به قلم محسن رایجی:

مسئولین تا کی می خواهند پشت میزهایشان بنشینند و وارد مناطق محروم نشوند و احساس کنند همه چیز گل و بلبل است، وقتی از مردم فاصله می گیری دیگر از شور بختی های آنان بی خبر خواهی ماند و این آغاز سقوط است.

شعار زدگی و فاصله طبقاتی مسئولین با مردم آن ها را از هدف اصلی انقلاب دور کرده است / این مستضعفان و پاربرهنگان ولی نعمتان انقلابند

محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در نوشته اختصاصی درباره انقلاب اسلامی و عبور آن از فتنه ها، به گلستان24 نوشت:

 

« حضرت امام خامنه ای:

مهم‌ترین مسأله‌ى دستگاه ما و نظام جمهورى اسلامى کوشش براى رفع فقر و محرومیت در جامعه، و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم است. واقعا باید صحت برنامه‌ها را به این سنجید و دنبال این قضیه رفت و کارهاى دیگر را در اولویتهاى بعد قرار داد. کارهاى مربوط به طبقات محروم و مستضعفان جامعه - که تعدادشان هم زیاد است - حقا و انصافا یک حرکت اساسى را مى‌طلبد.

سردار شهید نوح مجیدی برای انجام فرائض دینی اهمیت زیادی قائل بود همیشه به فکر فقرا بود و از جانش مایه می‌گذاشت، حتی برای مراسم عروسی نیز تاکید خاصی بر دعوت از فقیران و مستضعفان داشت.

آری کدام یک از این مسئولین که به برکت  جانفشانی های این شهدای عزیز به پست و مقام رسیدن حاضر هستند مانند این شهید در مراسم عروسی فرزند خود از فقیران آن شهر دعوت کند؟

شعار زدگی در مسئولین و فاصله طبقاتی گرفتن از مردم جامعه باعث شده است تا این وصیتنامه های شهدا برای آنان شبیه یک داستان و رویا شود.

متاسفانه آنقدر در آیین نامه های دست و پا گیر اداری گیر کرده ایم که از هدف اصلی انقلاب که این پابرهنگان و مردم حاشیه نشین شهرها بوده است فرسنگ ها فاصله گرفتیم.

 

 محسن رائیجی فقر5

 

شرکت محترم گاز چرا کارکنانشان به سادگی می آیند و بعلت بدهی، گاز برخی از افراد مستکین را در این سرمای زمستان بدون توجه به شرایط آن خانواده قطع می کنند و نمی گویند او با چند بچه شیرخوار و قد و نیم قد چطور باید خود و فرزندانش را گرم کند!

شهرداری محترم تکلیف ما را روشن کند که آیا حاشیه های شهر جزو شهر محسوب می شوند یا خیر، اگر بله چرا به مسئله آسفالت کوچه ها، روشنایی معابر، بهداشت محیط و سطل زباله و... توجهی ندارند.

چرا کمیته امداد محترم تنها با مراجعینی که راه بلد هستند و حضوری مراجعه می کنند سرو کار دارند و فرصت بیشتری برای سر زدن حضوری به مردم مناطق حاشیه نشین و روستاها نمی گذارند تا ببینند چطور در رنج و دردهایشان دست و پا می زنند و صدایشان به جایی نمی رسد.

اینکه فلان مسئول خیلی راحت می گوید "نمی دانم چرا تا کنون هنوز دارد یارانه پرداخت می شود" بخاطر این است که نمی داند اکثر مردم مناطق حاشیه نشین و روستاها با یارانه زندگی می کنند و هیچ منبع درامد دیگری ندارند!

اینکه فلان وزیر می گوید " مسکن مهر طرح مزخرفی است" بخاطر این است که طعم زندگی در خانه موریانه زده را نچشیده که چطور شبها روی سر و بدن اهل خانه فرو می ریزند و جانشان را می جوند و مسکن مهر برای آنان بهشت است!

مسئولین تا کی می خواهند پشت میزهایشان بنشینند و وارد مناطق محروم نشوند و احساس کنند همه چیز گل و بلبل است، وقتی از مردم فاصله می گیری دیگر از شور بختی های آنان بی خبر خواهی ماند و این آغاز سقوط است.

امروز آسیب و هنجار  این کشور نه اعتیاد است و نه  فحشاء ،بلکه بیکاری است، بجای  چرخیدن دور خودمان بیایید به توان جوانان اعتماد کنید و بودجه ها را صرف اشتغال زایی کنید نه برنامه های بی فایده و پرهزینه!

کلام آخر اینکه اعتقاد ما همان اعتقاد اماممان روح الله(ره) است که فرمود این مستضعفان و پاربرهنگان ولی نعمتان انقلاب هستند و ما یقین داریم با دست خالی هم می توان کار کرد اما از سوی دیگر می دانیم مسئولینی که این حرفها را شنیدند و کاری نکردند و آنان که می دانند و کاری نمی کنند به عذاب الهی گرفتار می شوند.

ومن الله التوفیق...

 

ارسال نظر

آخرین اخبار