تاریخ نشان داده است که رژیم فاسد عربستان سعودی و اسراییل با یکدیگر همگرایی دارند.

رابطه حقیقی عربستان و اسرائیل

به گزارش گلستان24، طبق آنچه از "اسناد پاناما"[i] نسبت به یکی از قانون گذاران اسراییلی منتشر شده است، سلمان عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل به میزان 80 میلیون دلار حمایت مالی کرده است. در بین فایلها و منابع محرمانه ای که از شرکت حقوقی پانامایی موساک فونسکا هک شده است، سندی مرتبط با شخصی بنام هرزاگ عضو پارلمان و رییس حزب کارگر اسراییل، وجود داشت.

رابطه حقیقی عربستان و اسرائیل

در واقع عمق ارتباط سعودی ها با رژیم اسراییل را باید در مساله ی مصادره ی  زمین های فلسطینیان بعنوان محل زندگی برای یهودیان فقیر، جست. هدف از این کار، اعطای زمین به صهیونیست ها برای ریشه دوانی است که با سرپوش فراهم سازی محل سکونت برای یهودیانی که خارج از اسراییل زندگی میکنند، انجام میشود.

نقشه ی بریتانیا برای براندازی و نابودی اسلام بعنوان مانعی در مسیر مانیفست سلطه گرایانه و  ماتریالیستی خود، عبارت بود از به قدرت رساندن دولتمردان دست نشانده ی خود، تخریب اعتقادات و آداب دینی پاک مردم، اعمال نفوذ و صرف میلیون ها دلار برای ترویج فساد، و دست آخر از بین بردن رهبران مسلمانی که مخالفت میکنند.

آنها بوسیله ی پایه گذاری حکومت نامشروع سعودی و نیز فرقه ی قاتل وهابیت، به این هدف دست یافتند.  پرسی کاکس نماینده ی بریتانیا بعنوان تضمین عدم دخالت آل سعود در طرح بریتانیا مبنی بر اشغال سرزمین میلیون ها مردم بیگناه، سندی امضا شده را از رژیم سعودی دریافت کرد. ترجمه ی این سند بدین شرح است:" من سلطان عبدالعزیز ابن عبدالرحمان السعود الفیصل به فرستاده ی بریتانیا آقای پرسی کاکس اطمینان و تضمین میدهم که هیچگونه مخالفتی با دادن فلسطین به یهودیان فقیر یا حتی غیر یهودیان نداشته و هرگز از دستورات بریتانیا سرپیچی نخواهم کرد."

تاریخ نشان داده است که رژیم فاسد عربستان سعودی و اسراییل با یکدیگر همگرایی دارند.

نشست های مخفیانه ی رژیم اسراییل و سعودی، نیرنگ نزاع صوری بین این دو را آشکار کرده است. دو رژیمی که ترسی مشترک دارند: ایران. کشور ایران یکی از مخالفان رژیم عربستان است، و این رژیم نیز به شدت از ایران میترسد چرا که معتقد است یکی از اهداف دراز مدت ایران حمایت از جنبش های مردمی ضد سعودی است. کشور یمن نیز مانیفست دیگری از روان گسیختگی عربستان سعودی است.

تاثیر مورد ادعای ایران در فلسطین، عراق و سوریه دلیلی شده است برای همکاری با اسراییلی ها که در جلسات مخفی و با هدف آمادگی برای اقدام و فعالیت علیه این کشور، انجام میشود.

اما سعودی ها و اسراییلی ها بصورت علنی در نشست شورای روابط خارجی آمریکا در واشنگتن در سال 2015 ،همکاری و دشمن مشترک خود را اعلام کردند. همچنین موشه یعلون وزیر امور خارجه رژیم اسراییل، در اظهاراتی از ارتباط بین اسراییل با برخی همسایگان خود  پرده برداشت. وی گفت:" من در مورد کشورهای حاشیه ی خلیج فارس و نیز در مورد شمال آفریقا صحبت میکنم. ایران برای آنها دشمن محسوب میشود. و دشمن ما نیز هست. آنها با اسراییل در انظار عمومی دست نمیدهند اما ما در پشت درهای بسته با یکدیگر ملاقات می کنیم."

بنابراین جای تعجب نیست که سلاح های اسراییلی در عراق و سوریه  در کنار مهماتی که عربستان  سعودی از آمریکا خریداری کرده است، یافت میشود.

ائتلاف آشکار امروزی سعودی ها و اسراییل با خون مردم بیگناهی که همچنان جزو خسارت های ناخواسته ی جنگ های خونین و فاسدانه آنها به شمار میروند، مهر خورده است.

[i]اسناد پانامامجموعه‌ای از 11٫5میلیون سند محرمانه از دفتر وکالت موساک فونسکایکی از پنهان‌کارترین شرکت‌های اقتصادی جهان است که توسط منبعی ناشناس به روزنامه آلمانی‌زبان زوددویچه تسایتونگ رسیدند. این اسناد که دوره‌ای 40ساله را پوشش می‌دهند شامل 214٬000صفحه سند در ارتباط با پولشویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی هستند. اسناد پاناما حاوی نام شرکت‌ها و هویت اصلی مالکین و مدیران تراست‌ها است. اسناد یادشده نشان می‌دهند که چگونه این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کرده تا پولشویی کنند، تحریم‌ها را دور بزنند و مالیات نپردازند.


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار