در حالی که دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از لابی‌های خارجی از جمله عربستان سعودی کمک‌های مالی دریافت می‌کند اما از هیلاری کلینتون و دیگر کاندیداهای آمریکا بخاطر دریافت این پول‌ها انتقاد کرده است.

عربستان سعودی به «دونالد ترامپ» هم کمک مالی کرده است

به گزارش گلستان24، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تاثیرات لابی‌های خارجی در انتخابات‌های مختلف در این کشور انتقاد کرده و ضمن درخواست برای منع شدن نامزدهای امریکایی از قبول این کمک‌ها، رقبای خود را به قساد به نفع دولت‌های خارجی متهم کرد.

عربستان ترامپ

به نوشته وبگاه نشریه "اینترپرست"اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد عربستان علاوه بر کمک‌های مالی به «هیلاری کلینتون»، مبالغی را نیز به ترامپ پرداخت کرده است.

بر این اساس، «مارک لمپکین» که طی یک دیدار انتخاباتی ترامپ در ماه سپتامبر در هتل بین‌المللی او شرکت کرده بود، از لابی‌گرهای رسمی پادشاهی سعودی بوده که حدود 2700 دلار به ترامپ کمک مالی کرد.

در حالی که خود ترامپ از تامین کنندگان مالی خارجی کمک می‌گیرد اما می‌گوید «هیلاری کلینتون» به این دلیل تمایل دارد به سمت لابی‌های خارجی برود چون آنها او را کنترل می‌کنند.

گزارشات بدست آمده نشان می‌دهد ترامپ از چندین فرد و لابی مختلف کمک مالی دریافت کرده است. از جمله این افراد می‌توان علاوه بر لمپکین به «دیوید تاماسی» لابی‌گر ثبت شده‌ی جمهوری کونگو، «باب لوینگستون» نماینده جزایر کوراسائو و سن مارتن و همچنین مقاماتی از گروه‌های لابی‌گری کشورهای مختلف از جمله مرکز رسانه‌ای و مطالعاتی دادگاه سلطنتی عربستان اشاره کرد.
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار