تداوم بی‌قانونی حقوقدانان؛

جنب و جوش‌های انتخاباتی درون کابینه چندوقتی است شروع شده و وزرا در سفرهای خود به استان‌های مختلف به دنبال جلب رای مردم در حمایت از رئیس جمهور فعلی هستند.

 واعظی چه نقشی در ستاد انتخاباتی روحانی دارد؟
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، جریانات و فعالین سیاسی کشور به طور جدی‌تری به صحنه رقابت‌ها آمده و برای گزینه‌های انتخاباتی خود شروع به تبلیغ و سازماندهی نیرو می‌کنند.
 
به گزارش گلستان24، از سوی دیگر، طبق قانون، انجام فعالیت های انتخاباتی در جهت حمایت یا مخالفت با هرکدام از نامزدهای انتخابات توسط برخی اشخاص که دارای مسئولیت‌های دولتی و نظامی هستند ممنوع بوده و این افراد حق فعالیت تبلیغی ندارند.
 
واعظی
 
ماده 16 سیاست های کلی انتخابات که چندماه قبل توسط رهبری عزیز انقلاب ابلاغ شد نیز به روشنی به این موضوع اشاره کرده است. در این ماده آمده گروه های زیر را از شرکت در فعالیت های تبلیغی نامزدها منع کرده است: "ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها و دستگاه های تابعه آنها، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی در دسته بندی های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان." 
 
اما براساس اخباری که به‌گوش می‌رسد، جنب و جوش های انتخاباتی درون کابینه چندوقتی است که شروع شده و وزرای دولت بجای اینکه تمامی تلاش و وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند، در سفرهای خود به استان‌های مختلف به دنبال جلب رای مردم در حمایت از رئیس جمهور فعلی هستند. اتفاقی که قطعا مغایر سیاست های انتخابات و قانون است.
 
در ادامه به تعدادی از فعالیت های انتخاباتی محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطاتدولت روحانی در چندماه گذشته اشاره می‌کنیم:
 
 
گوشه‌ای از فعالیت‌های انتخاباتی وزیر دولت روحانی

قسمتی از سخنان با رویکرد تبلیغاتی

زمان

حزب اعتدال و توسعه در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از آقای روحانی حمایت می‌کند.

دی 95

با توجه به نزدیک شدن انتخابات، مخالفان حملاتشان به دستاوردهای دولت بیشتر شده و به همان نقاط قوت دولت حمله می کنند. مدیران باید عملکرد دولت را برای مردم تبیین کنند

دی 95

برخی عقبه دارند، پول دارند و زور دارند و ما فکر می‌کنیم اصلا در حزب اعتدال و توسعه نباید احساس کنیم که انتخابات آسانی است و کسانی که مشی اعتدالی دولت را قبول دارند و می‌خواهند کشورشان آباد شود نباید در خانه بنشینند.

آذر95

اگر کسی این تفکر را داشته باشد که تمامی دوره‌های ریاست جمهوری دو دوره‌ای است، بازنده است لذا باید همه در انتخابات شرکت کنند چون مشارکت حداقلی به نفع ما نیست.

آذر95

یکی از کارکردهای حزبی آن است که از دولت حمایت کنیم و از همه ظرفیت‌های خود به‌خصوص از ظرفیت دیدار مستقیم با مردم استفاده کرده و دستاوردهای دولت را برای مردم تشریح کنیم.

آبان 95

من فکر می‌کنم که در 29 اردیبهشت، انتخابات سختی خواهیم داشت چون هر کس با هر تفکری که کاندید شود، هدفش تخریب آقای روحانی است.

آذر 95

امروز برخی سایت‌ها و رسانه‌ها به دنبال زیرسؤال بردن دولت هستند. باید تلاش کنیم تا تبلیغات انتخابات ریاست محدود به زمان انتخابات شود

آبان 95

ما فکر می‌کنیم اگر آقای احمدی‌نژاد نیامد یک مقدار کار ما در ستاد انتخابات مشکل‌تر می‌شد که به مسائل غیرواقعی پاسخ دهیم اما به دلیل دو قطبی شدن، رأی آقای روحانی تضمین بود.

آذر 95

دولت تدبیر و امید، متعلق به این گروه یا آن گروه نیست و به این علت که نمی خواهد منافع گروه خاصی را دنبال کند، مظلوم است.

دی 95

 
این مطالبی که مطرح شد تنها بخشی از اظهارنظرهای انتخاباتی سیدمحمودواعظی وزیر ارتباطات کابینه روحانی است که در حمایت از حسن روحانی بیان شده است و با بررسی سفرهای استانی وی به موارد بیشتری می‌رسیم.
 
 دراین رابطه محمدنبی حبیبی با اشاره به شائبه فعالیت تبلیغی وزرای دولت با استفاده از بیت‌المال گفت: اخیرا آمد و شد وزرا به استانها و شهرستانها زیاد شده است. اگر این رفت و آمدها انتخاباتی باشد چیز خوبی نیست اما اگر برای بررسی امور مردم باشد باید از آن استقبال کرد منتهی باید پرسید چرا این تحرکات را از اول تشکیل دولت در این حجم انجام ندادند؟
 
اما آنچه در این روزهای پایانی عمر دولت تدبیر و امید برای مردم مهم است ارائه کارنامه شفاف از دستاوردهای دولت در 3 و نیم سال گذشته و تاثیرات آن بر زندگی مردم است. بنابراین قطعا اگر دولتی‌ها از این فرصت اندک باقی مانده نهایت استفاده را برای خدمت رسانی بیشتر به مردم به کار بندند، دستاوردهای دولت یازدهم برای مردم ملموس تر خواهد بود و از حیطه شعارزدگی در خواهد آمد.
 
 
منبع: مشرق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار