نوروز نزدیک است و از امروز تمامی دستگاه‌های عملیاتی، امدادی و انتظامی گلستان در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند تا آماده بهاری ایمن برای تعطیلات پیش‌رو باشند.

آمادگی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی گلستان در تعطیلات نوروزی

به گزارش گلستان24،  حوادث همیشه در راه است، مهم نیست کجا باشی، در جاده باشی و حتی منزل، هر لحظه ممکن است حادثه‌ای تو و خانواده‌ات را در معرض خطر قرار دهد، اما وقتی عزم مسافرت کنی خطرات هم به مراتب نزدیک‌‌تر هستند.

 تعطیلات نوروزی

روزهای پایانی سال اگر چه برای اکثریت مردم پیام‌آور شادی است و کودکانمان به واسطه لحظات زیبای آغاز سال جدید و حواشی پیرامون آن در پوست خود نمی‌گنجند، مردان و زنانی هستند که این روزها در بسیاری از دستگاه‌های امداد و نجات استان مراقب هستند تا لطمه‌ای بر این آرامش زیبا وارد نشود.

*تاکید بر ایمنی مسافران نوروزی در گلستان

گلستان استانی پرترافیک در ایام بهاری است که به دلیل شرایط خاصی و زیبایی‌های طبیعی و تاریخی برای اکثر کسانی که عازم مشهد مقدس هستند یک محیط خوبی برای توقف محسوب می‌شود و جاده‌های آن نیز در تسخیر آنان قرار می‌گیرد.

در این رهگذر، دستگاه‌های انتظامی، عملیاتی و امداد و نجات استان که طی هفته‌های گذشته جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند، آماده ایجاد شرایطی مناسب برای هموطنانی هستند که گلستان را به عنوان مقصد یا محل عبور خود برگزیده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به تعطیلات پیش‌رو، از تمامی دستگاه‌های مرتبط با کمیته تسهیلات نوروزی خواست تا زمینه‌ و تمهیدات مناسبی برای سفر بهتر مسافران نوروزی به گلستان اتخاذ کنند.

رضا مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از یک ماه گذشته کمیته خدمات سفر در گلستان شروع به کار کرد و یکی از مباحث مهم مرتبط با آن، موضوع ایمنی مسافران نوروزی بود که همواره مورد تاکید این مجموعه استانی قراردارد.

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در هفته جاری اذعان کرد: در این جلسه با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های عضو شورا، قرار شد، در ایام تعطیلات نوروزی، یک یا دو زنگ بحران برای محک زدن میزان آمادگی دستگاه‌های استانی نواخته شود.

*احتمال به صدا درآمدن زنگ بحران در تعطیلات نوروزی

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: براساس گزارش دستگاه‌های عملیاتی استان در جلسه شورا، آنان از آمادگی لازم درایام تعطیلات پیش‌رو برخوردار هستند و ان‌شاء‌الله هیچ مشکلی نیز روی نخواهد داد.

مروتی یادآور شد: صبح سه‌شنبه نیز رزمایش طرح بزرگ نوروزی با شعار «پلیس و مردم، نظم و قانون‌مداری، نشاط بهاری» در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد.

وی با آرزوی سالی خوش و ایمن برای هموطنان به ویژه شهروندان گلستانی ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات انجام گرفته، در سال جاری شاهد کم‌ترین حادثه در سطح استان باشیم.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در تعطیلات نوروزی پیش‌رو بیان کرد: موضوع امداد و نجات نوروزی به شکل ویژه در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان و کمیته امداد و نجات نوروزی در دستور کار قرار گرفت و تمهیدات لازم نیز پیش‌بینی شده است.

صادق‌علی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان تصریح کرد: در مصوبات این کارگروه ضمن تاکید بر تعامل و هماهنگی لازم برای انجام وظایف محوله، بر آماده‌باش نیروهای دستگاه‌های عملیاتی و امدادونجات استان تاکید شد.

وی یادآور شد: همچنین دستورالعمل هشت ماده‌ای به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تحت عنوان «بهار ایمن» ابلاغ شد و در آن آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های امدادی، انتظامی و عملیاتی استان مورد تاکید قرار گرفته است.

*آماده‌باش به مدیران اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ در ایام تعطیلات نوروزی

مقدم با اشاره به محتوای این دستورالعمل استانی یادآور شد: در این بخشنامه تاکید شد، تمامی دستگاه‌‌های ذی‌ربط لازم است، پیش‌بینی‌های ضروری و حیاتی از جمله لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه تخلیه رسوبات از دهانه پل‌ها در داخل و حریم شهرها و روستاها را به طور مستمر انجام دهند.

وی ادامه داد: آماده‌باش کامل مدیران ذی‌ربط و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ و شهرستان‌های تابعه در ایام تعطیلات با مشخص کردن دو رده جانشینی از دیگر بندهای مورد تاکید این دستورالعمل نوروزی است.

همچنین مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به دهیاران روستاها به عنوان مدیران بحران گفت: دهیاران روستاهای استان ابلاغیه‌ای تحت عنوان مدیریت بحران دارند و هماهنگی و ارتباط مستمری با مدیریت بحران استان و مجموعه دستگاه‌های وظیفه مندی در این مسیر دارند.

قاسم سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: امیدوارم با مدیریتی که در استان انجام می‌گیرد و اقدامات پیشگیرانه‌ای که در حوزه‌های مختلف در کارگروه‌های مرتبط تحت عنوان استقبال ایمن از بهار در دستور کار قرار گرفته در روستاهای استان نیز شاهد فضایی امن و مناسب برای مسافران نوروزی باشیم.

*ماشین‌آلات دهیاری‌های گلستان آماده مقابله با حوادث احتمالی

وی ادامه داد: در ظرفیت دهیاری‌های استان این آمادگی وجود دارد تا ماشین‌آلات دهیاری‌ها اعم از بیل‌های مکانیکی، ماشین‌های آتش‌نشانی در خدمت مجموعه مدیریت بحران برای مقابله با حوادث احتمالی قرار گیرد.

سمیعی در پایان این گفت‌وگو در طلیعه سال جدید، ضمن آرزوی موفقیت برای همه هموطنان، ابراز امیدواری کرد: سال جدید برای آنان سالی سراسر خوشی و کامیابی، توام با سلامتی باشد.

به نظر می‌رسد، استان گلستان با توجه به امکانات مهیا شده، آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است تا در فضایی امن میزبان خوبی برای آنان باشد،  در گلستان نیز ضمن آرزوی سالی خوش برای تمامی هموطنان به ویژه گلستانی‌ها، امیدوار است که سال جدید سالی، عاری از حادثه و بحران طبیعی باشد.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار