مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه آرمان (ارگان خانواده هاشمی‌رفسنجانی) از روحانی خواست اتاق فکری را برای دولت تشکیل دهد.

مطالبه جدید اصلاح‌طلبان از روحانی/تشکیل "اتاق فکر" توسط شخص رئیس جمهوری برای حل مشکلات اجتماعی

به گزارش گلستان24، مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه آرمان (ارگان خانواده هاشمی‌رفسنجانی) از روحانی خواست اتاق فکری را برای دولت تشکیل دهد.


معین در این باره می‌گوید:" به نظر من آقای روحانی نیاز به یک اتاق فکر بسیار قوی دارد. تشکیل این اتاق فکر نیز باید توسط خود رئیس‌جمهور صورت بگیرد. در شرایط کنونی در برخی کشورها روسای جمهور از مشاوران بسیار زبده‌ای بهره می‌برند که برخی از آنها در زمینه تخصصی خود برنده جایزه نوبل شده‌اند."

 اصلاح‌طلبان


وی اتاق فکر در زمینه مسائل اجتماعی را مقدم بر دیگر حوزه‌ها دانست و گفت:" به نظر من آقای روحانی باید در همه حوزه‌ها اتاق فکر تشکیل دهد. مسئولیت یک رئیس‌جمهور تنها به حوزه‌های سیاسی، حقوقی و اقتصادی محدود نمی‌شود. رئیس‌جمهور در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی نیز مسئولیت دارد. در این زمینه حق تقدم با مسائل اجتماعی است و آقای روحانی در ابتدا باید یک اتاق فکر منسجم و کاربردی در زمینه مسائل اجتماعی تشکیل بدهد و سپس به مسائل اقتصادی و سیاسی بپردازد."

منبع: سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار