سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‎جمهور گفت: سیاست‎زدگی به ضرر گلستان تمام شده است که این نه به نفع مردم و نه به نفع دولتمردان است.

مواضع طاهری در مجلس خواب را از چشم برخی آقایان گرفته است

  به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری چهارشنبه‎شب در همایش بزرگ حامیان حجت‎الاسلام سید علی طاهری که در مسجدالرضای آذربایجانی‎های مقیم شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که با کارهای خلاف شرع، وعده دروغ، خریدن رای مردم و تخریب کاندیدای رقیب می‎خواهند به مجلس راه پیدا کنند اسم آنها را نمی‎توان نماینده مسلمان گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه مجلس شورای اسلامی کاملا شفاف است، تصریح کرد: کسانی که به هر طریقی با توسل به دروغ و تخریب می‎خواهند وارد بهارستان شوند آیا می‎توانند در مجلس شورای اسلامی، قانون اسلامی وضع کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین دوره فعالیت‎ها گاهی اوقات برخی از دستگاه‎های اجرایی بر علیه طاهری کار انجام می‎دهند از یک طرف می‎گویند مگر طاهری در مجلس چه کرده است و از طرفی دیگر می‎گویند هرکس به مجلس برود اما طاهری نه؛ حتما طاهری در مجلس اثری داشته وگرنه برخی خودشان را به آب و آتش نمی‎زدند.

طاهری گفت: 6 ماه است که رسما در جلسات‎شان و یا در شبکه‎های اجتماعی اعلام می‎کنند مهم این است که طاهری به مجلس نرود، چه اتفاقی افتاده که برخی نگران هستند، بنده در مرحله اول انتخابات هفت اسفند نفر چهارم شدم آقایان رفتند فرمانداری دعوا گرفتند که برخی از صندوق‎های رای که بیشتری آرای طاهری در آن است مخدوش شود اما فرماندار دولت اصلاح‎طلب حاضر به این کار نشد که عزل‎اش کردند.

وی بیان کرد: 80 درصد عوامل اجرایی صندوق‎ها را عوض کردند و از ستاد یک نامزد خاص گذاشتند که این موارد شبهاتی را در ذهن مردم ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تخلفات گفت: عده‎ای امروز درب مغازه‎ها خودشان را از طرف اماکن معرفی کردند که چرا عکس طاهری را در مغازه‎تان زدید، به هر کاری دست می‎زنند تا طاهری به مجلس نرود آنقدر نمی‎فهمند که مصلحت خدا هر چه باشد نمی‎توان آن را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه مواضع طاهری خواب را از چشم برخی آقایان گرفته است، ابراز کرد: اینها را از روی غرور نمی‎گویم بنده را متهم به این می‎کنند که اصولگرایان مجلس قبلی مجلس متابعتی بودند و در دوران روحانی مجلس مخالفتی شده‎اند گرچه همان مجلس اصولگرا دو وزیر احمدی‎نژاد را استیضاح کرد اما در دولت روحانی یک وزیر استیضاح شد.

طاهری با تاکید بر اینکه نماینده باید منافع مردم را در نظر بگیرد، گفت: اگر دولت تصمیمی بگیرد که به ضرر مردم تمام می‎شود باید مجلس مخالفت کند نماینده باید منافع نظام و مردم را اصل بداند ما در دولت روحانی در رای اعتماد به وزرا حمایت کردیم، از طرح تحول سلامت و افزایش بودجه اشتغال از دولت حمایت شد که نمونه این موارد بسیار است.

وی افزود: اگر جایی دولت موضعی گرفت که به ضرر نظام و مردم بود سکوت نکردیم برخی در استان‎ها دلشان می‎خواهد مجلس و دولت یک‌سو باشد تا هر ضعفی که دارند بر دیگران پنهان بماند و کسی حرفی نزند، گاهی اوقات ضعف آقایان را نگفتیم پررو شدند و شمشیر را از رو بستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‎ گفت: زمان مطرح شدن انتخاب استاندار در دولت روحانی، مجمع نمایندگان استان پنج گزینه را به وزارت کشور اعلام کرد ولی دولت آن را نپذیرفت و نظر نماینده ولی‎فقیه را خواستار شدند و ایشان صادقلو را معرفی کرد و نمایندگان استان نخواستند موضع منفی در این باره بگیرند.

طاهری ادامه داد: حرف‎هایمان را همان ابتدا به استاندار زدیم که استان گلستان از بازی‎های سیاسی آسیب‎دیده است و یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی این استان در سیاست‎زدگی است لذا تصمیم بر این شد که سر منافع مردم با یکدیگر نجنگیم اما زمانی که حکم‎‎شان صادر شد قلع و قمع اصولگرایان از مدیران کل گرفته تا آبدارچی را کلید زدند آیا با این رویکرد استان پیشرفت می‎کند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پتروشیمی آقای استاندار یک قدم برنداشته است، گفت: به دروغ به رئیس‎جمهور و وزیر نفت گفتند که پتروشیمی صرفه اقتصادی ندارد اما پس از بازرسی اعلام شد که پتروشیمی گلستان تنها پتروشیمی است که با داشتن بهترین شرایط از قبیل دسترسی به آب، نزدیکی به خط لوله گاز، لب مرز بودن برای صادرات باید تکمیل شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: با مطرح شدن سفر استانی رئیس‎جمهور به گلستان تلاش کردیم تا این پروژه جزو پروژه‎های سفر قرار بگیرد تا مسئولان مجاب به اجرای آن شوند اما یک روز قبل از سفر رئیس‎جمهور، استاندار گلستان به تهران رفته و این پروژه را از لیست مصوبات سفر خط زدند.

طاهری بیان کرد: استاندار در جلسه هیأت دولت به رئیس‎جمهور قول داد که خواسته مردم را پیگیری کند اما آنها بر این باورند پروژه‎ای که در دولت احمدی‎نژاد کلنگ‎زنی شده ربطی به آنها ندارد.

وی در پایان گفت: البته ما مایوس نشدیم دو سرمایه‎گذار برای این پروژه اعلام آمادگی کردند که امیدواریم با پرداخت تسهیلات کار ادامه پیدا کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار