گلستان24 گزارش می دهد؛

طرفداران رحمت الله جلالی و دکتر نورقلی پور برای جلب آرا به استدلال های متعددی درمورد این دو بزرگوار متمسک می شوند. عمده این استدلالات، در این وجیزه در سه قسمت می آید:

گزارشی از کرکری خوانی طرفداران کاندیداهای غرب استان گلستان

گلستان24، گزارش می دهد:

 

گزارشی از کرکری خوانی طرفداران کاندیداهای غرب استان گلستان:

طرفداران رحمت الله جلالی و دکتر نورقلی پور برای جلب آرا به استدلال های متعددی درمورد این دو بزرگوار متمسک می شوند. عمده این استدلالات، در این وجیزه در سه قسمت می آید:  

الف: سابقه سیاسی:

طرفداران آقای جلالی در بیان قوت ایشان، سیاست ورزی سی ساله ایشان در منطقه و غرب استان را بعنوان نقطه قوت جلالی می آورند. به زعم آنها، حضور مداوم و سی ساله ایشان در یکی از جناحهای کشور، از ایشان شخصیت امین و بدون مذبذی بوجود آورده است. از این رو ایشان فردی است که در این سی سال بدور از افراط گری های موجود، ضمن تعامل با گروههای سیاسی هیچ گاه از جاده تعادل خارج نشده است و حضور ایشان اعتباری برای گروههای همسو بوده است. نقطه نظرات سیاسی ایشان هم بصورت شفاهی و هم کتبی موجود می باشد.

طرفداران نورقلی پور این حضور مداوم در یک جناح سیاسی را به پایداری چی بودن جلالی تعبیر می کنند و سعی در این همانی ایشان با شخصیت های افراطی دارند.

طرفداران دکتر نورقلی پور نیز قبول دارند که سابقه سیاست ورزی ایشان ندک می باشد ولی حمایت اصلاح طلبان از ایشان را بعنوان نقطه قوت جناب نورقلی پور مطرح می کنند و به نظر آنها  این  حمایت می تواند این نقطه ضعف را جبران نماید.

طرفداران رقیب می گویند باتوجه به اینکه هیچ اظهار نظر سیاسی شفاهی و یا مکتوب از دکتر در مورد تحولات سیاسی منطقه و یا کشورمشاهده نشده و اگر موردی بوده در جمع های محدود خودمانی بود، نمی توان نتیجه قاطعی از اندیشه سیاسی وی بدست آورد. طرفداران جلالی این عدم شفافیت مواضع دکتر را دلیلی بر موج سواری مقطعی در هنگامه انتخابات تعبیر می کنند و این سوال را مطرح می کنند که آیا این موج سواری موقتی می تواند به خدمت رسانی به مردم منطقه منتهی شود یا اینکه تنها برای خدمت به یک جناح خلاصه می گردد.

ب: پیشینه اداری و عملکرد منطقه ای:

از لحاظ عملکرد کاری نیز طرفدران جلالی بر عملکرد ملموس وی در منطقه ترکمن صحرا، آق قلا، بندرترکمن و کردکوی اشاره دارند که ایشان در سابقه 30 ساله خود، خدماتی در بخش آموزش و پرورش انجام داده است. حداقل یک مدرسه 10 کلاسه در یک منطقه محروم ترکمن صحرا با حمایت ایشان ساخته شده است. آنها می گویند او عمر خود را صرف خدمت به بخش آموزش و پرورش کرده است و بهمین خاطر ، نقاط ضعف و قوت او در مرعی و روبروی دید مردم بوده است. بنظر این طرفداران، این در دسترس بودن و نشست و برخاست با عامه مردم، نقطه قوت او محسوب می شود.

طرفداران نورقلی پور، سابقه خدمت آموزش پرورش را در عوض نقطه ضعف جلالی محسوب می کنند و مدیریت آموزش و پرورش در یک شهرستان کوچک و بی اهمیت!! از نظر آنان واجد ارزش چندانی نیست که بتوان با آن مانور داد. نمایندگی پارلمان نیازمند رزومه های شکوه مندانه تری است.

اما از سوی دیگر ، طرفدران دکتر نورقلی پور، با استناد به تخصصی بودن رشته تحصیلی، ایشان را متخصص توسعه منطقه ای می دانند که می تواند از این تخصص خود در جهت بهبود توسعه منطقه استفاده کند. این نگاه به زعم آنها ارزشمند می باشد و یکی از دلایل عدم توسعه منطقه ، همین نگاه غیر تخصصی داشتن می باشد.

 طرفدران جلالی، این نگاه را البته ، حواله کردن خدمت به آینده می دانند و بقول معروف آن را نسیه دانسته و نسبت به آن مشکوک می باشند. به زعم آنها، حواله کردن خدمت رسانی و عملکرد مطلوب به آینده ای که معلوم نیست کی و کجا خواهد بود، شکننده و نامطمئن است که بقول حافظ .....قومی به جد و جهد نهادند وصل دوست.....قومی دگر حواله به تقدیر می‌کنند.

 

انتخابات غرب گلستان

 

ج: پیشینه زیستی و زندگی در میان مردم منطقه:

این مورد هم یکی از موضوعات دیگری است که طرفداران جلالی در مقابل حریف از آن بهره برداری می کنند. به زعم آنها خدمت مستمر سی ساله در منطقه از جلالی بعنوان گزینه مناسب برای نمایندگی همین مردم و نه جناحهای قدرت بوجود آورده است. اگرچه ایشان متعلق به یک جناح سیاسی است اما قبل از همه ، ایشان در این منطقه زیست کرده است و با مردم نشست و برخاست کرده است و دردهای مردم را از نزدیک دیده و شنیده است.

طرفداران دکتر نورقلی پور این موضوع را به استهزا گرفته و آن را بعنوان عدم شناخت ایشان از تهران تعبیر می کنند و فردی حتی عنوان کرده بود که آقای جلالی بدلیل زندگی در گرگان و منطقه غرب، در صورت ورود به تهران، نیاز به یک لیدر و راهنما داشته باشد تا خیابان ها را یاد بگیرد.

طرفدران نورقلی پور اشاره ای به سابقه زندگی وی در این منطقه ندارند. آنها آشنائی با دنیا و زندگی در خارج از کشور و تحصیل در خارج از کشور را بعنوان مزایای وی مطرح می کنند که  در دولت جدید از مزیت های یک سیاستمدار به شمار می آید. به زعم آنها نیازی به زندگی در این محل به مدت طولانی نیست بلکه ایشان به مشکلات آگاهی دارند و می توانند با توجه به حمایتی که از سوی دولت می شوند نسبت به حل مشکلات اقدام کنند

طرفدران جلالی به این نقطه نظر خرده می گیرند که فردی که سابقه زندگی طولانی در این منطقه را نداشته است چگونه می تواند درد دل مردم را بفهمد. او شاید مهره خوبی برای جناح های مرکز نشین باشد ولی در این منطقه ، ارتباط معناداری با مردم عادی نخواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار