روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی با عنوان «آقای دکتر لطفاً کمی نمایشی»، محمدرضا عارف را تشویق به حرکات نمایشی در مجلس کرد.

آفتاب‌یزد خواستار حرکات نمایشی «عارف» در مجلس شد

به گزارش گلستان24،روزنامه آفتاب‌یزد امروز یکشنبه 95/8/16 در گزارشی با عنوان «آقای دکتر لطفاً کمی نمایشی»، محمدرضا عارف را به حرکات نمایشی در مجلس تشویق کرد.

این روزنامه اصلاح‌طلب در این رابطه نوشت: درست در زمانی که محمدرضا عارف، فرمانده امید، در معرض آماج حملات نیروهای خودی قرار گرفته بود و متهم به انفعال و عدم برخورداری از دانش مدیریت در منظومه سیاسی ایران شده بود، لشکر امید که به تازگی جان تازه در او دمیده شده است، متحد و منسجم میدان بهارستان را محاصره کرد و در مبارزه با گروهی به پیروزی متقنی دست یافت و دولت را در پیچ اصلی همراهی نمود، این موضوع موجب راهیابی سه وزیر اصلاح‌طلب دولت روحانی به ساختمان پاستور شد.

نقش موثر و کلیدی محمد رضا عارف در کسب آرای اعتماد فخرالدین دانش آشتیانی، مسعود سلطانی فر و رضا صالحی امیری انکارناپذیر است و تمامی کنشگران عرصه سیاست نیز بر آن صحه می‌گذارند اما آنطور که به نظر می‌رسد هنوز اندیشه انفعال و عدم نقش آفرینی او در خانه ملت، در میان افکار عمومی ساری و جاری است. از همین رو بسیاری بر این باورند که بهتر است محمدرضا عارف اندک زمانی از مقر فرمانروایی‌اش خارج شود و برای دیده شدن فعالیت‌ها‌ی موثرش در معرض دید انظار عمومی قرار گیرد تا نه تنها از سوی اصولگرایان و دلواپسان ملقب به مدیری منزوی و مسکوت نشود بلکه از جانب نیروهای خودی و بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز رئیس منفعل و بدون کنش سیاسی شناخته نگردد.

عقیده برخی فعالان در عرصه سیاست و نظریه پردازان، بر این مهم استوار است که فرمانده لشکر امید نیز می‌بایست همانند غلامعلی حداد عادل، لیدر فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم به انجام کنش‌ها‌ی نمایشی روی بیاورد و همچون او در صحن خانه ملت در خلال کرسی‌ها‌ی سبزرنگ قدم بزند، با نمایندگان به گفتگو بنشیند و به ایراد نطق و بیان تذکر و اخطار بپردازد. این در حالی است که تصاویر منتشر شده از صحن خانه ملت حاکی از آن است که محمدرضا عارف در اغلب مواقع بر صندلی زمرد رنگ خود تکیه زده و بیشتر شونده است تا گوینده. مشاهده این تصاویر، انفعال و سکوت عارف را به اذهان متبادر می‌کند، در حالی که نتایج فعالیت‌های پرثمر رئیس فراکسیون امید در رویداد مهمی چون کسب آرای اعتماد به سه وزیر اصلاح‌طلب کابینه، نمود می‌یابد. از همین رو شاید بد نباشد محمدرضا عارف برخلاف برخی سیاست پیشگان اصلاح‌طلبی که خود را در اتاق‌ها‌ی فکرشان محصور کرده و تنها به صدور دستور از پشت میزهای کار اکتفا می‌کنند، به انجام کنش‌ها‌ی سیاسی در پیشگاه مردم نیز بپردازد.

داین روزنامه همچنین در ادامه این گزارشی درباره لزوم انجام فعالیت‌ها‌ی رسانه ای و نمایشی توسط محمدرضا عارف، یزد نظرات یک استاد علوم ارتباطات، یک فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب و یک روزنامه‌نگار را جویا شد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار