزنامه های زنجیره ای نیز در چند هفته گذشته به طور ویژه‌ای برای تبلیغ آن وقت صرف کرده بودند.

جمشید عدالتیان یکی از اعضای محوری این گروه، درباره دیدارشان با هاشمی رفسنجانی گفته است: “به نظرم می‌آید جناب رفسنجانی از بین افرادی که شجاعت تغییر و تحول را داشته باشند، نسبت به گروه خواستاران تحول نظر مثبت‌تری دارند، ولی ایشان رسماً در مورد این موضوع صحبت نکرده‌اند، فقط در حمایت از تحول در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی صحبت کردند.”

محوریت این لیست ناکام، بر عهده افرادی چون بهزادیان نژاد (رئیس اسبق اتاق تهران و معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات)، سید حمید حسینی (عضو فعلی هیات رئیسه اتاق بازرگانی و نامزد رد صلاحیت شده مجلس نهم)، مسعود حجاریان (برادر سعید حجاریان و مدیرعامل بیمه ملت) و حمیدرضا عارف (فرزند محمدرضا عارف) قرار داشت.

نکته جالب آنکه، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات، در دیدار خود با این گروه اظهار امیداوری کرده بود که پیروزی در انتخابات اتاق بازرگانی زمینه ساز پیروزی اطلاحلبان درانتخابات مجلس دهم باشد!

حذف شده ها

به گزارش جهان، طیف خواستاران تحول که در اواخر دولت دوم خرداد و با پشتوانه دخالت‌های دولتی برای مدت کوتاهی مدیریت اتاق های بازرگانی را در دست گرفته بودند، با روی کار آمدن دولت بعدی و در انتخابات به حاشیه رانده شدند.

این طیف امیدوار بود بتواند با استفاده از ارتباط خود با دولت، با فائق آمدن بر رقبا، بتوانند زمام بزرگترین نهاد بخش خصوصی را در دست بگیرد.

مهدی رئیس‌زاده (دبیر کلی اتاق در دوره پنجم)، شمس الدین عیسایی (عضو بازداشت شده ستاد یکی از سران فتنه در انتخابات ۸۸)، ابراهیم خانیکی (برادر هادی خانیکی)، محمدتقی صالحی (مدیر مناطق آزاد دولت هاشمی)، موسی رفان (از مدیران وزارت نیرو در دوره اصلاحات)، پرویز شهپر (عضو انجمن حمایت از آزادی مطبوعات)، سید محمد جلالی پروین، عبدالحمید امامی، فرید صفارزاده، حسین زمانی، علیرضا عباسی، توفیق مجدپور، سید فخرالدین عامریان، افسانه فخری، مرضیه محمدرضازاده، رمضانعلی پور مجیب، سید عباس موسوی رهپیما، مرسل صدیق، مجید صدری، امین اله فرهادی، محمد تبریزی، مریم سلطانی، امیر محسنی، مرتضی هداوندی، مظاهر مرجانی، جهانبخش نورایی، احمد ترک‌نژاد، عباس وطن‌پرور، نسرین فقیهی، کاوه ولی‌پور، مهرداد اکبریان و ایرج سبحانی سایر نفرات ناکام این لیست بودند.

گفتنی است، پس از انتخابات‌های ملی شامل: خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و ریاست جمهوری، انتخابات اتاق بازرگانی بزرگترین و مهمترین انتخاباتی است که با شرکت فعالین اقتصادی برگزار می‌گردد. در این انتخابات ده‌ها هزار دارنده کارت بازرگانی نمایندگان خود را وارد بزرگترین پارلمان بخش خصوصی می‌نمایند.
جهان نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار