اویس فراتی فعال فرهنگی کردکوی:

مقام معظم رهبری در تدبیری بسیار دور اندیشانه اهمیت وحدت بین فرق اسلامی را سالیان سال است که مطرح میکنند و همه را دعوت به پرداختن به مشترکات میکنند.

خطر جریانات انحرافی و افراطی در اسلام و تاثیرآن ها در وحدت اسلامی چیست؟


هرگاه از قرآن و سیره رسول خدا فاصله گرفتیم و طبق این دوعمل نکردیم دچار اسیب و افراط و تفریط شدیم.
آیات قرآن میفرماید: لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ (احزاب/آیه 21) قطعاً براى شما در [اقتدا به‏] رسول خدا سرمشقى نيكوست
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ ( حجرات/ آیه 1) ای کسانی که ايمان آورده ايد ، بر خدا و، پيامبر او پيشی مگيريد
در قرآن و سیره رسول خدا همیشه افراط و تفریط مذموم و ناپسند شمرده شده

خصوصا در دو حوزه بطور خاص:
اول ابراز عقائد و تبلیغ عقائد و البته احترام به عقائد دیگران (فرقه ها و ادیان دیگر)
دوم در بحث دشمن شناسی.
در مورد اول سیره رسول خدا (ص) قابل تامل هست که مردم در هنگام فتح مکه در اطراف پیغمبر اکرم (ص) شعار می*دادند: «أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَلْحَمَةِ؛ امروز، روز انتقام است»، ولی پیغمبر اکرم (ص) فرمود بگویید: «أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَرْحَمَةِ؛ امروز، روز مهربانی و ترحم است»
در برخورد با کفار حضرت اینقدر دقت نظر دارند که اسلام هراسی بوجود نیاید.
و در مورد دوم( دشمن شناسی) اختلاف و تفرقه انگیزی که از ابزارهای دشمنان است.این ابزار بسیار کارآمد می*باشد، دشمنان نیز از آن برای انحراف مؤمنین استفاده می*کنند قرآن درباره تفرقه افکنی کفار می*فرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعا»؛[42 قصص] فرعون در زمین برترى*‏جویى کرد و اهل آن*را به گروه‏*هاى مختلفى تقسیم نمود.
شکی نیست که امروزه دشمن ( استکبار و صهیونیست ) برای جلوگیری از نفوذ اسلام دست به همچین حربه ای زده است.
ایجاد فرقه های مختلف بنام اسلام و ایجاد اختلاف بین این فرقه ها روشی است برای جلوگیری از پیشرفت اسلام و ایجاد اسلام هراسی در دنیا.
و متاسفانه افراط خواص بعضی فرقه ها دانسته یا نادانسته آب ریختن به آسیاب دشمن و شعله ورتر کردن این اختلاف است.
امروزه خطر این اختلاف با وجود گروه تروریستی داعش و بعضی از عمامه بسرهای مثلا شیعیِ تندرو ، بسیار ملموس است.
مقام معظم رهبری در تدبیری بسیار دور اندیشانه اهمیت وحدت بین فرق اسلامی را سالیان سال است که مطرح میکنند و همه را دعوت به پرداختن ب مشترکات میکنند.
منتهی بعضی نمی خواهند ملتفت این حیله استکبار علیه امت های مسلمان بشوند و از رهنمودهای حکیمانه این رهبر فرزانه استفاده کنند.
یقینا کوبیدن بر طبل تفرقه و افراط کردن چیزی جز خوشحالی دشمنان اسلام ندارد.
حضور داعش و شکل گیری آن محصول همین افراط کردن هاست...
غرب با به وجود آوردن داعش و حمایت از آن چند هدف را دنبال میکند...
1) ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و کشتار همدیگر.
2) ایجاد اسلام هراسی در دنیا و جلوگیری از نفوذ اسلام در غرب
3) شناسایی افرادی که در غرب تمایل به اسلام دارند و دور کردن آن از اسلام ناب محمدی (ص) و آشنا کردن با اسلام داعشی و ترویج اسلام داعشی
4) حضور دوباره در منطقه به بهانه مبارزه و سرکوب داعش و چپاول نفت و اغراض استکباری و استعماری.

حضرت آقا فرمودند:
((آنها ميخواهند شيعه در مقابل سنى، سنى در مقابل شيعه، دلها از هم چرکين، نسبت به هم بدبين، آنها اين را ميخواهند. براى همين است که من اعلام کردم، باز هم تأکيد مي کنم که خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات يکديگر. 
امروز دنياي اسلام نيازمند اين تقريب است... اي بسا برخي از تصورات فِرق نسبت به يکديگر، با مباحثه و مذاکره، به استنتاج خوبي منتهي بشود. شايد بعضي از سوء تفاهم ها برطرف و بعضي از عقايد تعديل و بعضي از افکار به طور واقعي به هم نزديک بشود.))
کارهای وهابیت و سلفی گری را نباید بپای برادران اهل تسنن گذاشت. و البته افراط بعضی خواص شیعه را هم نباید به حساب نظام جمهوری اسلامی و عقیده همه شیعیان گذاشت ما نقاط مشترک بسیاری داریم

اویس فراتی

در جلسه ای در ایام محرم که با حضور علما اهل تسنن در گمیشان برگزار شد بنده تاکیدات حضرت اقا را با این بزرگوارن درمیان گذاشتم و نقشه دشمن بر اختلاف افکنی خصوصا حربه داعش را توضیح دادم که بسیار استقبال کردند. 
در همان جلسه اشعاری توسط یکی از علما اهل تسنن خوانده شد که آنچه در آخر هر بیت تکرار میشد این جمله بود : حسین(ع) از ماست.
این یعنی مشترکات و ایجاد همدلی و عدم افراط و جلوگیری از عملی شدن نیرنگ دشمن.

نویسنده : اویس فراتی

ارسال نظر

آخرین اخبار