حسن بیارجمندی، درباره ابلاغ سیاست های کلی انتخاباتی از سوی رهبری؛

یکی از مهم ترین اقدامات قانونی جهت تضمین آزادی توام با استقلال و وحدت کشور با پایان دادن به دو قطبی های کاذب ضد منافع ملی و امنیت ملی کشور که در غالب این فضاهای کاذب دست بیگانگان و عناصر نفوذی در میان است پایان و براساس اطلاعات ،یک پروژه طمع ورزانه انتخاباتی دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی را برای سال 96 بطور کلی خنثی خواهد کرد.

پروژه انتخاباتی دشمنان انقلاب و نظام برای سال 96 خنثی شد / در سال 96، شاهد انتخابات ویژه ای خواهیم بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند 1 اصل 110قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های کلی « انتخابات» را  که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده بود بعد از تایید؛ ابلاغ کردند.

این سیاست های کلی دارای ابعاد گسترده و در برگیرنده تمامی انتخابات ها و مراحل مختلف اجرایی و نظارتی آن می شود که بررسی آن در این وجیزه نمی گنجد.اما با توجه به حساسیت های موجود نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 از یک سو و تجارب دو انتخابات پیشین (88_92) و دغدغه های معطوف (نه به روز انتخابات بلکه ) به اداره کشور در 4سال آینده (*به جهت آسیب های جدی که به حوزه های مختلف اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،امنیتی و... وارد شده است)بنظر نگارنده بند_10سیاست های کلی انتخابات و 5ذیل بند آن از اهمیت و جایگاه ویژه ای بر خوردار است.


حتی به جرات می توان گفت بعد از توصیه مقام معظم رهبری به عدم نامزدی دکتر احمدی نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بجهت جلوگیری از دو قطبی کاذب ؛ ابلاغ این سیاست ها مشتمل بر این بند بسیار مهم ؛انتخابات ریاست جمهوری آینده بطوری کلی از فضاهای کاذب و تاکتیکی(مبتنی بر هیجان و موج سواری) بالاخص در مرحله ثبت نام، بررسی صلاحیت ها و اعلام آن و مبارزه انتخاباتی فاصله خواهد گرفت و ما شاهد انتخابات خاص و ویژه ای خواهیم بود که با روح اصلی انتخابات و برآیند های مورد انتظار آن در چارچوب نظام و قانون اساسی آن سازگاری بیشتری خواهد داشت.

 

666666666



 بند 10 سیاستهای کلی انتخابات مقرر می دارد:

10 ــ ارتقای شایسته‌گزینی همراه با زمینه سازی مناسب در انتخاب داوطلبان تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران و دارای ویژگی‌هایی متناسب با جایگاه مربوط از طریق:

1ــ10 ــ تعیین دقیق معیارها و شاخص‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چارچوب قانون اساسی با تأکید بر کارآمدی علمی، جسمی و شایستگی متناسب با مسئولیت‌های مربوط و تعهد به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی و قانون اساسی به‌ویژه التزام به ولایت فقیه و سلامت اخلاقی ــ اقتصادی.

2ــ10 ــ شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبان در مرحله ثبت‌نام به‌شیوه‌های مناسب قانونی و متناسب با هر انتخابات.

3ــ10 ــ بررسی دقیق و احراز شرایط لازم برای صلاحیت نامزدها با پیش‌بینی زمان کافی در چارچوب قانون هر انتخابات از طریق استعلام از مراجع ذی‌صلاح و پاسخگویی مسئولانه و به‌موقع آنها.

4ــ10 ــ اتخاذ ترتیبات لازم برای به حداقل رساندن ممنوعیت حضور داوطلبان شاغل.

5ــ10 ــ تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان.

 انتظار می رود براساس این بند و بطور خاص (5_10*) شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی در هفته های آینده و پیش از آغاز مراحل اصلی اجرایی انتخابات، شرایط و فرآیندهای قانونی جدید را اعلام و براساس آن انتخابات سال 96 برگزار شود.

نگارنده از منظر کارشناسی این اقدام را علاوه بر آثار بر شمرده در بالا  یکی از مهم ترین اقدامات قانونی  جهت تضمین آزادی توام با استقلال و وحدت کشور با پایان دادن به دو قطبی های کاذب ضد منافع ملی و امنیت ملی کشور که در غالب این فضاهای کاذب دست بیگانگان و عناصر نفوذی در میان است پایان و براساس اطلاعات ،یک پروژه طمع ورزانه انتخاباتی دشمنان قسم خورده  انقلاب و نظام اسلامی را برای سال 96  بطور کلی خنثی خواهد کرد.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار