حفظ منافع برجامی در ازای بردن آبروی یک زن/

حالا که «پروژه مینو خالقی» تمام شده است، مطمئنا دولت دنبال حاشیه هایی دیگر خواهد بود!

دولت و اصلاح طلبان؛ بازندگان اصلی پروژه «مینو خالقی»/ میخواستند «نامردی های» برجام فراموش شود!

شب گذشته اعلام شد که هیئت عالی حل اختلاف قوا نظر شورای نگهبان را درباره پرونده مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی پذیرفت.

به گزارش گلستان 24، در روزهای گذشته حاشیه های فراوانی که اصلاح طلبان و دولت برای مسائل پیش امده درباره کاندیدایی که در میان منتخبین اصفهان نبود، به وجود آوردند، گویا منجر شد که پرونده وی به هیئت عالی حل اختلاف قوا برود. اگرچه برخی خبرگزاری ها این موضوع را مطرح کردند که از آنجاییکه نه شورای نگهبان و نه خانم خالقی هیچ‌کدام یک قوه محسوب نمی‌شوند و این موضوع در هیچ شرایطی به‌عنوان اختلاف قوا محسوب نمی‌شود، چرا این موضوع به هیئت عالی حل اختلاف قوا رفته است.

شاید از آن جهت که دولت به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی! در قبال حکم بین شورای نگهبان ایستاده بود، باید یک نهاد عالی تر میان ادعای دولت و حکم شورای نگهبان قضات می کرد. از این رو چندروز پیش یک منبع آگاه در دبیرخانه هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در گفتگو با برخی خبرگزاری ها اعلام کرد: موضوع ابطال آراء یکی از داوطلبان انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اصفهان هفته گذشته به این هیأت ارجاع شده است که نتایج بررسی‌ها ان‌شاءالله به‌زودی جهت استحضار مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تقدیم خواهد شد.

در آخرین روز اسفند سال 1394 بود که شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به استانداری اصفهان از ابطال آرای مینو خالقی خبر داد. شورای نگهبان به مستنداتی دست یافته و بر اساس آن صلاحیت خانم مینو خالقی برای ورود به مجلس شورای اسلامی را رد کرده است. این دلایل و مستندات به خود مینو خالقی اعلام شده است و شورای نگهبان بنا به محذورات شرعی و قانونی نمی‌تواند آنها را به‌صورت عمومی منتشر کند.

در ادامه رفتار رسانه های اصلاح طلب و دولت با این مسئله عجیب به نظر می رسید. رفتارهای غیرقانونی دولت در نپذیرفتن حکم شورای نگهبان، برای اولین بار از سوی خود رییس جمهور آغاز شد و روحانی در حساب شخصی‌اش در توییتر در مورد ابطال آرای مینو خالقی نوشت: بر اساس قانون اساسی اعتبارنامه نماینده منتخب مردم باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند در آن دخالت کند.

 رحمانی فضلی بعداز اظهار نظر روحانی، به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: ما در این خصوص با شورای نگهبان اختلاف نظر حقوقی داریم و استدلال خود را هم به شورای نگهبان فرستاده‌ایم . این شورا ابطال آرای مینو خالقی را بر اساس نظارت استصوابی خود انجام داده است، اما ما معتقدیم نمی شود آرای یک حوزه تایید شود ولی در همان حوزه رای یک نفر تایید نشود ما این نظرات را با مجلس نیز درمیان گذاشتیم و رییس مجلس و رییس جمهور نیز در این خصوص نظراتی دارند.

در این بین اما حرارت پیگیری موضوع در میان اصلاح طلبان بالا گرفت و همه روزنامه های اصلاح طلب با اختصاص دادن مطالب اصلی خود در روزهای بعد به ماجرای مینو خالقی، حاشیه های این کاندیدای زن را افزایش دادند. چنانچه علی مطهری منتخب لیست امید، در نامه ای به روحانی استیضاح وزیر کشور را مطالبه کرد.

روی موج این فضا سازی ها، مجید انصاری معاون پارلمانی ریاست جمهوری، نیز مینو خالقی را از سوی رییس جمهور نماینده منتخب مردم برشمرد و تاکید کرد: از نظر دولت و شخص رئیس جمهوری نمایندگان زن مجلس 18 نفر هستند و منتخب ملت را تنها نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند تعیین تکلیف کنند.

وزیر کشور اما در ادامه و در واکنش به علی مطهری، به طور غیر مستقیم نظر شورای نگهبان را تایید کرد و گفت:  برخی تلاش دارند وزارت کشور را تشویق به بی قانونی کنند ولی وزارت کشور تسلیم تطمیع و تهدید و بی قانونی نمی شود...ما با آقای جنتی نشستیم و بحث کردیم. فرمودند این نظارت استصوابی و در تمام مراحل انتخابات جاری است. این تفسیر ماده 3 انتخابات است. تشخیص در این مسئله با شورای نگهبان است نه وزارت کشور. شورای نگهبان طبق نظارت استصوابی کار را تمام شده تلقی می کند.

با این همه رسانه های اصلاح طلب، دولت و اقدام اخیر محمدرضا عارف نشان داد که این جریان از ادامه فضاسازی ها و حاشیه ها برای مینو خالقی صرفا منافع خود را در نظر دارند. این جماعت ندانستند که با آبروی یک زن بازی می کنند!

محمدرضا عارف با دعوت خود از مینو خالقی در واقع رای نهادی را که خود او را تایید صلاحیت کرده، بی اعتبار نشان داد. رفتارهایی چون دعوت رسمی محمدرضا عارف از کاندیدای پرحاشیه اصفهانی- که آراءاش توسط شورای نگهبان باطل گردیده و هنوز در میان منتخبان مجلس دهم وارد نشده- اولین گام پرداختن به حاشیه‌هاست و به عبارتی بی توجهی به همان نهادیست که منتخبین این لیست را تایید صلاحیت کرده است. البته در این مورد برخی کارشناسان معتقدند اصلاح‌طلبان با چراغ سبز دولت و دنبال روی از او پا به میدان تقابل با قانون گذاشته اند.

 در روزهایی که «تقریبا هیچ» و «اجرا نشدن برجام از سوی آمریکایی ها» به گزاره های فعال و اثر گذار در کنش ها و واکنش های اجرایی دولت یازدهم بدل شده است، طرفداران پرو پا قرص "برجام ضعیف" نمی خواهند که افکار عمومی صدای طبل رسوایی برجام نافرجام را بشنوند. طرفداران توافق به هر قیمتی این روزها رد حالی که می بینند به اذعان و اعتراف خود دولتی ها از سیف تا ظریف و از عراقچی و صالحی تا معاون حقوقی دولت و حتی خود روحانی برجام توسط آمریکاییها نقض شده است، اما دوست دارند، برجام را نه آنگونه که هست بلکه "فتح الفتوح" و "آفتاب تابان" و "ابر شتابان" جلوه دهند.

از این روی رسانه ها و روزنامه های طرفدار دولت دست به هر حاشیه ای می زنند و البته خود دولت نیز در اتاق فرمان، راهبری می کند تا حاشیه ها پررنگ تر از متن شود. متنی که همین یکسال پیش رییس جمهور حتی آب خوردن مردم را به آن گره زده بود.

حالا که «پروژه مینو خالقی» تمام شده است، مطمئنا دولت دنبال حاشیه هایی دیگر خواهد بود!

منبع: سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار