هاشمی رفسنجانی:

هاشمی رفسنجانی در دورانی که اوج انقلابی‌گری او خوانده می‌شود، نه‌تنها نظام آمریکا را زورگو و مستکبر می‌دانست بلکه حتی دیپلمات‌های این کشور را «خوک مفت‌خور» می‌نامید و تعابیر جالب توجهی درباره آن‌ها بکار می‌برد.

آمریکایی‌هایی که در ایران دستگیر شدند خوک مفت‌خور بودند + صوت
به گزارش گلستان24،هاشمی رفسنجانی در دورانی که به‌ظاهر در اوج انقلابی گری بود، خود نه‌تنها آمریکا را زورگو و مستکبر می‌دانست بلکه حتی دیپلمات‌های آمریکایی که در ایران و در لانه جاسوسی دستگیر شدند، خوک مفت‌خور می‌نامید.

او در سخنرانی خود می‌گوید:

"... همین دانشجویان ما رفتند و گردن‌کلفت‌ها را در لانه جاسوسی گرفتند و مثل خوک مفت‌خور در اینجا نگه داشتند و به گُرده آن‌ها فشار آوردند و اسراری که از ما دزدیده بودند، از آن‌ها گرفتند! یک سال آن‌ها را نگه داشتیم و آمریکا در دنیا به هر دری زد، عاجز شد و مثل همان ببر کاغذی و پهلوان پنبه‌ای که یک سیگار می‌تواند آن را آتش بزند، ابهّتشان شکسته شد و مردم فهمیدند که هیچ خبری نیست.

 


از خاطرات هاشمی بیشتر بخوانید: چگونه هاشمی با سفر خانوادگی به کیش دشمن را اغفال کرد؟
مردم لبنان، گردن‌کلفت‌های این‌ها را گرفته و نگه داشته‌اند و می‌گویند: شما افراد ما را آزاد کنید تا ما هم افراد شما را آزاد کنیم! این‌گونه برخوردها که می‌شود، از چشم جمهوری اسلامی می‌بینند و از ما عصبانی هستند. یک غرور و خودخواهی این‌ها را می‌گیرد و فکر می‌کنند که فقط خودشان در زیر این آسمان حق حیات دارند و اگر چیزی اضافه ماند، دیگران آن را مصرف کنند! این حالت در مقیاس یک‌خانه، مملکت، شهر، منطقه و کل دنیا می‌تواند باشد و فریاد قرآن کریم از این حالت بلند است. این‌گونه انسان‌ها هستند که نمی‌گذارند جامعه بشریت راه خودش را برود و این‌یک حالت صد در صد ضد تقوایی است.ما معتقدیم که انسان‌ها برای آنکه دچار انحراف استکباری نشوند، باید تقوا داشته باشند و خودشان را در مقابل خدا مسئول بدانند."[1]
 
 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار