وارونه نمایی مجدد در خاطرات هاشمی رفسنجانی

همچنین در ادامه با استناد به صورت مذاکرات شورای انقلاب در تاریخ 18/6/58 به نقل از هاشمی آمده است: «...بگذارید آن ها شلوغ کنند...آن وقت جلو مردم آن ها را تخطئه می کنیم.جلوگیری از کار آن ها(گروهک ها) کاملا ممکن است...جلوگیری از شلوغی می شود کرد. از خشونت نمی ترسیم. امروز شروع شود بهتر از 3 ماه دیگر است.»

هاشمی 58: از خشونت نمی ترسیم، جلوی مردم آنها را تخطئه می کنیم/ هاشمی 95: مخالف تعطیلی دانشگاه ها بودم!

به گزارش گلستان24، هاشمی رفسنجانی یکی از سیال ترین شخصیت های تاریخ انقلاب اسلامی است. شخصیتی که متناسب با منافع شخصی اش، هر جا که نیاز باشد نه تغییر مواضع تاکتیکی که تغییر مواضع اصولی می دهد.

مصداق برای نشان دادن تناقض های رفتاری و تغییر نگرش هاشمی بسیار است. از نحوه ی برخورد او با رای مردم، موضعش در قبال منتقدین تا نظرش نسبت به حجاب و ...
البته هاشمی برای موجه جلوه دادن این تغییرات دست به تحریف تاریخ و قلب سخنان و مواضع دیگران نیز میزند. همانطور که چندی قبل در اظهار نظری شگفت انگیز گفته بود :" امام در اواخر عمر مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود."
 
این بار نیز هاشمی رفنسجانی در مراسم سی‌ و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی چشمه ای دیگر از عقب نشینی های خود از مواضع پیشینش را نشان داد.
وی در این مراسم با انتقاد از تعطیلی دانشگاه ها در اوایل انقلاب گفت : « آن زمان دانشجوها قیام کردند و شرایطی را ایجاد کردند که دانشگاه‌ها تعطیل شد که این اتفاق اشتباهی بود، گرچه من با این موضوع مخالف بودم اما کاری نمی‌شد انجام داد. »
این اظهار نظری هاشمی در حالی است که شواهد امر کاملا عکس این او را اثبات می کند.
 
در فردای پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی -خاصه دانشگاه تهران- به ستاد مرکزی فعالیت و خوراک سازی فکری و تبلیغاتی برای گروه های معاند مسلح بدل شده بود. همچنین اوضاع بسیار نامناسب موضوعات و منابع تدریسی در دانشگاه ها که به شدت برخلاف اصول انقلاب اسلامی بود موجب شد تا با تصویب شورای انقلاب و تایید امام خمینی، کلیه دانشگاه های کشور از 15 خرداد تعطیل شوند تا به وضع و نظام آن ها رسیدگی شود.
 
در خصوص مواضع هاشمی رفسنجانی در مورد تعطیلی دانشگاه ها در آن زمان در کتاب "هاشمی و انقلاب" که اکبر هاشمی رفسنجانی خود مقدمه ی آن را نوشته است با استناد به صورت مذاکرات شورای انقلاب در تاریخ 14/6/58 آمده است : «هاشمی همانند موضوع مطبوعات، به دلیل حساسیت مشکل و صعوبت خطری که از جانب آنان دریافته بود، در پی مجموع این بحث ها، مسئله ی اصلاح بنیادین و تعطیلی دانشگاه ها برای دگرگونی آن را مطرح می کرد. او موضعی سخت و دقیق اتخاذ کرد و گفت : امسال باید کمبود گذشته جبران شود.»
در ادامه آمده است : «هاشمی همچنان بحث خود را به طرق عملی تر معطوف می کردولی مستقیما به سراغ نظر اصلی خود، یعنی جلوگیری از آشوب ها و اصلاح ساختاری دانشگاه رفت.»
 
همچنین در ادامه با استناد به صورت مذاکرات شورای انقلاب در تاریخ 18/6/58 به نقل از هاشمی آمده است: «...بگذارید آن ها شلوغ کنند...آن وقت جلو مردم آن ها را تخطئه می کنیم.جلوگیری از کار آن ها(گروهک ها) کاملا ممکن است...جلوگیری از شلوغی می شود کرد. از خشونت نمی ترسیم. امروز شروع شود بهتر از 3 ماه دیگر است.»
 
همچنین قابل ذکر است مساله انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها با سخنرانی هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تبریز و خلا گروه ک ها در این سخنرانی آغاز شده بود!
 
با وجود تمام این اسناد و شواهد هاشمی خود را مبرا از هرگونه تغییر می داند. او پیش از این در گفت و گو با یکی از روزنامه های زنجیره ای گفته بود :  «اگر می‌بینید بعضی‌ها که قبلاً با من موافق نبودند و حالا همراه شده‌اند، من عوض نشده‌ام بلکه آنها عوض شده‌اند.»

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار