علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، اعلام کرد: پس از انجام تحقیقات لازم، لیدرها و سرشاخه‌های اصلی این تجمع که به سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و ضدارزش اقدام کرده بودند، دستگیر شدند.

گزارش رادیو فرانسه از حوادث شیراز

به گزارش گلستان24، به نقل از رادیو فرانسه، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، اعلام کرد: پس از انجام تحقیقات لازم، لیدرها و سرشاخه‌های اصلی این تجمع که به سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و ضدارزش اقدام کرده بودند، دستگیر شدند.

گزارش رادیو فرانسه از حوادث شیراز

همزمان با روز هفتم آبان و به مناسبت بزرگداشت روز کوروش، هزاران نفر از ایرانیان در مقبره کوروش کبیر، پادشاه هخامنشی در پاسارگاد گردهم آمدند.

فیلم‌ها و تصاویر زیادی از مراسم تجمع در پاسارگاد در فضای مجازی منتشر شد. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن بود که در همان روز برگزاری مراسم، تعدادی از تجمع‌کنندگان از جمله "محمدرضا عالی‌پیام"، شاعر طنزپرداز سیاسی، بازداشت شدند.

آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه، روز یک‌شنبه، در واکنش به برگزاری مراسم بزرگداشت کوروش کبیر، با اشاره به شعارهای برخی از حاضرین در ستایش کوروش کبیر، از مسئولانی که اجازه برگزاری این مراسم را داده بودند، انتقاد نمود.

دادستانی شیراز امروز اعلام کرد که برای عاملان برگزاری این مراسم که از قبل زیر نظر بوده‌اند، "پرونده قضایی تشکیل و وفق مقررات، برخورد قضایی لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت".

وبگاه رادیو فرانسه در پایان می افزاید: کوروش کبیر، بنیانگذار سلسله پادشاهی هخامنشی است. چند سالی است که برخی از گروه‌ها و افراد ملی‌گرا، روز هفتم آبان را بعنوان روز بزرگداشت کوروش کبیر برگزیده‌اند. این روز در تقویم رسمی ایران جای ندارد و از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته نمی‌شود.
منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار