فرمانده میدانی جبهه حلب : دلایل شکست «حماسه‌ بزرگ‌ حلب»

یک افسر میدانی در اتاق عملیات حلب تاکید کرد نیروهای ارتش سوریه از سه ماه پیش خود را برای حملات گسترده تروریست‌های تکفیری به غرب حلب و دفع آن آماده کرده بودند.

اطلاعات مهمی‌ که ارتش سوریه می‌دانست + نقشه

به گزارش گلستان24، نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود در غرب شهر حلب ادامه می‌دهند به طوری که توانستند با کمک نیروهای همپیمان، چند بخش دیگر منطقه «ضاحیه‌الاسد» را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کنند، تروریست‌های باند جیش‌الفتح روز جمعه هفتم آبان توانستند بودند شکاف اندکی در بخش غربی ایجاد کنند.

اطلاعات مهمی‌ که ارتش سوریه می‌دانست

یک افسر میدانی در اتاق عملیات حلب با بیان این مطلب به خبرنگار تسنیم گفت : عملیات نظامی همچنان برای پاکسازی کامل ضاحیه الاسد تا رسیدن به ایست الصوره که جیش‌الفتح پس از یک حمله انتحاری بر آن مسلط شده بود، ادامه دارد.

صبح امروز جبهه غرب حلب شاهد آرامش نسبی بود که هر از چند گاهی صدای شلیک توپ و موشک که تحرکات تروریست‌ها را در تمام محور غربی به ویژه محور پروژه مسکونی 1070 هدف قرار می‌داد، شنیده می‌شود، تروریست‌ها شب گذشته برای حمله به این مکان تلاش کرده بودند که نیروهای ارتش توانستند با دفع این یورش، تروریست‌ها را به سمت مواضع اشغال شده خود در بخش غربی پروژه عقب برانند.

افسر میدانی در ادامه به تسنیم گفت : بازپس‌گیری روستای «منیان» در جبهه البحوث العلمیه به این معناست که جبهه به اوضاع عادی خود قبل از حملات گروه‌های تروریستی جیش‌الفتح و متحدانش موسوم به حماسه بزرگ حلب بازگشته و آنچه سبب تثبیت مواضع ارتش سوریه در مناطق آزادشده غرب حلب شده، پوشش سنگین آتش و حملات شدید به تجمعات تروریست‌ها و خطوط کمک‌رسانی به آنها از سمت الراشدین و خان العسل در حومه غربی حلب است که سبب جلوگیری از تحرکات آنها و خنثی‌سازی مراحل بعدی حماسه ادعایی آنها شده است.

افسر میدانی جبهه حلب تصریح کرد حملات تروریست‌ها به محور غربی حلب شدیدترین یورش آنها بود، جبهه‌ای طولانی که از شمال  غربی حلب از جمعیه‌الزهراء تا جنوب غربی یعنی محور پروژه مسکونی 1070 امتداد دارد به طوری که تروریست‌ها تمام نقاط این محور را آماج حملات خود قرار دادند.

به گفته این فرمانده میدانی، آمادگی‌های ارتش سوریه و پیش‌بینی‌های دقیق آن از این تعداد بسیار زیاد تروریست‌های مهاجم و خودروهای بمب‌گذاری شده آنها، ارتش را در حالت آماده‌باش کامل و بسیار بالایی برای این نبرد قرار داد، استحکاماتی که از زمان سیطره ارتش بر محور دانشکده‌ها و الراموسه در ماه سپتامبر گذشته ایجاد شد، برای مهار این حمله شدید تروریست‌ها کافی بود چرا که ارتش سنگرهای عمیقی را به ویژه در جبهه آکادمی نظامی حفر کرد، نقطه‌ای که از مهمترین اهداف تروریست‌ها بود و بارها هدف حملات آنها قرار گرفت.

خبر دیگر این‌که سازمان ملل متحد، کارکنان خارجی خود را روز سه‌شنبه از شهر حلب در پی حملات تروریست‌ها تخلیه کرد، تروریست‌ها از محله بستان‌القصر که تحت اشغال آنها است، هتل محل اقامت آنها را هدف قرار دادند.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار