احمد امیر آبادی فراهانی،منتخب اول مردم قم در مجلس دهم گفت: به مردم عزیزمان این تذکر را می دهم که منظور برخی افراد از نماینده همسو، نوکر بودن نمایندگان برای دولت است، اما نماینده باید نوکر مردم باشد، نه دولت، بلکه باید حق مردم را از دولت بگیرد.

نماینده ای که با کمک استاندار و فرماندار به مجلس راه یابد در اصل نوکر دولت خواهد شد

به گزارش گلستان24، نماینده مردم قم در مجلس نهم و منتخب اول مردم قم در مجلس دهم، در آستانه ی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در شهرستان کمیجان حضور یافت و در جمع مردم ارزشی و انقلابی حامی «محمد حسن آصفری» در مسجد صاحب الزمان(ع) کمیجان سخنرانی کرد.

وی که با هفتاد هزار رای بیشتر از علی لاریجانی(رئیس مجالس هشتم و نهم) به مجلس دهم راه یافته، در شروع صحبت های خود اشاره ای به وظایف نمایندگان مجلس داشت و گفت: یکی از مهم ترین وظایف مجلس نظارت بر عملکرد دولت و طرح سوال است، چیزی که ما بارها در مجلس شاهد بودیم که توسط نمایندگان ارزشی به خصوص آقای آصفری صورت گرفته است.

عضو کمیته ضد فساد مجلس افزود: در دور اول انتخابات، بسیار شنیده ایم که بعضی از افراد اعلام می کنند که به نامزدهای همسوی با دولت رای دهید، و در دور دوم هم این جمله را بسیار تکرار می کنند و حتی سرلیست نامزدهای انتخاباتی همسو با دولت، در حوزه انتخابیه تهران، به شهرستان های مختلف سفر می کند و از مردم می خواهد که به این لیست رای بدهند.

وی تصریح کرد: در وهله اول باید مشخص کنیم که منظور از همسو بودن با دولت یعنی چه؟ اگر منظورشان تعامل و ارتباط با مسئولین دولتی از جمله فرماندار و استاندار است، که این از نظر ما خوب است، حتی می توان گفت تمامی نمایندگان اصولگرای مجلس فعلی، بخصوص بنده و آقای آصفری بیشترین همسویی را با دولت داشته ایم و به مسئولین کمک کرده ایم تا مشکل مردم و منطقه رفع شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر منظور از همسو بودن این است که نماینده مجلس مدیون دولت باشد، و به دولت در پیشبرد اهداف خود چه اهدافی که به ضرر مردم باشد یا نباشد کمک کند، این همسو بودن یعنی در خدمت دولت باشند نه در خدمت مردم، واقعا چه ضمانتی هست نماینده همسو با دولت به جای جذب اعتبار، مطیع دستورات دولت نباشد؟

منتخب مردم قم اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید صدای مردم باشند، باید از مردم در مقابل سیاست های نا مناسب دولت دفاع کنند، نه اینکه به هر قیمتی که شده است از دولت حمایت کنند.

امیرآبادی گفت: نماینده ای که با کمک استاندار و یا فرماندار به مجلس راه یابد و خود را وامدار آن ها ببیند، در اصل نوکر دولت خواهد شد، و یقینا بیشتر از اینکه به فکر منفعت مردم باشد، به فکر منفعت دولت خواهد بود.

عضو کمیته ضد فساد مجلس به نمونه های همسویی مجلس کنونی با دولت اشاره و بیان کرد: در تصویب لایحه تمدید قانون خدمات کشوری به مدت یکسال در فروردین ۹۵ برای رفع مشکلات دولت علیرغم مخالف بودن مجلس با این قانون به علت تبعیض حقوقی بین مدیران و کارمندان و نیز پیشنهاد افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و تخصیص آن به بخش بهداشت و درمان توسط خود نمایندگان بود که با درآمد حاصل از آن دولت در این بخش کارهایی انجام داد و افتخار آن نصیب دولت و بدنامیش نصیب مجلس شد.

وی گفت: به مردم عزیزمان این تذکر را می دهم که منظور اینها از نماینده همسو، نوکر بودن نمایندگان برای دولت است، اما نماینده باید نوکر مردم باشد، نه دولت، بلکه باید حق مردم را از دولت بگیرد.

 

منبع: دیار آفتاب احمد امیر آبادی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار