نیروی هوایی ترکیه به بهانه مبارزه با ترویسم، مواضع کردهای حزب دموکراتیک سوریه را در ۱۸ نقطه از شمال حلب مورد هدف قرار داد و نزدیک به ۲۰۰ نفر از آنها را کشت.

جنگنده های ترکیه شمال حلب را بمباران کردند

به گزارش گلستان24، ارتش ترکیه در حالی امروز پنجشنبه حمله به مواضع کردها در حومه شمالی حلب را تایید کرد که یکی از گروه های ناظر بر جنگ سوریه می گوید طی ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده های ترکیه در ۲۶ حمله هوایی به مواضع «وای پی جی» شاخه نظامی حزب دموکراتیک سوریه، حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ نفر از آنها را به کام مرگ فرستاده اند.

حلب

به گفته ناظرین حقوق بشر، این حملات در روستاهای «الحسیا»، «ام القری» و «ام حوش» که به واسطه نیروهای حزب دموکراتیک از وجود عناصر داعش پاکسازی شده اند، رخ داده است.
گفتنی است که آنکارا – یکی از مخالفین سرسخت دولت مشروع دمشق- از ماه آوریل سال میلادی جاری (۲۰۱۶) با تعرض به خاک سوریه به کمک معارضین سوری پیوسته است حال آنکه یکی دیگر از دلایل حضور نظامی ترکیه هدف قرار دادن نیروهای کرد شاخه نظامی حزب دموکراتیک سوریه به ادعای همدستی با عناصر پ ک ک است.
حملات متجاوزانه جنگنده های ترکیه به شمال حلب برای سرکوب نیروهای کرد مخالف داعش در حالی انجام می گیرد که آمریکا و متحدان اروپایی یک ماه پیش آتش بس را به بهانه حمله جنگنده های روس به مواضع غیر نظامیان در بخش شرقی حلب به بن بست کشاندند؛ حال آنکه دولت مسکو با رد تمامی این اتهام ها می گوید در حملات خود تنها مواضع گروه های تروریستی شناخته شده را هدف قرار می دهد.
منبع :فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار