در میزگرد تخصصی "واکاوی ابعاد فتنه و حماسه ۹ دی" مطرح شد:

حجت الاسلام شهاب‎الدین بابامحمدی امشب در نشست تخصصی «واکاوی ابعاد فتنه و حماسه 9 دی» اظهار کرد: متاسفانه برخی دچار تجاهر شدند و برخوردشان با فتنه شفاف نیست خواصی که در فتنه 88 ساکت بودند و به سکوت خود ادامه دادند و همچنان ساکت هستند اینها در دفاع‎شان از انقلاب و ولایت قطعا و یقینا صادق نیستند و در این مسأله نمی‎توان شک داشت.

ساکتین فتنه قطعا در دفاع از انقلاب و ولایت صادق نیستند/ بصیرت همواره نیاز به به‎روزرسانی دارد/برخی می خواهند چهره فتنه را توجیح کنند/دانشگاه‌های ما سکولار اداره می‌شود نه اسلامی/ولایت قطب‎نمای حرکت‎های سیاسی ـ اجتماعی است

به گزارش گلستان24، به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما میزگرد تخصصی واکاوی ابعاد فتنه 88 و حماسه 9 دی با حضور جمعی از اصحاب رسانه گلستان در گرگان برگزار شد.

میزگرد 9دی (13)

ساکتین فتنه قطعا در دفاع از انقلاب و ولایت صادق نیستند

حجت الاسلام شهاب‎الدین بابامحمدی امشب در نشست تخصصی «واکاوی ابعاد فتنه و حماسه 9 دی» اظهار کرد: متاسفانه برخی دچار تجاهر شدند و برخوردشان با فتنه شفاف نیست خواصی که در فتنه 88 ساکت بودند و به سکوت خود ادامه دادند و همچنان ساکت هستند اینها در دفاع‎شان از انقلاب و ولایت قطعا و یقینا صادق نیستند و در این مسأله نمی‎توان شک داشت.

وی تصریح کرد: آنچه که مردم انقلابی از خواص انتظار دارند این است که آنها درباره فتنه و حماسه 9 دی موضع‎گیری کنند از بدو انقلاب تاکنون فتنه‎های زیادی به وجود آمده است جنگ تحمیلی هم یک فتنه بود که با درایت امام راحل مهار شد منافقان همواره اقدامات فتنه برانگیز دارند قائله 14 اسفند هم یک فتنه بود بنی‎صدر هم یک فتنه بود که با درایت رهبری و بصیرت مردم فتنه مهار شد.

میزگرد 9دی (7)

بصیرت همواره نیاز به به‎روزرسانی دارد

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان در این جلسه با اشاره به اینکه بصیرت همواره در جامعه نیاز است گفت: روز 9 دی روز بصیرت است و بیانگر قدرت فکری مردم ماست و باید توجه داشته باشیم که هر چه جلوتر می‌رویم فتنه‌ها پیچیده‌تر و سخت تر می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محسن طاهری افزود: باید توجه داشت که فتنه برخی اوقات آرام است و روحیه مجاهدت مردم در صحنه مبارزه و بالا بردن قدرت تحمل و بصیرت مردم از ویژگی‌هایی بود که امام راحل آن را به مردم ما دمید که پیش از پیروزی انقلاب نیز ادامه داشته است.

وی افزود: فردی که دچار نفسانیت، کم‎تقوایی و دنیاطلبی شود بصیرت خود را از دست می‎دهد بصیرت همواره نیاز به به‎روزرسانی دارد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان گفت: مردم استان گلستان این افتخار را دارند که در مقابله با فتنه پیشتاز شده و در برنامه تجمعی که در سال 1388 اتفاق افتاد در روز هشتم دی برای دفاع از ارزش‎های انقلاب اسلامی به میدان آمدند.

طاهری افزود: آقایان نتوانستند مسئله 9 دی را از تاریخ نظام حذف کنند و از یاد مردم ببرند در پی این هستند تا واقعه 9 دی را تحریف کنند توهین‎هایی که در روز عاشورا به عزاداری امام حسین(ع) شد تیر آخری بود که بر پیکره جریان فتنه افتاد و ماهیت آنها را نشان داد.

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، ابراز کرد: مردم در راهیپمایی در روز 9 دی با شعارها، پلاکارد‎ها و تصاویری کاملا جهت‎دار پاسخ به همه شبهه‎سازی‎ها را می‎دهند.

میزگرد 9دی (9)

برخی می خواهند چهره فتنه را توجیح کنند

حجت الاسلام ریاحی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه نینوا استان گلستان در این میزگرد با اشاره به این مطلب که جریان فتنه را باید به صورت شفاف به مردم اعلام کنیم ادامه داد: ما باید همیشه جریان فتنه را برای مردم باز سازی و بازگو کنیم، برخی ها هم در صدصد این هستند تا چهره فتنه را توجیح کنند.

حجةالاسلام ریاحی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها افزودند فتنه خط قرمز من است، کسانی که با سکوتشان کمک به جریان فتنه کرده اند و یا اینکه به هر طریقی این جریان را تأیید کرده اند باید تفاوتی قائل بود و برای آیندگان شفاف سازی کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مهر فتنه ای اگر بر پیشانی کسی چسبید نباید با چند رأی تطهیر بشود، موضوع و جریان فتنه باید در کتب درسی ما نهادینه شود، تا نسل های بعد از این حماسه بزرگ الگو بگیرند.

وی همانطوری که مقام معظم رهبری در خصوص شفاف سازی فتنه بیان کرده بودند بیان کرد: ما باید به موقع و به جا باید فتنه 88 را تبیین کنیم، با توجه به تاریخ و سوابق در آینده هم نزاع بین حق و باطل وجود دارد، و طرح های دشمن در آینده ادامه دارد.

ریاحی تصریح کرد: اگر فتنه 88 را با تمام جوانب بررسی کنیم متوجه این موضوع می شویم که عده ای پشت پرده بودند ولی در 9 دی اقدام خود را به صورت شفاف بیان کرده اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب این فتنه سال 88 را یکی از مهمترین فتنه ها قلم داد کرد و تاکید کرد: ریزش و لغزشهای این فتنه خیلی بیشتر از فتنه های دیگر بوده است، همین امر باعث شده بود که مردم به شکل باشکوه تری در میدانها حاضر شوند.

میزگرد 9دی (2)

دانشگاه‌های ما سکولار اداره می‌شود نه اسلامی

مسئول بسیج اساتید گلستان هم در این جلسه گفت: دانشگاه های ما براساس سکولار اداره می‌شود نه براساس مبانی اسلامی و باید در دانشگاه‌ها تغییرات اساسی انجام شود.

علی‎اصغر نصرالله‎نژاد با بیان اینکه اسلام رحمانی آن روی سکه اسلام داعشی است، افزود: ما باید تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام رحمانی آن سوی اسلام سکولار است، تصریح کرد: فلسفه تشکیل اسلام داعشی برای این بود که ما را درگیر خودمان کنند و به غربی‎ها بگویند که ببینید اسلامی که شما دنبال آن بودید این‌گونه است، ما باید اسلام نابی که منبع حرکت انسانی در سطح جهان شد و امام آن را 38 قبل رونمایی کرد همچنان ادامه دهیم.

نصرالله نژاد با بیان اینکه ملت ایران در 9 دی به خوبی درخشید، گفت: در 9 دی اگر ملت پای قضیه نمی‎آمدند کشور با مشکل جدی مواجه می‎شد.

وی در خصوص رفع‌حصر سران‌فتنه که از سوی برخی افراد مطرح می‎شود، گفت: علی مطهری به‌عنوان نماینده ملت می‎تواند در نامه‎ای به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه سران‌فتنه شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید گلستان با اشاره به اینکه وزرای علوم دغدغه دانشگاه اسلامی در طراز انقلاب اسلامی ندارند، گفت: تفکر ناب اسلامی از دل دانشگاه باید بیرون بیاید اما اصلا خبری نیست نیاز است که در دانشگاه‎ها تغییرات عمده اتفاق بیفتد.

نصرالله‎نژاد در خصوص آگاهی پایین دانشجویان بسیجی در برخی مسائل روز جامعه تصریح کرد: اجرای طرح ولایت بسیار خوب است این طرح به پرداختن مباحث بنیادین تفکر اسلامی تاکید دارد و خوب است که طرح ولایت در دانشگاه‎ها اجباری شود.

میزگرد 9دی

ولایت قطب‎نمای حرکت‎های سیاسی ـ اجتماعی است

علی منصوری‎رضی نیز در نشست تخصصی «واکاوی ابعاد فتنه و حماسه 9 دی» اظهار کرد: فتنه 88 به بیان صریح مقام معظم رهبری هرگز نباید به فراموشی سپرده شود باید عبرت‎های لازم از فتنه 88 گرفته شود تا مبادا دشمن از دروازه به پنجره دیگری ورود کند و برای انقلاب اسلامی مشکل‎ساز شود.

وی تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‎بدیل ولایت، پشتوانه مردم و اعتقاد راسخ به خدای متعال منشاء پیروزی انقلاب اسلامی شد باید همواره ولایت را قطب‎نمای حرکت‎های سیاسی و اجتماعی بدانیم، دنبال کردن مسائل سیاسی، فرهنگی و روشنگری افراد برای این است که در دام فتنه‎گران قرار نگیریم.

رئیس سابق خانه مطبوعات گلستان با اشاره به اینکه ابعاد مختلف فتنه باید برای مردم تبیین شود، گفت: تبیین و رمزگشایی فتنه سبب آگاهی و بصیرت بیشتر در جامعه می‎شود.

منصوری‎رضی از آحاد مردم بصیر و ولایتمدار استان گلستان خواست تا در مراسمات یوم‎الله حماسه 9 دی حضور پررنگ داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار