به قلم دکتر حسن بیارجمندی؛

"نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت ؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است،روز نهم دى را هم متمایز میکنند.

 "وحدت کلمه" رمز پیروزی تاریخ ساز ما در 9دی/ بصیرت و وحدت انقلابی راز همراه کردن دست قدرت الهی

حسن بیارجمندی، کارشناس مسائل بین الملل ، در یادداشتی اختصاصی به گلستان24، نوشت:

 

«رهبر انقلاب  در 20مهر سال 1390 در جمع مردم کرمانشاه راجع به واقعه 9دی فرمودند:"در فتنه‌ى ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ى عظیم نهم دى به راه افتاد. همان وقت بعضى از ناظران خارجى که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربى نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دى در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ى امام، چنین اجتماعى، چنین شورى دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجورى است." اما چرا رسانه ها و تحلیل گران غربی چنین مقایسه ای کردند !!؟ و بعبارت دیگر این حضور حسینی در 9دی در دفاع از حریم امامت و ولایت چه چیزی را به اذهان این تحلیل گران متبادر کرد!!؟

رحلت امام  (س) جانگداز ترین واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی است؛اما در عین حال تکرار همان استقبال عظیم به هنگام بازگشت امام که نقطه عطفی در پیروزی انقلاب بود؛در تشییع جنازه امام نیز نقطه عطفی در تداوم و استمرار انقلاب اسلامی بود.

تشییع جنازه امام در آن مقطع زمانی و بالاخص با وجود آثار وقایع و اتفاقات دو سال قبل از آن(قائله باند مهدی هاشمی و بیت منتظری،رسوایی مک فارلین،ورود آمریکا به جنگ علیه ایران،اوضاع نابسامان اقتصادی و دامن زدن بعض مسئولان به این نابسامانی،صدور قطعنامه 598 و پروژه پذیرش آن یا همان جام زهر و...) و نیز برخلاف پیش بینی های تحلیل گران و ناظران خارجی از سرنوشت نظام اسلامی ما ،جلوه ای از علقه و توجه مردم به نظام اسلامی،جایگاه ولایت و امامت امت و خاصه بیعت با رهبری نیز بود که این جز در دست قدرت الهی نبود که خود آثار ماندگاری را با وجود تهدیدات مورد اشاره در بالا به ارمغان آورد:

1. وحدت تمام نیروهای انقلاب اسلامی و اجتماع و حضور میلیونی آنها در خیابان ها که خود نیز یادآور استقبال از امام بود

2. چشم انداز روشن و عینی از تداوم و استمرار  حکومت اسلامی برای جهانیان ترسیم کرد

3. پشتوانه عظیم مردمی این نظام اسلامی را به رخ جهانیان  کشید

4. انقلاب اسلامی را وارد مرحله تکاملی خود می کند

 

 نهم دی در گلستان

 

این آثار و ثمراتی بود که به هنگام ورود و استقبال عظیم از امام هم بوضوح قابل مشاهده بود و در این دو مقطع زمانی مورد مقایسه اخیر نیز تکرار شد. امام در همان مقطع ابتدایی و در اولین سخنرانی خود پس از حضور در ایران و در فرودگاه مهرآباد از این راز رمزگشایی می کنند:

"ما باید از همه طبقات ملت تشکر کنیم که این پیروزی تا اینجا به واسطه وحدت کلمه بوده است. وحدت کلمه مسلمین، همه، وحدت کلمه اقلیت های مذهبی با مسلمین، وحدت دانشگاه و مدرسه ی علمی، وحدت طبقه روحانی و جناح سیاسی. باید ما همه این رمز را بفهمیم که وحدت کلمه رمزی پیروزی است و این رمز پیروزی را از دست ندهیم و خدای نخواسته شیاطین بین صفوف شما تفرقه نیندازند. من از همه شما تشکر می کنم و از خدای تبارک و تعالی سلامت و عزت همه شما را طالب و از خدای تبارک و تعالی قطع دست اجانب و ایادی وابسته به آنها را خواهان هستم.»

و آنگاه امام به خیل عظیم جمعیت مردمی تا بهشت زهرا می پیوندد. جمعیتی همچون رودی خروشان در طول 33کیلومتر با حدود تقریبی 8میلیون نفر ! که گسترده تر از آن در زمان رحلت امام و مراسم تشییع پیکر امام تکرار می شود و آثار راهبردی 4گانه مورد اشاره در بالا را رقم می زند.ازینرو شاید طبیعی باشد که رسانه های غربی که در عقبه و هدایت کودتای رنگی ناموفق در آن چند ماه هستند و براساس شواهد عینی و محاسبات مادی خود ،میراث امام خمینی(ره) را در نقطه پایانی خود می بینند! با حضور چنین جمعیت پرشور کشوری در 9 دی و خاصه در تهران، آن مقطع تاریخی و آثار تاریخ ساز آن در تداوم بخشیدن به نهضت امام به اذهان شان متبادر شود.

مقام معظم رهبری نیز راز این پیروزی تاریخی و تاریخ ساز را این می دانند :

"نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت ؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است،روز نهم دى را هم متمایز میکنند.

 مطمئن باشید که روز نهم دى در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد... هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر میکند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند. این کارها کارهائى نیست که با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسى - که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.

اینى که من عرض میکنم روز نُه دى در تاریخ ماندگار است، به خاطر این است. مردم بیدارند؛ همین است که کشور شما را نگه داشته است عزیزان من! همین است که انقلابتان را حفظ کرده است؛ همین.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار