حسن گنجی:

امسال باید با تکیه بر الگوی دفاع مقدس، عملیاتی شدن و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ، مد نظر مجریان و مسئولین ما باشد. همه باید آستین همت را بالا بزنند، به میدان بیایند و هر اقدام و عملی که از دستشان بر می آید انجام دهند و اگر غیر از این باشد به نظر می رسد ما باید در ولایت مداری خود تجدید نظر کنیم.

الگوی اداره اقتصاد کشور ما، یک الگوی ناب اسلامی نیست/ عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با تکیه بر الگوی دفاع مقدس مد نظر مسئولین باشد

حجت الاسلام و المسلمین حسن گنجی، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوای استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی یک نیاز و ضرورت برای کشور ما در شرایط جاری است، بیان داشت: ما در مراحلی از تحریم، محاصره های اقتصادی و سیاسی  قرار داریم و با گسترده تر شدن دشمنی های دشمنان، مقام معظم رهبری با تاکید بیشتر بر اقتصاد مقاومتی، این نام را برای امسال انتخاب کردند.

وی با اعتقاد به این که در حیطه اقتصاد مقاومتی، آسیب ها و اشکالات اساسی در درون مجریان و مسئولین در درون کشور داریم، افزود: اولین مشکل این است که هنوز فهم دقیقی از اقتصاد مقاومتی و منظور مقام معظم رهبری از آن، در بین نخبگان و مسئولین ما ایجاد نشده است. این که الزامات آن چیست، بستر های کار را چگونه باید فراهم کرد، چه وظایفی بر دوش ماست و چه نتایج ارزشمندی دارد. با توجه به شرایطی که شاهد آن هستیم و تاکید چند ساله مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، به نظر می رسد مسئولین ما هنوز در این زمینه به باور نرسیده اند و همین موضوع می تواند در اقدام و عمل مشکلاتی ایجاد کند.

حجت الاسلام گنجی عنوان کرد: الگوی اداره اقتصاد کشور ما، یک الگوی ناب اسلامی نیست. لذا می بینیم که در زمینه واردات، تولید ملی، اشتغال و کار و تلاش، به سمت پرتگاه خطرناک وابستگی می رویم. جریانی در کشور در حال ایجاد شدن است که کشورمان را به کشوری وابسته ومصرف کننده صرف تبدیل می کند.

 

حسن گنجی شعار سال

 

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوا اضافه کرد: در مفهوم شناسی دو واژه "اقدام" و "عمل" ما به این نتیجه می رسیم که حضرت آقا از همایش ها، نمایش ها، تعریف و تمجید ها، تشکیل ستاد دادن ها و خیلی از کارهای صوری و ظاهری راضی نیستند. لذا اقتصاد مقاومتی مورد نظر ایشان را باید به تعبیر خودشان در میدان و صحنه و روی سرزمین نتیجه را ببینیم.

وی اظهار کرد: بنابراین امسال باید با تکیه بر الگوی دفاع مقدس، عملیاتی شدن و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ، مد نظر مجریان و مسئولین ما باشد. همه باید آستین همت را بالا بزنند، به میدان بیایند و هر اقدام و عملی که از دستشان بر می آید انجام دهند و اگر غیر از این باشد به نظر می رسد ما باید در ولایت مداری خود تجدید نظر کنیم.

گنجی ادامه داد: اگر نامگذاری سال های گذشته را بررسی کنیم، مقام معظم رهبری در هیچ سالی به اندازه سال 95، برای نامگذاری سال، زید و مشخصات دقیق ذکر نکرده اند. می شد امسال همین واژه اقتصاد مقاومتی به تنهایی استفاده شود، اما مشخص است که حضرت آقا گله مند و ناراضی است و از ما اقدام و عمل می خواهد و علاج این شرایط اقتصادی را در این می داند که در هر جایگاهی که هستیم، تلاش کنیم و قدم برداریم. به گونه ای که در پایان سال نتیجه آن را در عرصه های مختلف ببنیم.

وی ادامه داد: حضرت آقا در سال95، حجت را بر همه مسئولین، مجریان و همه ما تمام کردند و باید تلاش کنیم در عرصه اقتصادی به تضمینی برسیم که به تعبیر مقام معظم رهبری، یک نشست و برخواست در آن طرف مرز های ما، کشورمان را متزلزل نکند.

حسن گنجی شعار سال

 

حجت الاسلام گنجی درباره مهمترین و شاخص ترین نکات سخنرانی حضرت آقا در 1 فروردین در حرم مطهر رضوی گفت: شاخص ترین نکته سخنان ایشان بحث برجام است. حضرت آقا فرمودند این که ما اصول خود را فراموش کرده و از دست بدهیم ، کوتاه بیاییم و در مقابل آن دشمن بخواهد یک امتیاز کوچک به ما بدهد، بسیار خطرناک است. برجام 1و 2 و 3، خط نفوذی است که دشمن از طریق آن وارد می شود. اگر ما در بحث انرژی هسته ای چیز هایی از دست دادیم و به ظاهر قرار است چیزی به ما بدهند و از این موضوع خوشحال هستیم، فردا بحث موشک های بالستیک، حقوق بشر، نهاد های مدنی، دفاع از ملت مظلوم یمن و فلسطین و سوریه پیش خواهد آمد.

وی عنوان کرد: این یکی از مهمترین نکات فرمایش حضرت آقا بود که مواظب باشیم دشمن گام به گام ارزش ها را از ما نگیرد و بخواهد در مقابل چیز بی ارزشی به ما بدهد و منجر به این شود که ارزش  و هویت انقلاب را از دست بدهیم. انقلابی که در آن دفاع از مظلوم، اقتدار نظامی، استقلال و اقتصاد مقاومتی حفظ نشود، از درون از بین می رود و این همان خطر نفوذی است که حضرت آقا بارها به آن اشاره فرمودند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن گنجی، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه نینوای استان گلستان، همچنین شعری درباره نامگذاری امسال با نام "جان سخن" سروده اند :

 

از رهبر ما چون عسل است

بیراهه رود هرکه از این ره دغل است

با مدعیان رهبر فرزانه بفرمود

پایان شعار شروع به "کار و عمل" است

 

 

مصاحبه و تنظیم: فاطمه محمدرضایی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار