مردم عربستان هم در پی اتخاذ سیاست های ریاضت اقتصادی در این کشور خواستار کوچک تر شدن کاخ های شاهزادگان و باغ های مسئولان سعودی شدند.

تنها کشوری که از پس ایران برمی آمد، به خاک سیاه نشست
 
ب تنها کشوری که از پس ایران برمی آمد، به خاک سیاه نشست
 
 

به گزارش گلستان24، "عبدالله النفیسی" تحلیلگر برجسته کویتی در توییتر مدعی شده است که عربستان تنها کشور عربی است که از پس ایران برمی آید و می تواند مقابل طرح ایران در منطقه قد علم کند.

این ادعای النفیسی در حالی مطرح می شود که عربستان از لحاظ اقتصادی اینک به خاک سیاه نشسته است و علاوه بر کسری میلیاردها دلاری بودجه، رباضت اقتصادی بی سابقه ای در تاریخ نظام آل سعود را تجربه می کند.

 

به گزارش روزنامه رای الیوم، دولت عربستان در پی کسری بودجه اعلام کرد که مساجد باید کوچکتر شوند؛ چرا که هزینه تأمین مخارج جاری آنها بسیار سرسام آور است.

 

رای الیوم در ادامه گزارش داد: مردم عربستان هم در پی اتخاذ سیاست های ریاضت اقتصادی در این کشور خواستار کوچک تر شدن کاخ های شاهزادگان و باغ های مسئولان سعودی شدند.

 

این روزنامه افزود: اینک عربستان به دنبال اصلاحات اقتصادی ریشه ای است به گونه ای که سیاست های ریاضت اقتصادی این کشور طی تبلیغ های رسانه ای سعی شده به آنها وجه خوبی داده شود تا مبادا صدای مردم دربیاید.

 

در این میان هم یکی از شهروندان عربستانی به رای الیوم گفته است که بهتر است اصلاحات شامل همه بشود حتی کسانی که در کاخ‌های مجلل زندگی می‌کنند.

 

شهروندان عربستانی همچنین گفته‌اند، رویارویی با ریاضت اقتصادی بدون در نظر گرفتن علت مشکلات اقتصادی ممکن نیست. مشکلاتی که ریشه در ادامه جنگ یمن و حمایت عربستان از سازمان‌های عربی افراطی دارد.


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار