مقدم‌فر در همایش تجلیل از فعالان سایبری بسیجی

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه گفت: ما وارد یک جنگ ادراکی با دشمن شده‌ایم. در این جنگ دشمن سعی دارد ذهن‌ها و عواطف را تغییر دهد و ابزارهای نوین رسانه‌ای را نیز در این راستا برای خود «فرصت» می‌داند.

در یک جنگ ادراکی تعیین‌کننده با دشمن به سر می‌بریم

به گزارش گلستان24، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در همایش تجلیل از بسیجیان سایبری تهران که پیش از ظهر امروز در سالن شهید رشادی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد جدیدی که در سپاه تهران همزمان با شکل جدید تهدیدات و حملات دشمن شکل گرفته توجه به فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: پشتکار، صبر و حوصله، استقامت، تلاش مجاهدانه و فهم درست از این موضوع انشاءالله باعث ناامیدی دشمن و پیروزی‌های ما در آینده خواهد شد.

حمیدرضا مقدم‌فر

مقدم‌فر تصریح کرد: دشمنان نباید خیلی امیدوار باشند که در تهران حرکت‌های کذایی انجام داده و با فریب مردم به اهداف خود برسند، ما باید این امید را از دشمنان بگیریم.
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنانش به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: دشمنان در فتنه 88 با تمرکز بر روی تهران این امید را داشتند که بتوانند تغییر بنیادین در ساختار حکومتی کشورمان ایجاد کنند اما 9 دی به این امیدها پایان داد و یاس و ناامیدی را در دشمن ایجاد کرد.

مقدم‌فر با اشاره به جنگ ادراکی دشمنان علیه جامعه ایران افزود: ما وارد یک جنگ ادراکی با دشمن شده‌ایم. در این جنگ دشمن سعی دارد ذهن‌ها و عواطف را تغییر دهد و ابزارهای نوین رسانه‌ای را نیز در این راستا برای خود «فرصت» می‌داند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور گفت: در کشور ما حدود 22 میلیون نفر عضو شبکه اجتماعی تلگرام هستند و روزانه یک میلیارد و 600 میلیون پیام توسط آنها رد و بدل می‌شود. دشمن گمان می‌کند می‌تواند با بهره‌گیری از این ابزار، به اهداف خود نزدیک شود.

مقدم‌فر در ادامه با بیان اینکه یکی از القائات جبهه مقابل در شبکه‌های اجتماعی، ضرورت «پلورالیسم» است، گفت: یکی از القائات محوری جریان باطل در شبکه‌های اجتماعی آن است که بگوید اساساً بهتر است دعوای حق و باطل را کنار بگذاریم، چرا که نه شما مطلقاً درست می‌گویید و نه ما؛ و اساساً حق و باطل مطلقی وجود ندارد و باید به پلورالیسم تن داد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید بر پلورالیسم معرفتی همان پروژه‌ای بود که پس از دوم خرداد 76 نیز از سوی برخی گروه‌ها به شدت تبلیغ شد اما شکست نظری و عملی آن موجب منزوی شدن آن شد ولی امروزه از طریق شبکه‌های اجتماعی بار دیگر بر روی آن تاکید می‌کنند.

معاون فرهنگی مجمع بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای به راه انداختن جنگ شیعه و سنی گفت: اخیراً کتابی با عنوان جنگ جهانی چهارم در غرب منتشر شده که بخشی از راهبردهای دشمن در چرایی به راه انداختن جنگ شیعه و سنی را توضیح می‌دهد.  برخی دولت‌های غربی و آمریکایی‌ها معتقدند جنگ سی ساله مابین 1918 تا 1948 که شامل جنگ جهانی اول و دوم هم می‌شود، در حقیقت جنگ بین پروتستان‌ و کاتولیک بود و نتیجه بعد از این دو جنگ آن شد که مردم کلاً مسیحیت را کنار بگذارند و سکولاریزم در غرب تعمیق شود. در حال حاضر نیز تحلیلشان این است که آنچه تحت عنوان شیعه و سنی راه انداختیم، نهایتاً باعث حذف تمامیت اسلام خواهد شد و سکولاریزم جایگزین آن می‌شود.

مسئول ستاد نشر و تبلیغ نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، با اشاره به دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا، گفت: نقش پیام مقام معظم رهبری که به خوبی درک نشده است امروز مشخص می‌شود. نامه ایشان بین اهداف آنها شکاف ایجاد و به جهانیان اعلام کرد که آنچه در حال حاضر واقعاً در جریان است، نه جنگ شیعه و سنی و نه جنگ یک گروه از مسلمانان با گروه‌های دیگر، بلکه در حقیقت جنگ برخی دولت‌های غرب و آمریکایی‌ها علیه تمامیت اسلام است و در این راستا نیز گروه غرب‌ساخته‌ای همچون داعش به عنوان ابزار به کار گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش رسانه در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: پیش از این گفته شعار "هر نفر یک رسانه" به عنوان یک شعار پیشرو مطرح می‌شد،  اما امروز در شرایطی قرار داریم که هر نفر همزمان چند رسانه در اختیار دارد.

مقدم‌فر در ادامه با بیان اینکه فعالیت در فضای سایبری و اساساً هر فعالیتی که جنبه رسانه‌ای دارد، نیازمند «دیالکتیک و داد و ستد با فضای اجتماعی» است، گفت: یکی از مهمترین ضعف‌های برخی از رسانه‌ها، عدم توجه به فضای اجتماعی و رسانه‌گردانی در فضای برهوت است. اگر شما بدون توجه به شرایط اجتماعی، از هر نقطه‌ای که صرفاً مسئله خودتان و چند نفر از اطرافتیانتان است به یک مسئله روز سیاسی توجه کردید و هیچ اعتنایی به فضای اجتماعی نداشتید، شما کار رسانه‌ای انجام نداده‌اید.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه در پایان گفت: ما در رسانه‌ها باید هدفمان را درست انتخاب کنیم و از اصولمان یعنی حلال و حرام خدا پا را فراتر نگذاریم.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار