آنچه در نشست خبری سازمان نظام مهندسی گلستان گذشت :

مهندس عبدالجلال ایری گفت: قانون نظام مهندسی منعی برای ورود اعضا به مدیریت شهری و سایر مسئولیتها اعلام نکرده است ولی بنده احتمال رانت را هم با توجه به اتفاقات اخیر منتفی می دانم .

احتمال وجود رانت در سازمان منتفی است

مهندس عبدالجلال ایری رئیس جدید سازمان نظام مهندسی استان گلستان ظهر امروز( 14 دی ماه ) در اولین نشست خبری خود در این سازمان اظهار کرد: نظام مهندسی یک سازمان غیر دولتی است که با نظارت اداره کل راه وشهرسازی فعالیت می کند و کلا هر فعالیتی که سمت و سوی ساخت و ساز دارد ، نظام مهندسی به عنوان بدنه و پایگاه نظارتی و مجری راهبردها و تصمیمات کلان عمل می کند.

به گزارش گلستان 24، مهندس ایری افزود: این سازمان ارکان مختلفی دارد که مجمع عمومی بالاترین رکن آن است و هیئت مدیره و شورای انتظامی نیز از ارکان دیگر آن هستند .

120 نفر کارمند سازمان و 7300 نفر عضو سازمان هستند

وی با بیان اینکه کمیته های مختلفی هم در سازمان نظام مهندسی استان گلستان شکل گرفته خاطرنشان کرد: 120 کارمند در سطح استان در این سازمان مشغول بکار هستند و اگر چه در آغاز کار بیش از 2000 نفر عضو  این سازمان بودند اما الان بیش از 7300 نفر عضو داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان تصریح کرد: از دوره اول تا دوره پنجم این سازمان بصورت دستی و یادداشتی فعالیتهایش را انجام داد که در آغاز دوره ششم این فعالیتها سیستمی شد که مباحث اخیر و حواشی که ایجاد شد ناشی از همین رویکرد گذر از وضعیت سنتی به مدرن بوده است .

آرامش در سازمان حاکم است

عبدالجلال ایری اذعان کرد: چون ما در این زمینه بسترسازی لازم را انجام نداده بودیم در این حالت گذار دچار مشکل شدیم ولی در حال حاضر آرامش در این سازمان حاکم است و مسائل هم در حال حل شدن است .

ایری گفت: در قضیه ورود سازمان بازرسی در این سازمان ما نهایت همکاری را با بازرسین داشتیم و اعلام کرده ایم نتایج بازرسیها هر چه باشد می پذیریم و برخوردهای لازم را با خاطیان انجام خواهیم داد.

دلایل استعفای برخی از اعضا

وی بیان داشت: استعفا برخی اعضا در مجمع اخیر به خاطر این بود که توجه مهندسین به مسائل و مشکلات سازمان جلب شود و مدیریت سازمان حساس بشود و حتی دیدیم که با ورود ریاست شورای مرکزی سازمان به این موضوع ؛ قضیه ختم به خیر شد.

ایری با اشاره به اینکه کمیته حقیقت یاب نیز مصوبه مجمع عمومی بالاترین رکن سازمان است تصریح داشت: این مجمع تشخیص داد تا کمتیه حقیقت یابی مسائل و مشکلات موجود و اختلافات ایجاد شده را بررسی نماید.

گرانی خدمات مهندسی منحصر به سازمان نظام مهندسی نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان در خصوص گرانی های خدمات مهندسی گفت: در ارتباط با ساخت و ساز بخش های مختلفی درگیر هستند که نظام مهندسی فقط بخشی از آنهاست و بخش عمده آن مانند صدور پروانه مربوط به شهرداری است و بخشی هم سهم تامین اجتماعی است و همه این گرانی ها نباید به نظام مهندسی معطوف شود.

شما رئیس یک ماهه هستید؟

عبدالجلال ایری در جواب این سوال که تا پایان این دوره یک ماه بیشتر نمانده و شایعه است که شما رئیس یک ماهه هستید عنوان کرد: هیئت مدیره یک دوره معین را برای من مصوب کرده و تا زمانی که هیئت مدیره مرا بخواهد در خدمت سازمان هستم و تصمیم گیرنده نهایی در مورد زمان فعالیت من هیئت مدیره خواهد بود.

مهندس ایری تاکید کرد: سهمیه سالانه را برداشتیم و سهمیه الان دوره است و از طریق سیستم به اطلاع مهندسین می رسد و اینطور نیست که هر کسی مطابق میل خود انتخاب کند  و همچنین مهر فروشی هم که گفته شد دیگر اتفاق نخواهد افتاد و اگر ببینیم قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

نظام مهندسی دروازه مدیریت شهری

رئیس سازمان در جوای سوال خبرنگار گلستان ما که این سازمان دروازه ورود به مدیریت شهری است و حواشی اخیر هم ناشی از این رویکرد است گفت: به شخصه نمی توانم این موضوع را تایید کنم و اعضا در حال حاضر به این رویکرد توجه به قانون و خدمت در حال کار کردن هستند اما اگر کسی قطعا با آن رویکرد کار کند طرد می شود و اگر کسی با خلوص نیت کار کند موفق خواهد بود .

وجود رانت منتفی است

ایری در خصوص سوال دیگر خبرنگار گلستان ما در خصوص وجود رانت در سازمان و اینکه مهندسین گفته اند پروژه های پولدار به افراد و شرکتهای خاص خاص می رسد عنوان کرد: به جرات می توانم بگویم بعد از اتفاقات اخیر جلوی همه این کارهای گرفته شد و با مهندسین و پیماانکاران خاطی حتی بعد از انعقاد قرارداد در شورای انتظامی برخورد خواهد شد.

وی در ادامه یاداور شد: قانون نظام مهندسی منعی برای ورود اعضا به مدیریت شهری و سایر مسئولیتها اعلام نکرده است ولی بنده احتمال رانت را هم با توجه به اتفاقات اخیر منتفی می دانم .

وی در پایان گفت : رسانه ها به ما مشاوره فنی و تخصصی و ارائه راهکار دهند تا بتوانیم مشکلات را از پیش روی خود برداریم .

گفتنی است این جلسه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و اگر چه ابتدای جلسه عنوان شد سایر اعضای هیئت رئیسه هم به جمع اضافه خواهند شد اما تا پایان جلسه هیچکدام از اعضا تشریف نیاوردند . امیدوار بودیم این افراد به احترام خبرنگاران هم که بود به جلسه می آمدند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار