نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اقدامات احتمالی رئیس جمهور آمریکا در اتخاذ تدابیر دیپلماتیک علیه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی نتانیاهو نسبت به اقدام آمریکا

به گزارش گلستان24،  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سخنانی نگرانی خود را نسبت به این مساله اعلام کرده است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا احتمالا در روزهای آخر دوره ریاست جمهوری اش، اقدامات دیپلماتیکی را انجام می دهد که به ضرر سرنوشت شهرک های یهودی در مناطق اشغالی کرانه باختری خواهد بود.

نتانیاهو

اسرائیل نگران آن است که در صورت مطرح شدن قطعنامه ضد این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص محکومیت شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن، آمریکا از حق وتو استفاده نکند.
آمریکا بارها مخالفت خود را با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن اعلام کرده است.
مذاکرات سازش بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در سال 2014 میلادی با میانجیگری آمریکا به بن بست رسیده و مساله شهرک سازی یکی از مهمترین موارد اختلافی در این مذاکرات بوده است.
نتانیاهو در جلسه‌ای خطاب به شهرک نشینان صهیونیست گفته است: امیدوارم اوباما همان مسیری را که دولتهای قبلی آمریکا در روزهای آخر عمر خود اتخاذ کرده اند، در پیش نگیرد، یعنی زمانی که راهکارهای ابتکاری جدیدی را مطرح کنند که هیچ هماهنگی و همخوانی را منافع اسرائیل نداشته باشد.
وی افزود: تنها می توانم امیدوار باشم که سیاست باثبات آمریکا تا پایان دوره اوباما ادامه یابد.
دولت آمریکا اخیرا ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی به خاطر تصمیم مربوط به احداث شهرک های جدید در کرانه باختری، اعلام کرد: این اقدام تل آویو به ضرر چشم اندازهای صلح با فلسطینی ها و در تناقض با تضمین هایی است که تل آویو به واشنگتن داده است.
 
واشنگتن همچنین اسرائیل را به عدم پایبندی به قول هایی که قبلا داده متهم کرده است.

منبع: فرهنگ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار