مسئول هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان گفت : برای ۸۶۳ شعبه اخذ رای در۳حوزه انتخابیه بطور میانگین ۵ تا ۷ نفر ناظر شورای نگهبان را سازماندهی کردیم .

برای هر شعبه بین ۵ تا ۷ ناظر شورای نگهبان داریم / مردم تخلفات را گزارش کنند

به گزارش گلستان24، عیسی غلامی در گفتگوی ویژه خبری گفت: برای ۸۶۳ شعبه اخذ رای در۳حوزه انتخابیه بطور میانگین ۵ تا ۷ نفر ناظر شورای نگهبان را سازماندهی کردیم این افراد همه نیروهای با تجربه و قدیمی و مسلط به قوانین نظارتی هستند که بر انتخابات نظارت می کنند که امیدواریم با این شبکه گسترده مردمی نظارت که از خود مردم و مورد وثوق مردم هستند ، بتوانیم انتخابات را به سلامت و با رعایت قانون پشت سر بگزاریم .
وی افزود: مضافا بر اینکه اگر در روز رای گیری در شعبه اخذ رای با تخلفی مواجه شدند میتوانند درهمانجا به همکاران ما که به عنوان ناظر شورای نگهبان در شعب اخذ رای حضور دارند و از طریق کارت شناسایی که برای آنها صادر کردیم وبه لباس آنها آویخته است ،عوامل نظارتی مشخص می شوند میتوانند به ناظرین ما گزارش بدهند ویا اینکه به هیئت نظارت بخش یا شهرستان و اگر تمایل داشتن به هیئت نظارت استان از طریق این دورنگار گزارشاتشان را بفرستند و حتما این گزارشات مورد رسیدگی و و توجه قرار میگیرد .
غلامی اظهار کرد: از مردم عزیز خواهش میکنم که اگر با وقوع تخلفات انتخاباتی مواجه شدند، به این دور نگار گزارشات خودرا ارسال کنند ۳۲۲۵۶۱۴۰ وحتما مورد توجه ما وهمکارانمان در هیئت نظارت استان قرار میگیرد .
وی ادامه داد: طبق قانون بعد از اینکه انتخابات با ابلاغ مقامات دولتی به پایان رسید موضوع شمارش آرا شروع می شود یعنی اینکه پلمپ صندوق ها را باز می کنند عوامل اجرایی و نظارتی تعرفه های رای که در داخل صندوق هست را بیرون می آورند وشمارش می کنند و آرا هر داوطلب محترم را آنجا جمع بندی می کنند ،لیست میکنند.
این مسئول نظارتی گفت : نتیجه نهایی در یک فرمی که ما انتخاباتی ها اصطلاحا الف ۷۱ اسمش را گذاشتیم در ۶ نسخه این نتیجه آرا در آن شعبه اخذ رای صورت جلسه می شود و این صورت جلسه می بایستی توسط عوامل اجرایی و نظارتی صندوق امضا شود و در ۶ نسخه تنظیم گردد و ۱ نسخه را را داخل صندوق اخذ رای بهمراه تعرفه های رای قرار داده صندوق رای را پلمپ می کنند نسخه های دیگر تعدادی به وزارت کشور و تعدادی هم به شورای نگهبان ارسال می شود.

 

منبع: قابوسنامه

ارسال نظر

آخرین اخبار