کتاب جدیدی به تازگی در آمریکا منتشر شده است که به جزئیات ساختار تشکیلاتی گروه تروریستی داعش و هسته عناصر تصمیم گیرنده در آن می پردازد.

ساختار تشکیلاتی داعش را بشناسید

به گزارش گلستان 24، در کتاب جدیدی که به تازگی در آمریکا منتشر شده، آمده است که گروه تروریستی داعش تلاش می کند تا با تکرار نکردن اشتباه های سابق گروه های تروریستی، یک پایگاه مستحکم حمایتي در داخل عراق و سوریه ایجاد کند.

در اين کتاب با عنوان " داعش در داخل ارتش تروریست ها" آمده است: اغلب تصمیم سازان در گروه داعش از بعثی ها هستند و رويه خود را تلفیقی از خشونت های رژیم صدام و چيزي كه گروه هاي تندرو از آن به عنوان "جهاد" یاد می كنند، قرار داده اند.

حسن حسن روزنامه نگار سوری که در نوشتن کتاب "داعش در داخل ارتش تروریست ها" سهیم بوده است، گفت: گروه داعش تلاش می کند تا خود را به عنوان گروهی وحشتناک معرفی کند و عناصر این گروه نيز از پایان دنیا و بازگشت خلافت و سلطه خود بر تمام جهان سخن می گویند.

به گفته وی، گروه تروریستی داعش تلاش می کند تا افکار تندروانه را در شکل و قالب جذاب تری ارائه کند.

حسن حسن افزود: عناصر جدید در گروه داعش مورد آموزش های نظامی، سیاسی و دینی قرار می گیرند. آنها همچنین در زمینه مبارزه با جاسوسی برای جلوگیری از عملیات نفوذی آموزش داده می شوند و مسئولان امور شرعی این گروه برای توجیه کردن اقدامات خشونت بار خود از نظر ديني، به متون دینی و سخنان شخصیت های دینی استناد مي كنند.

وی درباره ساختار تشکیلاتی گروه داعش گفت: "داعش متشكل از شش گروه است. گروه اول فرماندهان و سرکردگان تندرو هستند که سمت های بالای گروه داعش را در دست دارند و عناصر این گروه را به سمت افراطی گری سوق می دهند. گروه دیگر را فرصت طلبان تشکیل می دهند که به دنبال مال و قدرت هستند. یک گروه را نیز عناصر پراگماتیسم تشکیل می دهند که به دنبال ثبات هستند".

حسن حسن افزود: "گروه دیگری هم عناصر خارجی داعش هستند که تفکرات آنها با ارائه درک نادرست و خطرناکی درباره اوضاع عراق و سوریه، ساخته و پرداخته می شود. یک گروه هم از اوج گیری شیعیان در خاورمیانه نگران است و داعش را تنها گروهی می داند که می تواند از آنها حفاظت کند".

وی تصریح کرد: "اکثریت تصمیم گیرندگان در گروه داعش، در ارتش سابق عراق یا در سرویس های امنیتی رژیم صدام خدمت کرده اند"./العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار