مصاحبه گلستان 24 با فعال فرهنگی کشور هندوستان:

دکتر غلام حسین مِتو، فعال فرهنگی از کشور هندوستان در مصاحبه با گلستان 24 می گوید:مردمی که در صحنه باشند شکست نمی خورند. نامه رهبری به جوانان نشان می دهد که چقدر ایشان جهان را می شناسد و با بصیرت است.

دکتر غلام حسین مِتو:  ملتی که در صحنه باشد شکست نمی خورد

حجت الاسلام دکتر غلامحسین مِتو، فعال فرهنگی از کشور هندوستان، در مصاحبه اختصاصی ، به برخی از سوال های گلستان 24 پاسخ می دهد.

وی در جواب این سوال که حضور مردم ایران در راهپیمایی بیست و دوم بهمن را چگونه ارزیابی می کنید می گوید:

من در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، در ایران حضور داشتم. این حضور پر شور مردم ایران نشان گر همبستگی عظیم آنان با ولایت و نظام و همچنین اعتراض بزرگ علیه سیاست هایی است که آمریکا و دشمنان علیه ایران و مستضعفین راه انداختند. این راهپیمایی نشانگر این است که مردم ایران امیدوار و همراه با انقلاب هستند و آن ها همواره در صحنه اند. ملتی که در صحنه باشند شکست نمی خورد.

 

راهپیمایی 22 بهمن

درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می پرسیم و غلامحسین مِتو می گوید:

ما آن نامه را  مطالعه کردیم. هم آن را پخش و توضیع کردیم و هم در آن مباحثه کردیم و در مورد آن سخنرانی کرده و جلسات مذاکره داشتیم. وی ادامه می دهد: این نامه اولا نشانگر این است که رهبر شیعیان جهان حضرت خامنه ای، چقدر جهان را می شناسد و با بصیرت است. در حالی که با آن قضایای فرانسه دشمنان اسلام می خواستند حمله گسترده ای را علیه اسلام به راه بیاندازند، رهبر ایران هم این حمله را دفاع کرد و هم یک هجوم بزرگ در زمین خودشان انجام داد. این تاثیراتش خیلی گسترده است. آن ها می خواستند نه تنها فقط جوانان اروپا و آمریکا از اسلام دور شوند، بلکه آنقدر اسلام را تخریب کنند که خود مسلمانان هم از اسلام فاصله بگیرند. اما امام خامنه ای با این نامه خط روشنی بین اسلام واقعی که مدافع محرومان، مستضعفان، و عدالت خواهان جهان است و اسلامی که زور مداران جهان آن را معرفی می کنند، کشیدند و با این خط، اسلام ناب را نشان دادند. این نامه در سطح جهان بازتاب خیلی گسترده ای دارد و انشاالله بعد از مدتی نتایج خوبی خواهیم دید.

 

نامه رهبری

غلامحسین مِتو در پاسخ این سوال که نظر شما درباره گروه تروریستی داعش چیست؟ می گوید:

عمل، خودش نشان می دهد که آدم چکاره است. اعمال داعش با اعمال صهیونیت ها سنخیت واضحی دارد. از این اعمال داعش کاملا معلوم است که دست پرورده چه کسانی است.

 

دکتر غلامحسین متو

از وی می پرسیم که وظیفه مسلمانان جهان در دفاع از ارزش های اسلامی چیست؟ وی می گوید:

ما مسلمانان باید اولا خوب اسلام را بفهمیم. بعد به آن خوب عمل کنیم. بعد از آن برای ترویج آن وقت بذاریم. چرا که به گفته امام (ره) جهان تشنه اسلام ناب است.

وی ادامه می دهد: ملت های اسلامی اگر جدا از حکومت هاشان با هم متحد شوند، می توانند تمام سازش و برنامه هایی که علیه کشور های مسلمان بوجود آورده اند را از بین ببرند. اتحاد ملت ها خیلی مهم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار