دو نامزد راهیافته به مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش واقع در شرق گلستان برنامه های کاری خود را در سطح ملی، منطقه ای و استانی بیان کردند.

برنامه های دو نامزد مجلس دهم از حوزه انتخابیه شرق گلستان

به گزارش گلستان24،حوزه انتخابیه مینودشت،کلاله، مراوه تپه و گالیکش دارای یک حوزه اصلی مینودشت و سه حوزه انتخابیه فرعی، در مجلس دهم شورای اسلامی دارای یک کرسی نمایندگی است.

طبق اطلاعیه شماره 82 ستاد انتخابات کشور، در انتخابات هفتم اسفند 94 در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش از مجموع 166 هزار و 305 آرای صحیح، شهرام کوسه غراوی با کسب 41 هزار و 274 رای و سیدنجیب حسینی با کسب 38 هزار و 736 رای به مرحله دوم راه یافتند.

این دو نامزد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خلاصه ای از برنامه های کاری خود را در صورت راهیابی به مجلس دهم شورای اسلامی بیان کردند.

 

*تلاش برای پیگیری حقوق مردم

سید نجیب حسینی یکی از نامزدهای راهیافته به مرحله دوم از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تلاش خود را در صورت راهیابی به مجلس برای پشتیبانی از ولایت فقیه، حمایت از سربلندی جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق به حق مردم به عنوان وظیفه به کار خواهم بست.

وی وظیفه اصلی یک نماینده مجلس را تلاش در جهت تصویب قوانین و پیشنهاد لایحه در راستای توسعه و بالندگی کشور بیان کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی من زمان گذاشتن برای تصویب قوانین مفید و نظارت بر اجرا و عملکرد مسئولان دستگاه ها در این حوزه و به منظور برخورداری بیش از گذشته مردم از خدمات نظام خواهد بود.

حسینی استفاده از ظرفیت به وجود آمده در شرایط پسابرجام برای جذب سرمایه گذار خارجی در دولت یازدهم و ارتقای درآمد اقتصادی گلستان و در پی آن ایجاد فرصت شغلی پایدار برای مردم منطقه را از دیگر برنامه های خود برشمرد و افزود: امروز برای توسعه استان با توجه به داشته های بکر دربخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری و موقعیت جغرافیایی باید از ظرفیت پسابرجام به وجود آمده نهایت استفاده را کرد.

وی تقویت و حمایت همه جانبه از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با عنوان بخش خصوصی در همراه شدن با دولت برای توسعه کشور و استان را دیگر برنامه بیان کرد و گفت: از این ظرفیت تاکنون به خوبی استفاده نشده و شعار سال 95 که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، بهترین فرصت تقویت بخش خصوصی و استفاده از توان آن برای توسعه استان است.

حسینی همچنین ارائه لوایح نو مرتبط با اقتصاد مقاومتی و در جهت توسعه اقتصادی کشور و کمک به دولت در خروج از رکود اقتصادی را از برنامه های خود در سطح ملی بیان کرد.

وی پیگیری مشکلات حاشیه نشینان جنگل های استان با استفاده از قوانین موجود و ارائه لایحه نو و تصویب آن به صورت قانون به منظور حفظ عرصه های جنگلی و ممانعت از تخریب این منابع خدادادی با ارزش را دیگر فعالیت کاری خود برشمرد.

وی افزود: جذب سرمایه گذار در مهار آبهای سطحی استان، جذب سرمایه گذار و تقویت ساکنان استان برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت گردشگری، ایجاد هماهنگی میان نمایندگان برای جذب سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی استان و خارج کردن سرمایه مردم استان از بلاتکلیفی در حوزه ایجاد مجتمع پتروشیمی گلستان، گسترش و حمایت از شرکت های تعاونی مرزنشینان و ارتقای سطح معیشت آنها با استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه و پیگیری منطقه آزاد تجاری در مجلس دهم برای تصویب و اجرایی شدن آن از دیگر برنامه ها است.

حسینی توجه جدی به فرایند نوسازی و تحول اداری در جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم در سطح ملی، مشارکت دادن جوامع محلی در فرایند مدیریت جنگل ها و توسعه آن، تشکیل تعاونی های جنگل نشینان و مرتع داران، توسعه کشت گیاهان دارویی زودبازده در محدوده اراضی جنگلی و مرتعی، توسعه صندوق های اعتباری حمایتی روستایی با همکاری جوامع محلی، حمایت از صنعت نوغانداری و صنایع دستی را از دیگر برنامه های کاری خود برشمرد.

 

 

* استفاده از ظرفیت مجلس برای کمک به مردم

شهرام کوسه غراوی دیگر نامزد راهیافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش با بیان اینکه وظیفه نماینده مجلس تصویب قوانین و نظارت بر اجرای دقیق آن است، گفت: نماینده باید قوانینی مصوب کند که برای نظام و منطقه خود او مثمر ثمرباشد.

وی اظهار داشت: همچنین نماینده مجلس باید نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد مسئولان دستگاه ها داشته باشد.

کوسه غراوی با اشاره به اینکه امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، گفت: باید این شعار عملیاتی شود و من با توجه به 20 سال سابقه اجرایی، عمل گرا هستم و تلاش می کنم تا از این فضا به خوبی استفاده کرده و به مردم کشور و منطقه ام کمک کنم.

وی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید به مسئولان دستگاه ها در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک کند، گفت: پیگیری اشتغال جوانان منطقه با جذب سرمایه گذار، ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی، واحدهای صنعتی، اجرای طرح های عمرانی، در دستور کارم است.

کوسه غراوی همچنین پیگیری و شتاب دادن به ایجاد خط ریلی مسیر گرگان – بجنورد - مشهد، توجه به سرمایه گذاری در حوزهای صنعت توریسم، کشاورزی و زیرساخت های عمرانی استان را از دیگر اولویت های برنامه های کاری خود برشمرد.

وی در ادامه حوزه های گالیکش و کلاله را دارای ظرفیت خوبی برای صنعت توریسم بیان کرد و افزود: باید با سرمایه گذاری در حوزه صنعت توریسم، در این منطقه تحول اقتصادی ایجاد کرد.

طبق اعلام ستاد وزارت کشور رای گیری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم اردیبهشت 95 برگزار می شود.

استان یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نماینده در مرحله اول انتخابات مجلس دهم در 7 اسفند 95 انتخاب و چهار نماینده از سه حوزه دیگر استان روز دهم اردیبهشت 95 با رای مردم به مجلس راه می یابند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار