حال و هوای مسلح‌ترین مردم جهان؛

شهروندان ایالات متحده آمریکا؛ مسلح‌ترین شهروندان جهان هستند. دراین کشور به ازای هر100 شهروند89اسلحه در دست مردم وجود دارد.

"هویت آمریکایی" را بیشتر بشناسیم + تصاویر
به گزارش گلستان24،شهروندان ایالات متحده آمریکا؛ مسلح‌ترین شهروندان جهان هستند. دراین کشور به ازای هر 100 شهروند؛ 89 اسلحه در دست مردم وجود دارد.
 
بر اساس تازه‌ترین پژوهشی که درباره فروش سلاح در جهان منتشر شده، آمریکا، روسیه، چین و فرانسه به ترتیب ۳۳، ۲۵، ۵.۹ و ۵.۶ درصد بازار صادرات اسلحه در جهان را در اختیار دارند. مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح در استکهلم روز دوشنبه، ۲۲ فوریه با انتشار تازه‌ترین گزارش خود نوشت که گروه‌های صنعتی سازنده سلاح در آمریکا طی سال‌های اخیر دامنه نفوذ خود را در جهان افزایش داده‌اند، این در حالی است که شرکت‌های اروپایی سازنده سلاح با روند نزولی در زمینه فروش محصولات خود مواجه‌اند.
 
مدعیان دروغین حقوق بشر؛ مسلح‌ترین ملت جهان + تصاویر
 
سالانه هزاران نفر در آمریکا به علت رواج اسلحه و تیراندازی کشته می‌شوند و فقط در سال 2015 میلادی روزانه 102 نفر کشته شدند و تیراندازی‌های هولناک به «هویت آمریکایی» تبدیل شده است. شبکه تلویزیونی C.N.N با اعلام این خبر افزود:  در سال‌های اخیر در آمریکا تیراندازی‌های متعددی رخ داده است که در یک تیراندازی، چندین نفر کشته شدند.
 
ماجرای نیوتاون با بیست و شش (26) کشته، که بیست نفر از آن‌ها کودک بودند، یا تیراندازی در چارلستون با 9 کشته و تیراندازی در شهر سن برناردینو در جنوب کالیفرنیا و تیراندازی در شهر اورلندو در فلوریدا مصادیقی از این تیراندازی‌های هولناک هستند که به نوعی به مشخصه (هویت) آمریکایی تبدیل شده است.
 
در سال 2015، و در هر روز 102 نفر در آمریکا به ضرب گلوله کشته شدند. در مجموع، در این سال بیش از 11 هزار نفر به ضرب گلوله کشته شدند. در همین سال، بیش از 21 هزار نفر نیز با اسلحه خودکشی کردند. در سال 2014 و حدود هشتاد و یک هزار نفر نیز به علت اصابت گلوله زخمی شدند.
 
مدعیان دروغین حقوق بشر؛ مسلح‌ترین ملت جهان + تصاویر
 
C.N.N در ادامه اعلام کرد: اگر خشونت‌ها و کشتارهای ناشی از سلاح را در آمریکا با دیگر کشورهای ثروتمند جهان مقایسه کنیم، باید بگوییم که آمریکا وضعی کاملا متفاوت دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال 2012،  تعداد قتل‌ها با سلاح در آمریکا در هر یک هزار نفر، هفت برابر کانادا، پنجاه برابر آلمان، و شصت برابر انگلیس بود.
 
سئوال مطرح این است که آیا آمریکا می‌تواند از تجربه کشورهای دیگر در این زمینه  بسیار مهم برای تأمین امنیت شهروندانش درس بگیرد. کشورهایی در جهان وجود دارند که میزان عشق و علاقه به سلاح در این کشورها به اندازه آمریکاست؛ اما قتل و خشونت ناشی از سلاح در این کشورها در مقایسه با آمریکا بسیار کم است. در برخی از کشورها نیز عناصر لیبرال و محافظه‌کار درباره کنترل سلاح به توافق رسیده‌اند و بعد از امحای سلاح‌ها، قتل‌های ناشی از سلاح بسیار کاهش یافته است.
 
 
مدعیان دروغین حقوق بشر؛ مسلح‌ترین ملت جهان + تصاویر
 
آمریکا، رتبه نخست حمل سلاح در جهان 
 
آمریکا از نظر تعداد سلاحهای در اختیار شهروندان این کشور و قتل با سلاح در رتبه نخست جهانی قرار دارد.‌ به گزارش شبکه تلویزیونی C.N.N، درباره آمریکا باید به این نکته توجه داشت که فکر و ذهن مردم درگیر بازیهای رایانه‌ای خشونت آمیز است.
 
 
استفاده کودکان آمریکایی از سلاح 
 
هر هفته یک کودک آمریکایی از سلاح استفاده می‌کند که این امر تلفات جانی به دنبال دارد. رواج سلاح در آمریکا سبب بروز رویدادهایی وحشتناک مربوط به کودکان می‌شود که غیرقابل تصور است و همواره به خبر نخست رسانه‌ها تبدیل می‌شود.
 
خودکشی هزاران نفر در آمریکا
 
هر سال در آمریکا، حدود سی و هفت هزار نفر خودکشی می‌کنند که بیش از نیمی از آنها با سلاح گرم بوده است. رواج سلاح در آمریکا به مشکل جدی تبدیل شده است. هر روز در آمریکا به صورت متوسط یکصد نفر خودکشی می‌کنند. بیش از نیمی از این افراد با استفاده از سلاح گرم به زندگی خود خاتمه می‌دهند.
 
قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا توسط تعدادی از ایالات‌ها و فدارال‌ها تعریف شده‌است. این قوانین تولید، تبادل، مالکیت، انتقال، ضبط سابقه، حمل و نقل و تخریب سلاح گرم، مهمات و لوازم آن را تنظیم می‌کند. متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا از حق نگهداری و حمل سلاح محافظت می‌کند.
 
 
مدعیان دروغین حقوق بشر؛ مسلح‌ترین ملت جهان + تصاویر
 
مالکیت سلاح در آمریکا یک سنت قدیمی است، سنتی که به اندازه تاریخ این کشور قدمت دارد. بحث درباره محدود کردن این سنت هم همواره از جنجالی‌ترین موضوع‌های اختلاف برانگیز بوده است. بعد از جنگ استقلال در برابر بریتانیا حق حمل اسلحه به شهروندان آمریکا داده شد که ایالت‌های مختلف قوانین متفاوتی نسبت به این موضوع دارند و دولت فدرال قوانین خاصی را برای مالکیت اسلحه وضع کرده‌ است.
 
نکته جالب ماجرا آنجاست که بازار سلاح‌های آمریکایی نه تنها به داخل مرزهای این کشور محدود نمی‌شود؛ بلکه این سلاح‌ها در نقاط دیگر جهان و به وسیله چتر نجات برای تروریست‌های میانه‌رو!!! پرتاب می‌شود. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار