فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

فعالان فضای مجازی با هشتگ #اشتباه_کردم به سخنان ظریف واکنش نشان دادند؛ هم‌زمانی روایت ظریف از برجام و آزادسازی حلب از سوی نیروهای مقاومت، تجربهٔ دیگر برای تعیین استراتژی معطوف به پیروزی است.

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اعتراف دیرهنگام ظریف چه بود؟ +عکس
فرجام برجام با روایت محمدجواد ظریف ختم به اعتراف رویکرد اشتباه شد؛ روز چهارشنبه یکم دی‌ماه، در حاشیه صحن علنی مجلس، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به جمع خبرنگاران رفت و برگه‌ای در اختیار آن‌ها قرار داد، برگهٔ که جنجال‌آفرینی کرد؛ محتوای برگه اما سخنان و اعتراف‌های آقای ظریف درباره برجام بود.

به گزارش گلستان24، وی با اشاره به اظهارات محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز 28 آذرماه درباره برجام گفت: ظریف طی این جلسه مطرح کرد: «من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کرده‌ام.»

به روایت این عضو کمیسیون امنیت ملی، وزیر امور خارجه کشورمان اذعان داشته است: «اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم و می‌پذیرم که اشتباه کردم و مسئولیت آن را هم می‌پذیرم.»

اما برخی از فعالان جریان اصلاحات این سخنان را خلاف واقع دانستند و خواهان برخورد با کریم قدوسی شدند اما این اعتراف مهم را حتی نعمتی از حامیان برجام نیز قبول کرد و در همین راستا اکبر رنجبر زاده، نماینده مردم اسدآباد اظهار داشت: «عصر چهارشنبه در پایان جلسه هیئت‌رئیسه، به همراه دکتر لاریجانی در حال خروج بودیم که آقایان کریمی قدوسی، نعمتی و محبی‌نیا آمدند و آقای کریمی گفت «نوار کمیسیون امنیت ملی درباره اظهارات ظریف مورد بازبینی قرار گرفت و دقیقاً حرف‌هایی که بنده منتشر کردم، گفته شده بود. آقای نعمتی و محبی‌نیا نیز تأیید کردند».

از سوی دیگر، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأیید تلویحی اظهارات ظریف اظهار داشت: «باوجوداینکه آقای ظریف 3 بار در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرده بودند «مطالبی را عنوان می‌کنم و تأکیددارم حتماً این موارد از قول من عنوان نشود و اگر عنوان شود به روال کار جاری وزارت امور خارجه به‌ویژه در عرصه هسته‌ای ضربه می‌زند» اما این اتفاق رخ داد و موجب شد ما عملاً یک بار دیگر در شرایط قبلی قرار بگیریم.»

فعالان فضای مجازی با تگ #اشتباه_کردم به سخنان ظریف واکنش نشان دادند؛ هم‌زمانی روایت ظریف از برجام و آزادسازی حلب از سوی نیروهای مقاومت، تجربهٔ دیگر برای تعیین استراتژی معطوف به پیروزی است. در همین راستا فعالان فضای مجازی نوشتند:

* مهدی محمدی نوشت:

#اشتباه_کردم یعنی پای درس #بی_سوادها هم چیزهایی برای یادگرفتن هست

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم 

* محسن صمیمی:

الآن تو این وضعیت ظریف تو آمپاس شدید گیر کرده. نه میتونه بیاد جلو مردم بگه اشتباه نکردم! نه رک و روراست میتونه و میذارن رسماً بگه #اشتباه_کردم

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم

* سید کمیل باقر زاده نوشت:

#اعتراف به #اشتباه نشانه شجاعت، صداقت و دیانت است. ظاهراً آقای #ظریف در مجلس گفته: "اشتباه کردم که به جان کری #اعتماد کردم."

* سید محسن میرشمسی نوشت:

3 سال ملتو معطل #برجام کردن، آخرش میگه اشتباه کردم! من جای روحانی باشم 4 گوشه ساختمون قرمزو می‌بوسم وخداحافظی می‌کنم! نه اینکه فکر 25 میلیون رأی باشم!

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم 

 

 

* آدم ابن حوا نوشت:

فردا میاد میگه درسته که #اشتباه_کردم اما این اصلاً اثر اجرایی نداره چون همه رو گِل گرفتیم رفت

 

 

* حسین کازرونی نوشت:

سانتریفیوژ نمیچرخه #اشتباه_کردم 

چرخ اقتصاد نمیچرخه #اشتباه_کردم

با تسبیح دیجیتال ادامه بده

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم 
 

* عبدالمطهر محمدخانی نوشت:

#ظریف صادقانه گفته #اشتباه_کردم اخلاق اسلامی میگه با اعتراف صادقانه فرزند انقلاب خوب برخورد کنیم. تازه آغاز اعترافات دولتمردان و دیپلماتهاست

* محسن صمیمی

کاش فیلم کمیسیون امنیت ملی بیاد بیرون ببینیم ظریف وقتی میگفت #اشتباه_کردم مثل زمان دفاعش از #برجام داد میزد یا مثل قدم زدنش با کری خندون بود

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم 
 

* مسیرروشن نوشت:

با رزومه‌ای که ظریف داره، دقیقا باید ازش پرسید: عزیزم کجا اشتباه نکردی؟

در ۵۹۸؟ سعدآباد؟ #برجام؟

اشتباه کردم به چه قیمت؟

نمیفهممت #ظریف!

فرجام برجام؛ #اشتباه_کردم 
 

* آسید نوشت:

یکی از تاکتیک‌های عملیات روانی «یارگیری از رقیب از طریق ایجاد خطای محاسباتی» است..

در فقره #اشتباه_کردم مراقب باشید در دام این تاکتیک نیفتیم

* مصطفی اسماعیلی نوشت:

پسر اون بیل و کلنگ و پیکور رو بردار بریم #اراک … من #اشتباه_کردم

* لیلی نوشت:

آقا ما یه کار اشتباهی میکنیم تا از دماغمون درش نیارن ول نمیکنن

طرف با وزراش مملکتو به فنا دادن فقط میگه #اشتباه_کردم o_O!!

خو بعدش؟؟؟

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار