دکتر اسحاق رحیمی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی:

مذاکرات در دو بعد جزعی و کلی، یک دام است که آمریکایی ها برای ایران پهن کرده اند. مذاکرات در جزئیات مشکل ساز خواهد شد. جناب ظریف مدعی هستند که تجربه بالایی در سیاست دارند. ولی بینش سیاسی ایشات با تجربه شان مطابقت ندارد.

آقای ظریف، قدم زدن دوستانه با مذاکره متفاوت است/مذاکرات در جزئیات به مشکل می خورد

دکتر اسحاق رحیمی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی، در مصاحبه با گلستان 24، درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی کشور، پیرامون موضوع مذاکرات می گوید: همان طور که رهبر انقلاب هم فرمودند، دشمنی آمریکا با اصل نظام است. آمریکا با شخص خاصی مشکل ندارد و برایش فرق نمی کند که شخص الف رئیس جمهور باشد یا شخص ب، بلکه با احساس استقلال طلبی ، آرمان خواهی و عزت جویی ما مشکل دارد. رهبری قبلا هم فرموده بودند که ما به آمریکا اعتماد نداریم. هر برنامه ریزی که آمریکایی ها می کنند، برای زیر سوال بردن اصل نظام جمهوری اسلامی ایران است. آن ها یک دام پهن می کنند که بتوانند با کمک آن سید کنند.

مذاکرات ظریف

رحیمی درباره بحث مطرح شده توسط رهبری پیرامون توافق در کلیات و جزئیات، معتقد است که آن ها دامی طراحی کرده اند تا ایران در این دام گرفتار شود. وی می گوید در بحث کلیات، در منشور سازمان ملل هم آمده است که همه کشور ها حق استفاده از ان پی تی و انرژی هسته ای صلح آمیز را دارند. پس در کلیات چیزی برای آن ها حاصل نمی شود. در جزئیات است که میتوانند بگویند شما طبق توافق ژنو باید بیست درصد اکسید کنید، یا فلان سایت را تعطیل کنید و چرخه هسته ای خود را از فلان آبشار به فلان برسانید. بنابراین همان طور که رهبر انقلاب نیز پیش بینی کردند، مذاکرات در جزئیات مشکل ساز خواهد شد.

اسحاق رحیمی

دکتر رحیمی با بیان این که هر مرحله که جلوتر برویم ادعاهای تازه ای شکل خواهد گرفت، ادامه می دهد: خیلی راحت خواهند گفت که بیست درصد را به 5 درصد و 5 درصد را به 3 درصد کاهش دهید.  ایران هم هرگز زیر بار نخواهد رفت و این کشمکش ها ادامه خواهد داشت. دوباره از حربه شورای امنیت، تحریم و پول نفت استفاده خواهند کرد و تا به ما ضربه بزنند.

این فعال فرهنگی معتقد است که متاسفانه آقای ظریف مدعی هستند تجربه سیاسی زیادی دارند ولی بینش سیاسی و رفتار ایشان در حد تجربه شان نیست. ایشان متوجه نشدند که آدم با دشمن خودش قدم دوستانه نمی زند. مذاکره با نشست دوستانه متفاوت است. قدم زدن با آن لبخند ملیح، نشان می دهد که ما با هم دوستی هستیم و هیچ مشکلی با هم نداریم. متاسفانه آقایان از مذاکره و قدم زدن دوستانه، برداشت اشتباهی دارند.

ارسال نظر

آخرین اخبار