عضو شورای شهر گرگان:

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به آن‌که مدت حکم مسئولیت شهردار گرگان منقضی شده است، گفت: از تاریخ ششم بهمن‎ ماه جاری، ادامه فعالیت شهردار گرگان غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.

ادامه کار شهردار گرگان غیرقانونی است

به گزارش گلستان 24، علی کلاتی امشب در جمع خبرنگاران در خصوص لغو تشکیل یک‌صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر گرگان که قرار بود به صورت رسمی و علنی برگزار شود، اظهار کرد: برای ما دعوت‌نامه ارسال شده بود که این جلسه امروز برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: ما برای شنبه هر هفته برنامه‎ریزی می‎کنیم و با توجه به آن‌که در این جلسه به دلیل علنی بودن آن مسائلی مطرح می‎شود، اعضاء از قبل برای طرح موضوعات مختلف برنامه‎ریزی می‎کنند.

کلاتی تاکید کرد: ما دقایقی پس از ساعت 14 متوجه شدیم که این جلسه تشکیل نخواهد شد و برنامه‎ریزی‎ها به‌هم خورد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: این حرکت به نظر من بی‎اعتنایی به تصمیمات شورایی است و کسی که مدعی است که من قانون را رعایت می‎کنم این عملش یک نوع توهین به شورا است.

کلاتی اضافه کرد: اینجا سئوال است، شمایی که همه جا مصاحبه می‎کنید و می‎گویید حکم شهردار گرگان چهار ساله است چرا دسته جمعی به تهران رفته‎اید؟ رفته‎اید که حکم شهردار گرگان را تمدید کنید.

وی در خصوص نامه ارسالی از سوی مجموعه وزارت کشور با امضای آقای خندان‎دل به استانداری گلستان گفت: من تا به حال چنین نامه‎ای را شاید ندیده باشم که معاون وزیر امضاء کند و اعضای کارگروه هم پایین آن را تائید و امضاء کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: در نامه به صراحت آمده که حکم مسئولیت شهردار گرگان منقضی شده و در نامه خطاب به استانداری گلستان اشاره کرده که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در روند اداره امور شهری و تمدید مجوز ادامه خدمت فرد مذکور به شورای شهر گرگان اعلام شود.

کلاتی اضافه کرد: این نامه امانتی بود از طرف وزارت کشور برای استاندار گلستان که به معاون عمرانی استانداری گلستان ارجاع داد که معاون عمرانی به دلیل آن‌که به شورای شهر نداده، خیانت در امانت کرده و این تعلل در کار است.

وی خطاب به معاون عمرانی استاندار گلستان تاکید کرد: شما موظف بودید که این نامه را به شورای اسلامی شهر گرگان بفرستید تا شورا اقدامات قانونی خودش را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: اقدامات قانونی شورای شهر گرگان هم بر دو حالت است؛ انتخاب سرپرست برای شهرداری و یا رای‎گیری برای شهردار گرگان.

کلاتی ادامه داد: اما متاسفانه نامه را به شورای شهر گرگان نفرستادند و حتی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم به این موضوع اذعان دارد که این کار معاون عمرانی استاندار گلستان تخلف است و این را در جمع هیئت رئیسه هم گفت.

وی افزود: از دیدگاه ما و بر اساس این نامه، ادامه کار آقای صادقلو از تاریخ شش بهمن‎ ماه جاری وجاهت قانونی ندارد و هرگونه امضاء و دستوری که وی در شهرداری بدهد خلاف قانون است و پیگرد قانونی دارد. /فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار