عبدالرسول جوادی بالاجاده در مصاحبه با گلستان24؛

انچیزی که عاید شد آمار و ارقام اشتغال نیروها که موقت و زود گذر است و بهای سنگین پرداخت معوقات تسهیلات تولید کنندگان خواهد بود.

دولت نتوانست اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کند/ بیان آمار و ارقام از سوی دولت مسیر توسعه را به انحراف می کشد

عبدالرسول جوادی بالاجاده، مدیر مسئول سامانه اطلاع رسانی سورم سرا، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره عملکرد دولت در حیطه اقتصاد مقاومتی، در حالی که کمتر از دو ماه دیگر از سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باقی مانده است گفت: اقتصاد مقاومتی یک اصل پدیرفته شده و یک اندیشه و تفکر تجربه شده در اقتصاد کشورها ست. از این جهت همه کشورها برنامه هایی برای استقلال اقتصادی و خودکفایی اقتصادی در بخشها ، سطوح و مراحل مختلف در دستور کار قرار می دهند .

وی ادامه داد: لیکن برنامه ها و سیاست ها و تبیین راهکارها و راهبردهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم شده است آنچه مهم است اقدام و اجرای این برنامه هاست به همین اهمیت سال جاری با پیام مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گرفته است که معنای واقعی این شعار برنامه ریزی برای اجرایی و عملیاتی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی است .

جوادی بالاجاده با بیان این که تشکیل ستاد فرماندهی و ابلاغ دستورالعملها و بستر سازی اجرای این سیاست از الزامات اولیه آن است گفت: لیکن رسیدن به آن در سایه برنامه های حمایتی دولت در بخش اقتصاد مقاومتی است .

مدیر مسئول سامانه سورم سرا معتقد است: ما اگر میخواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود باید از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود کشور نهایت استفاده را ببریم و لازمه آن این است که مسئولین ما به انچه که داریم متکی باشند و از ان استفاده کنند.

 

عبدالرسول جوادی بالاجاده اقتصاد مقاومتی7

 

وی عنوان کرد: در سالهای اخیر طرحها و برنامه هایی در کشور دراقتصاد مقاومتی در شرف برنامه ریزی و اقدام قرار گرفته است لیکن این هنوز اول راه است و تا رسیدن به مقصود واقعی اقتصاد مقاومتی راه زیادی باقی مانده است.

جوادی تاکید کرد: متاسفانه مدیریت عملیاتی و اجرایی در اقتصاد مقاومتی با بیان آمارها و ارقام از سوی مسئولین فقط به عنوان یک عملکرد در اجرای دستورالعمل، مسیر توسعه را به انحراف می کشد. حمایت های مادی و معنوی در بخش های اقتصادی فقط با پرداخت تسهیلات مالی آن هم با شرایط سخت امکان پذیر نیست  بستر اصلی ان استعداد یابی برای توانمند سازی و ایجاد ساز وکار اجرایی برای بازار و توزیع تولیدات است .

عبدالرسول جوادی بالاجاده گفت: کارگاه های بسیاری در این بخش با حمایت های دولتی راه افتاده است هم از تسهیلات استفاده کردند و مورد توجه قرار گرفتند اما در مسیر راه به علت عدم وجود بازار عرضه به تعدیل و گاها تعطیلی موقتی و دائمی گراییده شدند . مهمترین بخش حمایتی دولت در بخش عرضه تولیدات اقتصادی باید اهتمام شود .

وی با اشاره به ورود کالاهای خارجی به کشور بیان کرد: از سویی شعار حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی در اقدام متفاوت است ورود انواع تولیدات کشورهای دیگر به عنوان واردات و عرضه به  قیمت کمتر از تولیدات داخلی موجب رکود فروش و عرضه تولیدات داخلی میشود و عملا نه اینکه رشدی در این بخش نخواهیم داشت لیکن بازگشت به عقب هم تلقی میشود انچیزی که عاید شد آمار و ارقام اشتغال نیروها  که موقت و زود گذر است و بهای سنگین پرداخت معوقات تسهیلات تولید کنندگان خواهد بود. حمایت دولت از ایجاد کارگاههای اقتصادی مقاومتی تا نهایت مسیر تولیدات "فروش و عرضه " باید مد نظر قرار گیرد .

 

عبدالرسول جوادی بالاجاده اقتصاد مقاومتی6

 

مدیر مسئول سامانه سورم سرا ادامه داد: با این نگاه عملکرد دولت در برنامه ریزی و اقدام در این مسیر نیاز به بازبینی دارد و عملا انچه که مورد انتظار مردم در آورده های اقتصاد مقاومتی کشور بوده است بدست نیامده است . با توجه به شرایط فعلی دولت هنوز نتوانسته است اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه سازد و عملکردش در این بخش ضعیف است . مهمترین بحث در این بخش شناخت گره های اقتصادی کشور و پوشش و کار گشایی آن با به کار گرفتن ظرفیت های اقتصادی درون کشور و پای کار اوردن همه ظرفیت های اقتصادی کشور می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار