نقوی‌حسینی : در حادثه پلاسکو مسأله امنیتی و سیاسی دخیل نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولتمردان به ویژه رئیس جمهور با وعده‌های خود در برجام انتظارات مردم را بالا بردند و مردم منتظر دیدن دستاوردهای برجام در حیطه‌های اشتغال، محیط زیست، تولید و خروج از رکود بودند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.

وعده‌های رئیس جمهور به مردم در جریان برجام

به گزارش گلستان24،​​ سید حسین نقوی‌حسینی امروز در بیرجند، اظهار داشت: از زمانی که مذاکرات برجام آغاز شد و این مذاکرات به سوی توافق پیش رفت متوجه شدیم که اگر برجام به نتیجه برسد و طرف مقابل دشمنی نکند و نقض برجام نکند باز هم معجزه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دولتمردان به ویژه رئیس جمهور به این موضوع توجه نداشتند و وعده وعیدهایی را به مردم دادند، تصریح کرد: آنها مطرح کردند محیط زیست و اشتغال به برجام مربوط می‌شود لذا انتظارات مردم را بالا بردند و زمانی که توافق برجام انجام شد مردم منتظر دیدن دستاوردهای برجام در حیطه‌های اشتغال، تولید و خروج از رکود بودند که هیچ اتفاقی صورت نگرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه همه امور کشور به برجام مربوط نمی‌شود، طرف مقابل را یک دشمن دانست و ادامه داد: این دشمن نمی‎خواهد جمهوری اسلامی ایران روی پای خود بایستد و توسعه و پیشرفت کند لذا چنین دشمنی به دستگیری دشمن خود اقدام نمی‌کند.

نقوی‌حسینی به شروع عهدشکنی‌ها و نقض عهدها اشاره کرد و تبیین کرد: رئیس جمهور می‌گوید برای دیدن دستاوردها باید عینک بزنیم و ما این حرف را از میان مطالبی که روحانی گفته تأیید می‌کنیم زیرا دستاوردی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: اخیرا کمیسیون مشترک برجام با ادعا و تبلیغات از طرف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه می‌خواهیم نقض آمریکا را به محاکمه بکشیم تشکیل شد چنانچه نقض آمریکا از دستور جلسه خارج شد و نه تنها کسی به نقض آمریکا نرسید بلکه چند تحریم دیگر نیز بر کشور تحمیل شد و ایران ملزم به اجرای این تحریم‌ها شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گلوگاه تحریم اقتصادی را بانک‌ها دانست و ادامه داد: زمانی که صدها توافق امضا شود اگر در این توافقات 100 میلیارد دلار باشد تا زمانی که بانک‌ها کاری انجام ندهند نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و فعالیت‌های اقتصادی امکان پذیر نیست.

نقوی حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه 70 میلیارد دلار در توافقاتی که هیئت‌ها رفتند و آمدند وجود دارد اما یک دلار عملیاتی نشده است چون بانک‌های اصلی اروپایی هستند که با ما کار نمی‌کنند و تا زمانی که گلوگاه اصلی بسته باشد امکان فعالیت اقتصادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مطابق قانون تبصره یک قانون اقدام متقابل جمهوری اسلامی در برجام، وزارت امور خارجه باید هر سه ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ارائه کند، تصریح کرد: همچنین کمیسیون امنیت باید ملی هر 6 ماه یک بار گزارش ارائه شده را به صحن علنی مجلس بدهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: گزارش چهارم برجام هفته آینده با دعوت مسؤولین وزارت امور خارجه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو احساسات مردم را جریحه‌دار کرد، اظهار داشت: حادثه پلاسکو حادثه‌ای بود که از قبل اخطارها و هشدارها داده شده بود و به هیچ عنوان مسأله امنیتی و سیاسی در این اتفاق دخیل نیست.

خبرگزاری فارس: وعده‌های رئیس جمهور به مردم در جریان برجام/ در حادثه پلاسکو مسأله امنیتی و سیاسی دخیل نیست

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه در روزهای اخیر موضوع پلاسکو به کشمکش و انتقام‌جویی سیاسی و مانورهای تبلیغاتی سیاسی تبدیل شده است، اضافه کرد: نباید حادثه پلاسکو و شهادت آتش‎نشانان را میدان مانور تبلیغاتی و به رخ کشیدن رقابت‌های انتخاباتی کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور حل بحران سوریه در آستانه نقش‌آفرینی می‌کند، تبیین کرد: طرح ایران با همکاری روسیه و ترکیه که راه حل سیاسی موضوع است را مورد بررسی قرار می‌دهند و این امر نشان می‌دهد که کشور ایران در این عرصه ورود کرده است.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: نشست موفقیت‌آمیز بوده است و همانطور که جمهوری اسلامی معتقد است مردم سوریه خودشان باید مشکلشان را حل کنند امیدواریم مشکل سوریه با یک راه حل سیاسی حل شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار