احمد مولاشاهی، کارشناس رسانه:

نفی طاغوت، احیای اسلام، دادن راهکار به کشور های اسلامی و ایجاد معیار شناخت حق از باطل ،ثمره نفی اسرائیل از سوی ایران است. نمیتوان کشوری که باطل است را پذیرفت. تنها راهکار برای مقابله با آن مقاومت است.هر کشور اسلامی که در جهان مدعی حریت و آزادگی است، با اظهار نظر درباره اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین است که خودش را ثابت و معرفی می کند.

نمی توان مسلمان بود و اسرائیل را پذیرفت

احمد مولاشاهی، کارشناس رسانه و فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24،  درباره تاثیرات نفی رژیم صهیونیستی از سوی کشور ایران بر دیگر کشور های منطقه و جهان گفت: یکی از بحث های مهم این تاثیرات بحث اعتقادی است. تاثیر اعتقادی است که این نفی بر اعتقادات کشور های منطقه و گروه های مقاومت گذاشت. تاثیر بر باور ها و اعتقادات، بزرگترین اثر فرهنگی ما در بحث نفی اسرائیل است.این نفی تکلیف یک موضوع را برای مردم منطقه و گروه های مقاومت روشن کرد . اگر یک قدرت جهانی که زور ، قدرت و تجهیزات  دارد ولی باطل است، تکلیف اعتقادی مادر این ارتباط بر اساس نسخه جمهوری اسلامی، که همان نسخه توحیدی صدر اسلام است، نپذیرفتن باطل است. نمیتوان مسلمان بود و باطل را پذیرفت.

 

;lnkl

وی موضوع دوم را نجات جریان های اسلامی از بن بست های سیاسی دانست و ادامه داد: حمایت و تایید اسرائیل از سوی برخی از کشور های اسلامی به این دلیل بود که راه دیگری در برابر خود نمی دیدند و عملا هیچ راهکاری نداشتند. شیوه ای که انقلاب اسلامی پیش گرفت این بود که راهکاری به نام مقاومت را پیش روی آن ها گذاشت.کمک کرد که موضوع قدس از یک موضوع ملی برای فلسطین بالاتر برود و حتی گزینه فرا عربی و اسلامی بشود و بحث «قدس پاره تن اسلام است » مطرح شود. هر کشور اسلامی که در جهان مدعی حریت و آزادگی است، با اظهار نظر درباره اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین است که خودش را ثابت و معرفی می کند. و این یک معیار شد برای تشخیص صداقت افرادی که در زمینه حقوق بشر مدعی هستند.

 

ok;o

ملاشاهی یکی دیگر از ثمره های نفی اسرائیل از سوی ایران را بوجود آمدن معیاری برای تشخیص درستی ریشه و بتن جریان های اسلامی که در کشور های اسلامی ایجاد می شود نام برد و افزود: هر جریان اسلامی که مقابل اسرائیل باشد، خود به خود مهر تایید می گیرد و هر جریان اسلامی که با اسرائیل باشد و یا در مقابلش موضع نگیرد، هر چه قدر هم که نفوذ داشته باشد، خود به خود مورد تایید نظام اسلامی نیست. این گفتمانی است که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

برای مثال موضع داعش که امروز بحث اول جهان داشت، در باور افکار عمومی اسلامی نتوانست مهر تایید بگیرد. زیرا اسرائیل را نفی نکرد. و در موضع حماس که در شهر بسیار کوچکی مثل غزه فعالیت می کردف به دلیل مقاومت و ایستادگی در مقابل اسرائیل، و نفی او مورد تایید کشور های اسلامی قرار گرفت. کشوری مثل عربستان نیز که مهد اسلام است، به دلیل سهل انگاری در نفی اسرائیل با وجود داشتن پشتوانه عظیم اسلامی مثل مدینه و مکه، به اندازه گروهی مثل حماس نتوانست محبوبیت  کسب کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار