احمد مازنی عضو فراکسیون امید مجلس دهم: وزن واقعی فراکسیون های مجلس در روز انتخابات هیات رییسه مشخص می شود/عارف تحت هر شرایطی برای ریاست مجلس کاندیدا خواهد شد

عارف تحت هر شرایطی برای ریاست مجلس کاندیدا خواهد شد

به گزارش گلستان24، احمد مازنی متولد 1340 در شهرستان کردکوی است. احمد مازنی از روحانیونی است که در سال های پیش از انقلاب در سن 17 سالگی سابقه زندان در دوران ستم شاهی را داشته است. فعالیت های وی با تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی وارد فاز اجرایی شد و مسئولیت های معاونت فرهنگی بنیاد شهید خراسان، مدیر کلی پژوهش و تحقیقات بنیاد شهید و معاونت پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید را در کارنامه خود دارد. وی هم اکنون ریاست شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی را بر عهده داشته است و در جریان انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد. متن زیر ماحصل مصاحبه ما با وی در خصوص کاندیدای فراکسیون امید برای انتخابات ریاست مجلس دهم شورای اسلامی است.

به عنوان سوال اول می خواستم در مورد جلسه اخیر فراکسیون امید و نتایج آن سوال کنم. آیا در این جلسه در خصوص کرسی ریاست مجلس دهم صحبتی شد و به جمع بندی رسیدید؟
در جلسه ای که برگزار شد، جمع بندی این بود که برای کرسی ریاست مجلس رقابت صورت خواهد گرفت. به این معنا که به نظر می رسد هر دو نفر آقایان لاریجانی و عارف قصد کاندیداتوری برای ریاست مجلس را دارند ولی این صحبت به معنی قطعی بودن رقابت نیست و ممکن است در روز های آینده عوامل تأثیر گذار دیگری مطرح شوند که وضعیت را برای ریاست مجلس عوض کند.
آیا صحبتی از تعامل مطرح نشد؟
در مورد فراکسیون امید این آمادگی وجود دارد که تعامل مثبتی با اصولگرایان معتدل مجلس صورت بگیرد. تا آنجایی که من اطلاع دارم از سوی آقای دکتر لاریجانی نیز این آمادگی اعلام شده است تا برای سایر کرسی های مهم مجلس از جمله سایر اعضای هیأت رئیسه و همچنین ریاست کمیسیون های تعامل مثبت بوجود آید.
در مورد ریاست مجلس اخباری به گوش می رسد که آقای عارف ممکن است انصراف بدهند و رقابت نکنند، آیا این اخبار را تأیید می کنید؟
آقای عارف مصمم هستند که با هر میزان رأیی که در مجلس داشته باشند برای ریاست مجلس کاندیدا شوند یعنی ولو اینکه عده ای اعلام کنند که رأی ایشان کمتر از آقای لاریجانی باشد، تا آنجایی که من می دانم آقای عارف کاندیدا خواهند شد. 
در خصوص تعداد نمایندگان شرکت کننده در جلسات فراکسیون امید هم به نظر می رسد تعداد افراد کمتری نسبت به افراد حمایت شده از سوی لیست امید در انتخابات، در این جلسات حاضر شده اند، تحلیل شما از این مسأله چیست؟
افرادی که در لیست امید بوده اند اکثریت قاطع نمایندگان مجلس را تشکیل می دهند و کسی در این مسأله شک ندارد. ولی در خصوص جلسه ای که شما از آن صحبت می کنید یک مسأله ای پیش آمد و آن برگزاری دو جلسه فراکسیون امید و جلسه حزب اعتدال و توسعه بود. این مسأله موجب شد که برخی از دوستان وقتی بعد از قطعی شدن جلسه فراکسیون امید به آنها اطلاع داده شد که جلسه حزب اعتدال و توسعه در همان روز ساعت 20 برگزار می شود، به اشتباه تصور کردند که این دو جلسه در هم ادغام شده است و برنامه ریزی خود را به گونه ای انجام دادند که به جلسه ساعت 20 برسند. چون همان طور که می دانید تعداد زیادی از نمایندگان، در تهران مستقر نیستند و می بایست از شهرستان به تهران می آمدند. ولی با این وجود علاوه بر افرادی که در جلسه شرکت کردند، 20 نفر هم با آقای عارف تماس تلفنی گرفتند و حمایت خود را از فراکسیون امید اعلام نمودند. لذا بر اساس تعداد افراد شرکت کننده و 20 نفری که به جلسه فراکسیون نرسیدند می توان گفت فراکسیون امید تا کنون 125 نفر عضو قطعی دارد. 
آیا مذاکره ای با افراد مستقل برای حضور در فراکسیون امید صورت گرفته و تا کنون چه نتیجه ای داشته است؟
به طور کلی بخش قابل توجهی از منتخبین مجلس دهم، نمایندگان مستقلی هستند که هنوز برای حضور در هیچ یک از فراکسیون ها تصمیم نگرفته اند، فراکسیون امید هم با این افراد در حال مذاکره است تا به تصمیم نهایی برسند ولی هنوز در میان مستقلین عمدتاً تصمیم گیری نهایی انجام نشده است. انتظار می رود با نزدیک شدن به روز افتتاح مجلس دهم، کم کم وضعیت مستقلین هم مشخص شود و آن زمان، وزن واقعی فراکسیون های مجلس معلوم می گردد.

منبع: شمانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار