گزارش نکته آنلاین از واکنش به سخنان رییس بانک مرکزی

پس از اظهارات ولی الله سیف رییس بانک مرکزی درباره نتایج برجام، دولتمدران به سخنان وی واکنش نشان دادند.

سیف در تیررس دولتمردان

به گزارش گلستان24، به گزارش نکته آنلاین، سخنان ولی‌الله سیف درباره بد عهدی‌ آمریکا در برجام و اعتراف به اینکه «تقریبا هیچ چیز اتفاق نیفتاده» بازتاب گسترده‌ای در رسانه های خارجی و داخلی داشته است.

 
انتشار گفتگوی ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی با بلومبرگ در خصوص عدم حصول نتیاج مورد نظر از توافق هسته‌ای به سرعت در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت و واکنش های متعددی را در بر داشت.
 
سیف
 
سخنان سیف واکنش دولتمردان را نیز به همراه داشت به طوری که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آخرین اظهار نظر خود گفت که برجام دستاورد های زیادی داشته و آقای سیف نظر خودشان را بیان کرده است.
 
جهانگیری با بیان اینکه در ماه بهمن یک میلیون بشکه صادر شده، گفت: اکنون بیش از یک میلیون بشکه و در بهمن بیش از دو میلیون نفت و میعانات صادر کردیم.
 
وی افزود: مهمترین آن دستاوردها این است که در سطح روابط، ارتباطات بین المللی ایجاد شده، و کشورهای به ایران می آیند که از این فرصت استفاده کنند.
 
از سوی دیگر محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری در پیامی  اینستاگرامی به سخنان رییس بانک مرکزی واکنش نشان داد.
 
نهاوندیان در صفحه اینستاگرامی اش نوشت: هرکس که با هدف فتح قله ای؛ کوهنوردی کرده باشد می داند که در میانه راه؛ برای «ادامه تلاش» باید مرتبا به قله بالای سر چشم دوخت و راه نرفته را دید و همزمان برای «شکر و تداوم امید» باید به راه پیموده زیرپا نظر کرد.
 
وی ادامه داد: هرکس که توفیق کار مثبت و موفق داشته است؛ می داند که هم نیمه پر لیوان واقعیت است و هم نیمه خالی آن. نیمه پر دستاورد است و نیمه خالی دستور کار.
 
در بخش دیگری از پیام اینستاگرامی نهاوندیان آمده است: هرکس که هنر مناظره و مدیریت مذاکره را آموخته و آزموده است؛ می داند که با حریف؛ باید از کاستی ها و نواقص کار او سخن گفت و مطالبه بیشتر و بهتر کرد و با یاران و همراهان؛ از توانایی ها و توفیق و عنایات.
 
نهاوندیان در خطاب به رییس بانک مرکزی نوشت: بخشی از فهم سخن ؛ فهم زمینه سخن و مخاطب سخن است. اگر می خواهیم کمک کنیم و پیروزی بر حریف را قطعی کنیم راه آن تنگ کردن میدان بر دوست و پژواک خواسته دشمن یا تصویر دشمن ساخته نیست.
 
منبع: نکته آنلاین
 

ارسال نظر

آخرین اخبار