زائران با دانستن انواع خطرات همچنان با ایمان به امامشان پایبند هستند

داعش که یک خلافت تندرو و افراطی تشکیل داده و با عنوان خلافت اسلامی ، مسلمانان شیعه را مرتد اعلام کرده و قتل و کشتن آن ها در عراق و سوریه مجاز می داند.

 توصیف مجله ایندیپندت از راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی

به گزارش گلستان 24 :‌نشریه انگلیسی ایندیپندنت پیرامون راهپیمایی میلیونی اربعین در شماره اخیر خود نوشت:یکی از بزرگترین و خطرناک ترین زیارت های مذهبی مسلمانان شیعه که جان خود را با سفر به عراق  در معرض تهدید قرار می دهند در حال برگزاری است.
مسلمانان در حال آمده شدن و رفتن به کربلا در 62 مایلی(160 کیلومتری) جنوب بغداد در روز 12 دسامبر (اربعین حسینی) هستند. که این شهر در گذشته بار ها با حملات تروریستی مواجه بوده است.
اربعین نشان از یک دوره عزا و سوگواری چهل روزه در بین مسلمانان شیعه ، برای به شهادت رسیدن امام حسین نوه حضرت محمد ، پیامبر مسلمانان جهاد است.

مسلمانان شیعه ، امام حسین را به عنوان امام سوم خود ارج می نهند و برای به شهادت رسیدن ایشان و یارانشان در مقابل با ظلم و ستم خلیفه وقت و بریده شدن سر ایشان توسط سپاه یزید به سوگواری می پردازند.
کربلا که حرم امام حسین در آن قرار دارد ، تنها در سال 2013 پذیرنده بیست میلیون زائر ازچهل کشور در  سرتاسر جهان بوده است.
یکی دیگر از بزرگترین تجمعات مذهبی  مربوط  به کومبه ملا در هند است که پیروان هندو آن را برگزار می کنند، این در حالی است که در سفر حج مسلمانان سالی در حدود دو میلیون نفر اتفاق می افتد.
در اربعین سال گذشته ، ده ها تن از شیعیان توسط گروه های تروریستی  مورد حمله انتحاری قرار گرفتند و جان باختند و صد ها نفر دیگر هم توسط راکت ها و تیر اندازی های  گروه های سلفی تکفیری در اربعین به شهادت رسیدند.


انفجار دو خودرو بمب گذاری شده در 16 دسامبر سال گذشته ، باعث کشته و زخمی شدن بیست و چهار نفر و همچنین سه روز بعد از این حمله تروریستی  در اقدامی دیگر با کشته شدن سی و شش نفر از مردم مواجه بودیم.


داعش که یک خلافت تندرو و افراطی تشکیل داده و با عنوان خلافت اسلامی ، مسلمانان شیعه را مرتد اعلام کرده و قتل و کشتن آن ها در عراق و سوریه مجاز می داند.
امنیت در اطراف کربلا برای جلوگیری از حملات تروریستی افزایش پیدا کرده است ، اما با این وجود برخی از مسلمانان با پیاده روی به سوی نجف که برخی از مناطق آن تحت کنترل داعش است خطر آفرین می باشد.

ایندیپندنت
هافینگتون پست ، به نقل از سید مهدی آل مدرسی ، پژوهشگر حوزه الهیات چنین نقل می کند :
مردان و زنان و کودکانی که صدها صف به طول صدها مایل را شکل می دادند.برخی از زائران با راه افتادن  450 مایل از بصره به کربلا به مدت دو هفته در آن آفتاب سوزان و شب های سرد و با خطر گذشتن از پایگاه های تروریستی ، خود را برای عشق به اعتقاد مذهبی به کربلا رساندند.
به اعتقاد مدرسی ، اربیعن حسینی باید در کتاب ها ثبت رکورد گینس چند وجه ثبت شود.


به عنوان بزرگترین گردهمایی سالانه، طولانی و بزرگترین میز شام و نهار برای میزبانان و زائرین به صورت رایگان ، بزرگترین گروه داوطلبان برای خدمت به زائرین باید ثبت شود.
در تمامی این موارد ، عشق زائرانی که با خطر قریب الوقوع بمب گذاری و تیراندازی های تروریستی مواجه هستند، اما همچنان با ایمان و اعتقاد راسخ خود و به امامشان پایبند هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار