به قلم حسین پائین محلی : لیبرال دموکراسی آمریکایی

تاریخ آینده بشر تاریخی است که دیگر آمریکا درآن نقش کدخدایی ندارد وبشر باورود به پس فردای تاریخ ٬تاریخ پس فردایی رابرای همه بشررقم خواهد زد وسهم انقلاب اسلامی به عنوان قلب تپنده معنوی جهان محسوب میشود که بیرون آمدن بشراز رویایی آمریکایی و بیداری فطرت منجرخواهد شد.

ترامپ و رویای آخر الزمانی جنگ آرماگدون

به گزارش گلستان24، الاغ یافیل چه فرقی میکند!؟الاغ لگد می اندازد وفیل لگد مال میکند.الاغ  سمبل جاهلیت است وفیل هم ازچارپایان.دموکرات وجمهوریخواه فرقی نمیکنند وقتی ایدئولوژی واحدی درعرصه  سیاست خارجی دنبال می کنند.

ترامپ و رویای آخر الزمانی جنگ آرماگدون

تنهاعده ای که سهل انگارند ویا با ذات سیاست بیگانه اند وغرب راولیبرالیزم راخوب نشناخته اند درتوهم سیاسی به سرمیبرند ودرانتظار تحقق خیالات خام هستند.غرب غرب است ولیبرالها لیبرال! به قول یکی از منتقدین امریکایی به نقل از آبراهام لینکن یهودیها روزی امریکارامستعمره خود میکنند وکردند!

جمهوری خواه یا دموکرات فرقی نمیکند وقتی آیپک وجریانات کلان صهیونیستی و مافیایی وماسونی با کمک ازاتاق فکرها سیاسیون را حرکت میدهند. در امریکا رییس جمهور بیشتر از آنکه سیستم را حرکت دهد سیستم او را جهت می دهد.

درامریکا رییس جمهورها اگر از سیستم عدولی کنند به سرنوشت آبراهام وجان اف کندی مبتلا میشوند و شاید بهتر باشد از اینجا بگوییم که در یک سیستمی که به اندازه تمام سیستمهای سیاسی جهان فساد کرده و تبدیل به یک الیگارشی آهنین در داخل و به تعبیر مارکوزه توتالیتاریانیسم و در عرصه جهانی امپریالیزم شده آیا یک آزادی خواه در این سیستم بیرون می آید!؟

دریدا دوئیت را زاییده تفکرغربی در تاریخ می داند و این دوئیت حاصل از سیستم نه تنها دراندیشه بلکه درسیاست نیز تبلور پیداکرد و به زعم آنانکه که می پنداشتند کلینتون بهتراست باید بدانند سیاستهای اسلام ستیزانه و ایران هراسانه در زمان دموکراتها و اوباما و با اجرای  وزیر امورخارجه شدت گرفت و جمهوری خواهان هم نیاز به معرفی ندارند.

نه تنها مردم امریکا بلکه جامعه ایرانی که با واسطه رسانه های عمدتا حزبی و سیاسی انتخابات امریکا را دنبال می کردند اولا نسبت به این دوئیت بیخبر بودند ثانیا تصورشان از سیستم وکاندیدا اشتباه بود.

انتخابات آمریکا با هر نتیجه ای حکم قیچی دو لبه را دارد و نوعی بازی دو سرباخت دارد چرا که پایبندی ایدئولوژیکی غرب بسیار غلیظ تر از ماست وقتی ما در اینجا بتن می ریزیم آنجا برای حمله همه جانبه بعد از فلج کردن ما می اندیشند و برنامه ریزی می کنند و از سویی نباید فراموش کرد که امریکا یک میلیتاریسم است که نقاب دموکراسی و لیبرالیزم برتن کرده که حتی در بازی سیاست سهم بسیاری از افراد درون سیستم را هم پرداخت نکرده!

و شاید به همین دلیل سیستم کمی بهم ریخت و مثل آبی که باسنگ موج ایجاد شود ... نه اینکه برخی تصور می کنند. درانتخابات امریکا دوکاندیدای دیگر نیز حضور داشتند و در ایران که هیچ حتی در امریکا نامی از انها انطور که باید برده نشد.

گری جانسون از حزب لیبرتی و ژیل استاین از حزب سبز دوکاندیدایی بودند که حتی اسمشان هم به گوش ما نرسید و با یه سرچ ساده در اینترنت می بینیم که چیز زیادی هم از انها به دست نمی آوریم !!!

وهمه اینها را نباید اتفاقی دید و ابکی تحلیل کرد. دورکیم درتحلیل خود از جوامع از نوعی سوپاپ بخار برای تخلیه روانی در سطح کلان استفاده کرد همانگونه که فروید از سکس یادکرد

سیستم ازسویی با ایجاد دوئیت راه رابرای حضور دیگران بست- گری جانسون به گفته نزدیکانش درسیاست خارجی به عدم مداخله درامورکشورها  قائل بود و دارای گرایشات دینی است- و از دیگر سو  با آوردن شخصی که منتقد سیستم است  فرصتی برای  یک تنفس مصنوعی به  این سیستم ایجاد می کند.

که هم سیستم نفس بکشد برای یک حرکت شتابنده چنانکه پرتاب کننده دیسک دیسک را ابتدا به عقب می چرخاند و هم جامعه به زعم دورکیم تخلیه شود وجلوی یک انقلاب تاریخی بااین سوپاپ بخارگرفته شود

واما ترامپ! شاید او کسی باشد که رویای  رییس جمهور آمریکا را که زمانی سودای فشاردادن دکمه موشکهای قاره پیما برای پیروزی درجنگ ستارگان و رقابت فضایی را در سرداشتند محقق کند اما این به معنای پیروزی نیست.

بی شک این انتخاب حاکی از دورانی است که به تعبیر شهید آوینی غرب در سیر فروپاشی درونی تمدنی خویش با آن مواجه خواهد بود-چون گورباچف در شوروی سابق- و آمریکا به عنوان پدرسالارغرب نباید به ترامپ دل ببندند چراکه سرنوشت و آینده جهان شاید به غرب گره خورده باشد اما این به معنای پیروزی غرب نیست و جنگ آرماگدون-تعبیرعبریها ومسیحیت-یا انچه ما از آن به عنوان نبرد قرقیسیا درشامات می شناسیم دیگر به نفع غرب تمام نخواهد شد.

این امکان دور از ذهن نیست که ترامپ رویای ریگان برای آغاز جنگ آخرالزمان را محقق کند اما به تعبیر آلن دوبنوا غرب درهمه جنگها پیروز خواهد شد مگر درآخرین آنها! شرق هویت تاریخی خویش را باانقلاب اسلامی بازیافته وتقابل شرق وغرب درشامات به اعاده حیثیت شرق و پیروزی حق خواهد انجامید وتاریخ چنانکه  هالیوود درسینما برای مردم زمین ترسیم میکند اتفاق نخواهد یافت.

تاریخ آینده بشر تاریخی است که دیگر آمریکا درآن نقش کدخدایی ندارد وبشر باورود به پس فردای تاریخ ٬تاریخ پس فردایی رابرای همه بشررقم خواهد زد وسهم انقلاب اسلامی به عنوان  قلب تپنده معنوی جهان محسوب میشود که بیرون آمدن بشراز رویایی آمریکایی و بیداری فطرت منجرخواهد شد.

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار