تحلیلی بر یک تریبون آزاد پر حاشیه دانشجویی در گرگان :

متاسفانه هیات نظارت هم به جای اعتراف بر قصور خود و تاکید بر اصلاح آسیب های وارد شده ، بیانیه داده و طوری القا کرده که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و اصلا حرفی زده نشده است .

کرسی آزاد اندیشی یا کرسی آزاد فحاشی ! / دانشگاه منابع طبیعی عذرخواهی کند ؛ هیچکدام از مولفه های کرسی آزاداندیشی رعایت نشد

به گزارش گلستان24،  آنچه که تحت عنوان " تریبون آزاد " از سوی انجمن اسلامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد کرسی آزاداندیشی نبود ، بلکه " معرکه رندانه ای " بود که شاید مبانی و نحوه برگزاری آن ، چند هفته قبل در دیداری دانشجویی با یکی از " بزرگان استان " کلید زده شده و با خیال چراغ سبز جناب شان ، توسط عده ای از دانشجویان (!!) رقم خورد .

از طرفی چون کرسی آزاد اندیشی مورد تایید مقام معظم رهبری و از جمله برنامه های لازم در دانشگاه ها قلمداد می شود ، هیات نظارت دانشگاه و مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه به همراه حراست و سایر ارکان دانشگاه از این قضیه حمایت کردند اما واقعیت این است که همه اینها ملعبه میتینگی سیاسی شدند که سر در آخورهای خاص داشته و پیش بردن آن فقط در راستای اهداف دشمنان ایران اسلامی بود .

این معرکه رندانه در آستانه 13 آبان و 16 آذر روز دانشجو و ماه هاب منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 آدرس هایی را به جریان مومن و انقلابی می دهد که مراقب تحرکات دشمنان خارجی و ایادی و دست پرورده های داخلی آنها باشند .

نگاهی به سر خط های گفته شده در این تریبون آزاد نشان می دهد که  سخنرانان این تریبون آزاد و حرفهایی که باید در حمایت از جناح خاص می زدند از پیش تعیین شده و البته حساب شده بود .

 برای نمونه به این سخن دقت کنید :

" یک دانشجو: مشکل ما در کشور نه بحث حقوق نجومی است نه اختلاس بلکه نبود آزادی و ترسیدن مردم است .

بنده ، همه کسانی که اختلاس کردند و حقوق های نجومی دریافت نمودند را می بخشم اما کسانی که مردم را می ترسانند و مانع حرف زدن مردم می شوند ، را نمی بخشم ."

تحلیل : بنظر شما این سخن از کدام جریان فکری دفاع می کند و می خواهد کدام خائنین به ملت را تطهیر کند ؟ آیا این معرکه رندانه برای پاک کردن صورت مسئله فیش های نجومی و حقوق های چند صد میلیونی خاطیان حلقه سرخه در بانک ملت و خیانت های صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی و دیگر مدیران نجومی بگیر مهیا نشد .

به سخن یک دانشجوی دیگر دقت کنید :

"چرا مسئولین کشور ما با وجودی که کشور از این همه مشکل برخوردار است و مردم ما در مشکل اقتصادی بسر می برند به کشورهای منطقه عراق وافغانستان و سوریه کمک می کنند . به ما چه ربطی دارد ، ما از کسانی که برای دفاع به سوریه می روند نمی گذریم !!!!

تحلیل : این سخن ناشی از نادانی و عمق فکری کم این دانشجوست که ما توصیه به مطالعه و فهم بیشتر شرایط سیاسی دنیا را داریم . امروز دیگر بسیاری از فعالین سیاسی اصلاح طلب نیز اذعان دارند که برای تامین امنیت داخل باید مولفه های تهدید کننده جمهوری اسلامی  ولو اینکه در خارج از مرزهای ما باشد را زمین گیر کنیم .

این زمین گیر کردن دشمن در جغرافیای خارج از کشور کار بزرگی بود که نظام انجام داد و هزینه اش هم بر گردن خون پاک جوانان مدافع حرم بوده تا امروز این دانشجو با امنیت و آرامش اما گستاخانه به آنها بتازد.

از این موضوع بگذریم ایرانیان مردمانی مسلمان هستند و این سخن پیامبر خاتم است که هر کس ندای مظلومی را بشنود و به آن رسیدگی نکند مسلمان نیست ، کسی که این حرف را قبول ندارد احتمالا مسلمان نیست .

اما اینکه بسیاری از مردم درگیر مسائل اقتصادی هستند و حتی یک دمپایی هم ندارند ربطی به دفاع کشور از فلسطین و سوریه و عراق و یمن ندارد ، بلکه ناشی از سوء مدیریت است ، اگر مدیرانی در جمهوری اسلامی نباشند که حقوق های نجومی 57 میلیونی و 234 میلیونی و 87 میلیونی بگیرند و به حقوق های کمتر قانع باشند ، وام های صفر درصد 300 میلونی و 800 میلیونی نگیرند و به دنبال راه اندازی صرافی نباشند قطعا پول به همه مردم می رسد و کسی را نداریم که پول دمپایی نداشته باشد .

این سخنان جز فرافکنی و دادن آدرس غلط نیست و شک نکنید این سخنان قبلا در اتاق فکر حلقه کیان و از حلقوم افرادی چون سعید حجاریان ، علی افشاری که قبلا هم در انجمن اسلامی دانشگاه منابع طیبعی گرگان سخنرانی کرده  ، صادق زیباکلام و تئوریسن های دوم خردادی بلغور شده و به دسته های پایین تر رسیده است و حال از زبان دانشجویی ساده لوح بیرون می آید .

سخن یک دانشجو :

جریان اصولگرایی که اینقدر مدعی است چرا نتوانسته مشکلات را برطرف نماید در حالی که بعد از انقلاب بجز دوران خاتمی مملکت در دست آنها بوده است .

تحلیل : یاللعجب که این دانشجوی کم سواد ، دولتهای میر حسین موسوی ، هاشمی و روحانی که هر سه دولت کاملا همسو با تکنوکراتها و اصلاح طلبان بوده اند و جمعا نزدیک به 20 سال از انقلاب را بر مسند مدیریت اجرایی کشور تکیه زده و بدترین عملکرد را داشته اند اصولگرا می داند و خیانتهای آنان را به پای اصولگرایان می نویسد و فقط هشت سال خاتمی را دوران طلایی کشور می داند، توصیه می شود حتما بیشتر مطالعه بفرمایید .

سخن دانشجویی دیگر :

"دانشجویی دیگر نیز مشکل کشور را آیت الله هایی خواند که به اسم دین، دارند مثل مور و ملخ خون مردم ما را می خورند و پول مملکت را به فلان کشور مثلا آمریکا می برند تا یک گروهی را شیعه کنند در حالی که بودجه مملکت باید صرف کشور خودمان شود نه شیعه کردن مردم کشورهای دیگر ."

تحلیل : این سخن از قالب احترام ، عقل و منطق خارج شده و به تخریب جامعه بزرگ روحانیت که در تاریخ معاصر ایران زحمت ها و مرارتها کشیده و در راه ایجاد انقلاب اسلامی شکنجه ها شده ، می پردازد. در واقع انتقاد به روحانیت و هر قشر دیگری ، می توانست مودبانه تر از این باشد .

این دانشجوی ساده لوح و هتاک ، ای کاش فقط به بودجه های میلیاردی که آمریکا سالانه برای همسو کردن کشورهای دیگر با مذهب و آیین خود خرج می کند ، نگاهی می انداخت و بعد سخن می کرد . یک انگلیسی ، یک آمریکایی و یک اسراییلی حاضر است تن به ذلت دهد ، تن فروشی کند اما بیاید در ممالک اسلامی جاسوسی کند و با دادن اطلاعات از مسلمانان زمینه ساز پیروزی کافران بر ایران شود اما این دانشجوی ساده لوح را ببینید که چگونه سخن می گوید ؟ دریغ از اندکی درایت و عقل و تفکر .

در واقع ما باید در تربیت و کتابهایی که برای آموزش این افراد در نظر گرفته شده و در آموزش و پرورش اینگونه دانش آموزان و دانشجویان که حتی با ابتدایی ترین مبانی اسلام و مسائل سیاسی و مملکت داری آشنا نیستند ، شک کنیم و اگر نقدی بر حکومت باشد اینست که نتوانسته ارزشهای متعالی اسلامی را بدرستی تبیین کند تا امروز شاهد بیان چنین جملات غیر منطقی و سخیف از جانب شخصی که عنوان "دانشجو" را یدک می کشد نباشیم .

سخنی با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی 

انجمن اسلامی دانشگاه منابع طبیعی گرگان اگر درد فساد و ریشه یابی آن را داشت ملتمسانه به دنبال زدن تصویر رئیس دولت هفتم و هشتم نبود ، اصلا چه ربطی دارد که در تریبون ازاد عکس این شخصیت زده شود ؟ مگر هدف ریشه یابی فساد نیست پس چرا اصرار داشتند عکس خاتمی را نصب کنند ، پس معلوم است که این افراد به دنبال احیای جریان فتنه در آستانه 16 اذر روز دانشجو و انتخابات ریاست جمهوری هستند .

در تعریف کرسی آزاداندیشی آمده است :

" نشستی است که در آن به صورت آزاد - نظام‌مند - محترمانه - عقلانی - منطقی - شجاعانه، در یکی از قالب‌های مندرج در ذیل، در باب موضوعی معین و از پیش اعلام شده، به اظهار نظر، پرسش و پاسخ عمیق، گفت‌وگو، تبادل و تضارب آراء، همراه با استدلال و ارایه مستندات پرداخته می‌شود.

اما دیدیم برخی از فاکتورهای اعلام شده در کرسی آزاداندیشی دانشگاه منابع طبیعی از طرف برخی افرادی که سخن گفتند رعایت نشد که انجمن بایستی به شیوه خود این موضوع را مدیریت می کرد فی المثل موضوع مدافعان حرم چه ربطی به مسئله اصلی این کرسی آزاداندیشی یعنی" فساد و ریشه های ان در ایران" دارد .

از طرفی با استنادات حرف زدن یکی از ملاک های کرسی آزاداندیشی است ؟ این دانشجویی که سخیفانه گفته برخی آیت الله ها مثل مور و ملخ خون مردم ما را می خورند و پول مملکت را به فلان کشور مثلا آمریکا می برند تا یک گروهی را شیعه کنند، چه مدرکی برای گفته های خودش دارد ؟

در واقع منتقدین پر سر و صدای این کرسی نیز به همین موضوع اشاره دارند که چرا خارج از موضوع اصلی مناظره و خارج از "احترام ، عقل و منطق" که سه فاکتور اصلی کرسی ازاداندیشی است سخن رانده شده است که اینجا باید به خود انجمن این موضوع را متذکر شد تا در کرسی های بعدی این موارد را لحاظ کند .

متاسفانه شورای فرهنگی دانشگاه و هیات نظارت هم به جای اینکه بر اهمال انجام شده و قصور خود اعتراف کرده و آسیب های وارد شده را بپذیرند و بر اصلاح آنها تاکید کنند ، بیانیه داده و طوری القا کرده اند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و اصلا حرفی زده نشده است .

واقعا اگر رسانه های انقلابی و بعضا جوانانی که درد دین و مذهب دارند ( متاسفانه هیات نظارت دانشگاه او را مغرض خوانده ) نسبت به این انحرافها واکنش نشان ندهند چه بلایی سر امت اسلامی می آید ؟

آیا مدیریت دانشگاه حاضر می شود به تشکل های دیگر نقد توافقنامه برجام ، عملکرد ضعیف دولت و عملکرد مدیریت دانشگاه مجوز تریبون آزاد را بدهد؟ اینها سوالاتی است که دانشجویان مردمی و انقلابی از ریاست دانشگاه و هیات نظارت که متاسفانه نمره خوبی در این آزمون نگرفته دارند .

سخن آخر اینکه

شک نکنید سخنانی که از حلقوم دانشجویان ایرانی و به نفع دشمنان کشور بیرون می آید ارمغان آزادی بیش از حد و فعالیت شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در کشور است که نسلی دگر اندیش و فانتزی مآب را پرورانده است که احترام ها و حرمتها را حتی در خانه و جامعه نگه نمی دارند .

در واقع از دانشجویی که 24 ساعت در تلگرام در معرض آماج شبهات و تردیدها و باورهای غلط و انحرافی و تحریک جنسی قرار دارد چه انتظار داریم ، حال اینکه این دانشجو با دانشجوی اوایل انقلاب که دوران آرمان پروری و انقلابیگری بوده فاصله بسیاری دارد .

یک زمانی دانشجو دانشگاه اجر و قربی داشت و مردم دانشجو و دانشگاهی و استاد را می پرستیدند ، دانشجو به عنوان نماد "نخبگی" و یک "انسان کامل" در بین دوستان ، خانواده و محل شمرده می شد اما آیا امروز نیز همین طور است ؟ بنظر می رسد چنین دانشجویی که بصیرت و درک کم از مسائل جامعه و پیرامون خودش دارد و به بسیاری از مسائل جاهل است ، ابتدا خودش و آسیب هایش را بشناسد بعد به نقد جامعه و دنیا بپردازد .

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار