بررسی یک رویداد مهم استانی ؛

دامنه اعتراض ها گاها آنقدر وسیع بود که کار به دیدار با استاندار گلستان ، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و فرندش سید مجتبی ختم می شد اما چه شد که این همه اعتراض به نتیجه نرسید.

چرا استانداری گلستان قدرت جابجایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی را ندارد؟

به گزارش گلستان 24، به نقل از عدالت خواهان گلستان ؛ دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سالهای گذشته یکی از مراکز حساس و پرحاشیه ای بود که مسائل مربوط به آن هر از گاهی در رسانه ها رخ نمایی می کرد. شاید کلید آغاز حواشی این دانشگاه به انتصاب محمدرضا بابایان با لیسانس مرتعداری به چهار سمت متفاوت در این دانشگاه و قدرت گرفتن او و دار و دسته اش و حقوق چندین میلیونی اش  بر می گردد .

استانداری گلستان

در ابتدا اصولگرایان به انتصاب بابایان و رفتارهای او در روابط عمومی دانشگاه اعتراض کردند چون او در بدو ورودش عکس مقام معظم رهبری را از روی دیوار برداشت و در کشویی گذاشت و بدین ترتیب روزهای سخت دانشگاه با انتقادات فراوان سایتهای اصولگرا شروع شد.

در ادامه اصلاح طلبان استان گلستان هم به جمع منتقدین دانشگاه پیوستند و مخصوصا در یکی دو سال گذشته با انتشار بیانیه ها و اعتراض های خود خواهان برکناری رئیس دانشگاه شدند .

مرگ الینا دختر شش ساله گرگان در اثر بی مبالاتی پزشکی در بمارستان طالقانی و مرده به دنیا آمدن یک نوزاد در بندرگز که هفته پیش رخ داد، فیش های نجومی برخی پزشکان ،درگیری با مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه ، به همراه سایر کوتاهی های پزشکی و ساختاری همچون بیمارستان 1000 تختخوابی جلین  هرگز از دید مطبوعات و سایتهای استانی پوشیده نماند و بهانه ای بود تا هر از گاهی مدیریت این دانشگاه به چالش کشیده شود .

در سفر وزیر بهداشت به گلستان نیز تعدادی از پزشکان خود را به مراوه تپه خدمت دکتر قاضی زاده هاشمی رساندند و با ارسال طومار و گزارش از وضعصیت اسف بار استان گلستان انتقاد کردند .

دامنه اعتراض ها گاها آنقدر وسیع بود که کار به دیدار با استاندار گلستان ، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و فرندش سید مجتبی ختم می شد اما چه شد که این همه اعتراض به نتیجه  نرسید ، اعتراضاتی که چند درصدش می توانست هر مدیر کلی را به راحتی جابجا کند .

شاید نیم نگاهی به ساختار حمایتی پشت پرده این دانشگاه خیلی مسائل را برای برخی افراد و شخصیتها روشن کند . در مجمع نمایندگان قبلی عیسی امامی و نظری مهر حامیان اصلی دانشگاه بودند . برخی ها حمایت امامی از دانشگاه را به دلیل داشتن حساب بانکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان که تراکنش بالایی نیز دارد در بانک ملت می دانستند و نظری مهر هم به دلیل همشهری بودن دکتر ریاحی از او حمایت می کرد .

اما این پوسته کار بود ، حامیان اصلی مجموعه فعلی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی گلستان حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان و از علمای نزدیک و مورد اعتماد به نماینده ولی فقیه در گلستان می باشد که گفته می شود اخیرا به عنوان قائم مقام دانشگاه منصوب شده است .

همچنین رضا جعفری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان که همشهری ریاحی می باشد ، نیز از حامیان جدی ابقای رئیس دانشگاه علوم پزشکی می باشند .

گفته شده حجت الاسلام لیوانی و رضا جعفری تنی چند از اقوام نزدیک خود را در این دانشگاه استخدام نموده اند و از طرفی داماد محمود ربیعی معاون استاندار گلستان نیز در این دانشگاه مشغول بکار شده است و حال این افراد نیز از مدیریت دانشگاه در مقابل اعتراضات برای جابجایی رئیس آن ایستادگی می کنند .

بالاخره عرصه سیاست شاید محلی برای امتیازگیری و سهم خواهی و نان قرض دادن باشد اما سلامت مردم و بهداشت و درمان جای شوخی نیست که اینگونه با جان مردم و سلامت افراد بازی شود .

ما در مقام قضاوت عملکرد دانشگاه نیستیم و بالاخره قصور پزشکی در هر کجای دنیا ممکن است وجود داشته باشد و آنچه که در این جریده گفته شد با هدف خیرخواهی و بیان پشت صحنه ماجرا بوده ، اما به این موضوع خوب واقفیم که بهداشت و درمان یکی از موضوعات اساسی زندگی فردی و اجتماعی است که نباید با سیاست و سهم خواهی ها آمیخته شود.

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار