وبلاگ یزد دارالعباده نوشت:

سعی دارند با برجسته کردن مسائلی چون کنسرت‌ها، فضا را به سمت دیگری ببرند. این البته حربه‌ای نخ نما شده است و فقط برای مدتی می‌تواند افکار عمومی را به خود مشغول کند و باز بعد از مدتی دولتی‌ها باید پاسخگوی عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع خود در این مدت باشند.

جنجال‌سازی بر سر کنسرت‌ها؛ تمسک به حربه‌ای نخ نما شده

برخی از دولت‌مردان از جمله شخص آقای روحانی، چهره‌های اصلاح‌طلب و ارتش رسانه‌های این جریان، مدتی است که مانور گسترده‌ای بر روی بحث کنسرت‌ها می‌دهند و لغو تعداد انگشت‌شماری کنسرت در کشور را بهانه‌ای قرار داده‌اند برای پیشبرد اهداف مورد نظرشان. جنجال رسانه‌های اصلاح‌طلب و دولت بر سر کنسرت‌ها در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، چند روز قبل اذعان کرد، تعداد کنسرت‌هایی که لغو شده‌اند از یک درصد هم کمتر است. جنجال‌آفرینی بر سر لغو کنسرت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در همین مدت اخیر صدها کنسرت در کشور برگزار شده و فقط تعداد اندکی بوده که با مخالفت‌هایی مواجه شده است.

افزون بر این، اصرار اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها بر برجسته کردن مسئله کنسرت‌ها در حالی است که امروز کشور در شرایطی قرار دارد که با مشکلات به مراتب مهم‌تری چون مشکلات اقتصادی و معیشتی دست وپنجه نرم می‌کند. در حالی که بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، کشور در این مدت رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده و کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مختلفی تعطیل شده است. بیکاری معضل اصلی بسیاری از شهرهای کشور است و مردم با گرانی اجناس مختلف دست وپنجه نرم می‌کنند اما همچنان تیتر اول روزنامه‌های زنجیره‌ای، لغو کنسرت در یک شهر است و اولویت اصلی دولت‌مردان و اصلاح‌طلبان برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت در مشهد شده است!

بدون تردید این نوع مواجهه‌ی ارتش رسانه‌ای دولت و اصلاح‌طلبان با مسئله‌ی کنسرت‌ها و تلاش برای برجسته کردن این مسئله بی‌هدف نیست. اتفاقا ارتباط تنگاتنگی بین این همه فضاسازی پیرامون مسئله کنسرت‌ها و مشکلات عدیده‌ای که مردم با آن مواجه هستند وجود دارد. هدف از این جنجال‌ها چیزی نیست جز منحرف کردن افکار عمومی از ناکارآمدی‌های دولت یازدهم و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند. دولتی‌ها که می‌دانند اگر قرار باشد عملکرد آن‌ها در این مدت مرکز توجه مردم قرار گیرد، بازنده میدان خواهند بود و در واقع عملکرد دولت به گونه‌ای نبوده که قابل حمایت باشد، به دنبال برجسته کردن مسائل حاشیه‌ای مانند کنسرت‌ها هستند تا بدین‌گونه افکار عمومی را از ناکارآمدی‌های خود منحرف کنند.

اصرار بر برجسته‌سازی از مسئله کنسرت‌ها در حالی است که مردم همچنان منتظر برخورد دولت با مدیران با فیش‌های نجومی هستند. این فضاسازی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که بعد از گذشت بیش از یک سال از نهایی شدن برجام و گذشت بیش از نیم سال از اجرایی شدن آن، مردم منتظر دستاوردهای آن هستند؛ اما دولت‌مردان و حامیان برجام که می‌دانند که دستاورد برجام تا کنون «هیچ» بوده است، بر همین اساس سعی دارند با برجسته کردن مسائلی چون کنسرت‌ها، فضا را به سمت دیگری ببرند. این البته حربه‌ای نخ نما شده است و فقط برای مدتی می‌تواند افکار عمومی را به خود مشغول کند و باز بعد از مدتی دولتی‌ها باید پاسخگوی عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع خود در این مدت باشند.

نویسنده: وحید سالار

 

ارسال نظر

آخرین اخبار