همراه با شروع دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ در موضوع هسته‌ای، رسانه‌های ضد ایرانی منطقه نیز دست به کار شده‌اند.

فضاسازی هسته‌ای رسانه های ضد ایرانی

 همراه با شروع دور جدید مذاکرات ایران و ۵+۱ -که دور نخست آن دیروز به پایان رسید- بار دیگر فعالیت رسانه‌ای مخالفان توافق، از سر گرفته شد.

«ایران هراسی»، حربه‌ای است که همواره از سوی این کشورهای غربی و عربی منطقه و رسانه‌های متبوع آن‌ها به کار گرفته شده است. در این میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، نه تنها راضی به هیچ گونه توافقی نیستند، بلکه بار دیگر موضوع ایران هراسی را در دستور کار رسانه‌های وابسته به خود، قرار داده‌اند تا فضای مذاکرات و افکار عمومی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

مرکز تحقیقات استراتژیک شبکه الجزیره، وابسته به خاندان آل ثانی قطر، طی گزارشی که خبر آن روز یکشنبه منتشر شد، ادعا کرده است، ایران توانایی غنی سازی ۲۵ کیلوگرم اورانیوم در غنای ۹۰ درصد و ساخت سلاح اتمی طی سه ماه آینده را دارد.

شبیه این ادعا را سران و مراکز اسرائیلی مکرر با هدف تخریب فضای توافق و مذاکرات هسته‌ای بیان کرده‌اند. سال‌هاست که رژیم صهیونیستی این ادعا را تکرار می‌کند که ایران تا مدتی دیگر به مرحله ساخت سلاح اتمی می‌رسد.

طبق ادعای الجزیره، ایران در صورت فعال کردن سایت غنی سازی نطنز که ۹۱۰۰ سانتریفیوژ نسل اول را در خود جای داده است، می‌تواند با وارد کردن سوخت نیروگاههای هسته‌ای به سانتریفیوژها به جای اورانیوم طبیعی، مقدار لازم از اورانیوم غنی سازی شده در غنای ۹۰ درصد را برای ساخت بمب هسته ای به دست آورد و این فرایند در طی سه ماه می‌تواند انجام گیرد.

به گزارش گلستان 24، همچنین شبکه الجزیره، روز یکشنبه طی مستندی کوتاه، با آب و تاب فراوان، توانایی ایران در دست‌یابی به بمب‌ هسته‌ای و غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم را دور از انتظار ندانست.

پیش از این نیز این شبکه بارها، موضوع ساخت بمب هسته‌ای از سوی ایران را در برنامه‌ها و گزارش‌های خود مطرح کرده بود.

به هر حال، شبکه‌های عربی زبان وابسته به دولت های عرب خلیج فارس، شاید در موارد مختلفی با یکدیگر اختلاف داشته و به نزاع مشغول باشند، اما هر زمان با شروع دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۵+۱، دستور کار ایران هراسی و کارشکنی در مذاکرات را همراه با دولت‌های خود، به پیش می‌برند./سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار