یک سیاستمدار آلمانی تحریمهای جدید علیه روسیه به دلیل اقدامات این کشور در سوریه را رد کرده و اوضاع در این کشور را پیچیده تر و خطرناک تر از دوران جنگ سرد ارزیابی کرد.

اوضاع سوریه خطرناک تر و پیچیده تر از دوران جنگ سرد است

به گزارش گلستان24، "ماتیاس پلاتسک"، نخست وزیر پیشین ایالت براندنبورگ و رئیس فعلی انجمن آلمان-روسیه در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا باید به خاطر اقدام نظامی روسیه در سوریه تحریم ها علیه این کشور را تشدید کند گفت: قبل از اینکه ما درباره تحریم ها تصمیم گیری کنیم باید یک هدف را مد نظر قرار دهیم  و این هدف تنها می تواند این باشد که شرایط زندگی انسان ها در این منطقه را بهبود بخشیم.  به وجود آوردن چنین شرایطی خطر تشدید نظامی گری را کاهش می دهد.

اوضاع سوریه

وی افزود: در مجموع باید ما بعد از دو سال اعلام کنیم که مناسبات روسیه- اتحادیه اروپا بسیار بد است و خطر رویارویی نظامی در دهه های گذشته تا این حد بالا نبوده است. وقتی این وضعیت مشخص می‌شود دیگر مسئله تحریم های جدید علیه روسیه فیصله می یابد. بنابراین من از شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا سپاسگذارم که راه دشوار دیپلماسی را انتخاب کرده‌اند.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا خطر یک جنگ سرد جدید وجود دارد گفت: ما برای اولین بار در سال های گذشته نه تنها خطر یک جنگ سرد جدید را داریم، بلکه وزیر امور خارجه آلمان بحق گفته است که ما باید دقیقا ریشه های جنگ جهانی اول را مطالعه کنیم. نباید این اتفاق بیافتد که از یک جنگ خیلی کوچک یک جنگ بزرگ تشکیل شود. جنگ سرد اجزای قابل پیش بینی خود را داشت. اما در سوریه بر خلاف آن تنها کارشناسان کمی موفق شده اند همه احزاب و علایق آن ها را روی یک نقشه ترسیم کنند. این شرایط خطرناک تر و پیچیده تر از دوران جنگ سرد است.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار